مراسم شب کانون کارگردانان سینما آغاز شد

هشتمین شب کانون کارگردانان سینما در سالن خیام برج میلاد برگزار شد. به گزارش سینما خراسان، شامگاه ۱۵ اسفندماه مراسم هشتمین شب کانون کارگردان‌های سینمای ایران به دبیری پوران درخشنده در سالن خیام برج میلاد در حال برگزاری است. بنابر اعلام قبلی امسال در این مراسم از ۶ کارگردان سینما تجلیل و به جهت همزمانی […]


هشتمین شب کانون کارگردانان سینما در سالن خیام برج میلاد برگزار شد.

به گزارش سینما خراسان، شامگاه ۱۵ اسفندماه مراسم هشتمین شب کانون کارگردان‌های سینمای ایران به دبیری پوران درخشنده در سالن خیام برج میلاد در حال برگزاری است.

بنابر اعلام قبلی امسال در این مراسم از ۶ کارگردان سینما تجلیل و به جهت همزمانی با روز درختکاری به نام هر یک نهالی کاشته خواهد شد..

در این مراسم که اجرای آن را داریوش فرهنگ کارگردان سینما به عهده داشت، پوران درخشنده دبیر این رویداد در ابتدا متنی را خواند که در بخشی از آن آمده بود: در پایان امروز یادی از پیشکسوتان می‌کنیم چه آنهایی که از میانمان رفتند و چه آنهایی که هنوز با حضورشان بر سرمان سایه افکنده‌اند؛ پیشینیانی که با کاشت درخت تنومند سینما میراثی را برای ما جای گذاشتند.

درخشنده ادامه داد: امروز روز آویختن همه پرچم‌های رنگین خواسته‌هایمان به این درخت است که همچنان میوه‌هایش طعم صلح می‌دهد.

وی عنوان کرد: دوست داشتم حسین انتظامی سرپرست سازمان سینمایی در اینجا باشد تا درخواستم را به او بگویم فکر می‌کنم تا زمانی که سینما به عنوان هنر صنعت شناخته نشود مشکلات بیکاری، امنیت شغلی و … حل نمی‌شود پس سینما باید به عنوان هنر صنعت به رسمیت شناخته شود.

درخشنده در پایان صحبت‌هایش بیان کرد: امروز جای یکی از کارگردان‌های زن سینما به نام شهلا ریاحی که بسیار در سینما فعالیت داشته ولی حالت به دلایلی در اینجا نیست، خالی است.

سپس علی درویش‌پور مدیرعامل برج میلاد اظهار کرد: خوشحالم که آخرین شب کاری من به میزبانی اهالی هنر می‌گذرد. این دورهمی صمیمانه را برای خودم امتیاز می دانم باورم این است که رشد و غنای هر جامعه‌ای با میزان فرهیختگی مردم ارتباط مستقیم دارد اگر خاک ایران را زرخیز می‌دانند تنها به خاطر نفت نیست بلکه به خاطر فرزندان هنرمند و هنرمندان نام آور آن است. امیدوارم همواره پر توان باشید.

در ادامه پس از پخش کلیپی از درگذشتگان سینما، محسن امیریوسفی رییس کانون کارگردانان روی صحنه آمد و عنوان کرد: وقتی در حوزه کار صنفی انجام می‌دهیم متوجه می شویم در دوره‌های قبل افرادی که در این حوزه بوده‌اند، چه زحمت‌هایی کشیده‌اند. از حضور شما در اینجا تشکر می‌کنم.

محمدجواد حق‌شناس عضو شورای شهر تهران در ادامه پشت تریبون قرار گرفت و عنوان کرد: امشب یکی از شب‌های باشکوه برج میلاد است شاید برج میلاد شبی این چنینی داشته است در دهه‌های مختلف سینمای ایران وامدار بزرگان بوده است. ما این افتخار را داریم که در خدمت بزرگان حوزه کارگردانی سینمای ایران که در چهار دهه اخیر فعال بوده‌اند باشیم. نقشی که سینما در سازندگی جامعه دارد بسیار پررنگ و تاثیرگذار است.

در ادامه نوبت به تجلیل از کارگردانان رسید.

وحید جلیلوند اولین کارگردانی بود که مورد تجلیل قرار گرفت‌.

در این بخش با حضور پوران درخشنده، مصطفی کیایی، محسن امیریوسفی و درویش پور از این کارگردان تجلیل شد.

جلیلوند در این بخش گفت: بسیار این تندیس برای من ارزشمند است چون از همکاران ارجمندم و بزرگترها این تندیس را دریافت می‌کنم و امیدوارم خداوند سایه بزرگترهای این جمع را لحظه به لحظه بر سرمان مستمر نگه دارد.

این خبر تکمیل می‌شود…