ماجرای ناتمام سند موسیقی در شورای عالی انقلاب فرهنگی پیگیری شد

جلسه کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی با موضوع بررسی پیش نویس سند موسیقی کشور برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سینما خراسان، جلسه کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی با موضوع بررسی پیش نویس سند موسیقی کشور با حضور اعضای کمیسیون، مدیرکل دفتر موسیقی و تعدادی از هنرمندان برگزار […]


جلسه کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی با موضوع بررسی پیش نویس سند موسیقی کشور برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سینما خراسان، جلسه کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی با موضوع بررسی پیش نویس سند موسیقی کشور با حضور اعضای کمیسیون، مدیرکل دفتر موسیقی و تعدادی از هنرمندان برگزار شد. در این جلسه پیش نویس سندی که سه سال پیش در کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی با مشارکت تعدادی از هنرمندان موسیقی تهیه شده است، دوباره طرح شد و اعضای کمیسیون و مدیرکل دفتر موسیقی نظراتی را درباره آن بیان کردند.

محمدحسین ایمانی خوشخو رییس کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی در این جلسه گفت: برای نخستین بار قرار است قانون و مصوبه ای در زمینه موسیقی باشد تا هماهنگی های بیشتری در حوزه موسیقی فراهم و دخالت های افراد و نهادها در موسیقی برطرف شود. موسیقی در عرصه های مختلف حضور داشته و تاثیرگذار بوده است اما توجه لازم و شایسته به موسیقی نشده است. پیش نویس سند موسیقی که با همکاری و مشارکت چند نفر از استادان و هنرمندان موسیقی حدود سه سال پیش تدوین شد و از نظرات هنرمندان و کارشناسان دیگری نیز استفاده شده است در تعامل با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفتر موسیقی و با استفاده از نظر اعضای کمیسیون و هنرمندان موسیقی نهایی می شود.

ایمانی خوشخو بیان کرد: تدوین سند سینما با مشارکت و همکاری سازمان سینمایی کشور نهایی شد و برای بررسی و تصویب به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شده و منتظر طرح در شورای عالی است.

سند موسیقی در جلسات آینده نهایی می شود

محمد اله یاری مدیرکل دفتر موسیقی نیز در این جلسه عنوان کرد: ضروت دارد که در تدوین سند موسیقی کشور به همه مسایل موسیقی، واقعیت ها و شرایط موسیقی به طور جامع توجه و نگاه فرایندی به موسیقی در نظر گرفته شود.

در این جلسه اعضای کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی و داریوش پیرنیاکان و هومان اسعدی نظرات و نقدهایی را درباره پیش نویس سند موسیقی بیان کردند و مقرر شد در جلسات آینده با توجه به نظرات کارشناسی، سند موسیقی نهایی شود.

صدا و سیما جشنواره موسیقی جوان را پوشش نمی دهد

همچنین در این جلسه هومان اسعدی دبیر سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان گزارشی از این جشنواره بیان کرد و گفت: جشنواره ملی موسیقی جوان رویدادی است که همانند ندارد و امسال در سیزدهمین دوره این جشنواره بیش از دو هزار نفر ثبت نام کردند که حدود ۸۰۰ نوجوان و جوان انتخاب شدند و در طول یک ماه تا پنجم شهریور در بخش سازی و آوازی برنامه اجرا می کنند. تمرکز جشنواره ملی موسیقی جوان بر هویت ایرانی و ملی است و موسیقی دستگاهی ایرانی و نواحی و موسیقی کلاسیک در این جشنواره مورد توجه است و بیش از ۱۰۰ هنرمند و استاد موسیقی داور این جشنواره هستند. جشنواره موسیقی جوان که در آن نوجوانان و جوانان موسیقی دستگاهی و نواحی ایرانی و کلاسیک اجرا می کنند، در حوزه موسیقی امیدوارکننده است.

اسعدی در پایان با انتقاد از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: صدا و سیما رویدادی را با این اهمیت که حدود ۸۰۰ نوجوان و جوان در آن اجرا می کنند و بر هویت ملی و ایرانی تمرکز دارد، پوشش نمی دهد و درباره جشنواره اطلاع رسانی نمی کند.