مرحله اول داوری دوسالانه «پیانو باربد» به پایان رسید

عضو شورای بازبینی دومین دوسالانه جایزه «پیانو باربد» با اعلام اتمام مرحله اول داوری آثار از تلاش ستاد برگزاری این رویداد برای ارتقای سطوح مختلف آموزش موسیقی در کشور سخن گفت. به گزارش سینما خراسان، ربکا آشوقیان عضو شورای بازبینی دومین جایزه «پیانو باربد» درباره بازبینی آثار رسیده به این دوره گفت: خوشبختانه تعداد قابل […]


عضو شورای بازبینی دومین دوسالانه جایزه «پیانو باربد» با اعلام اتمام مرحله اول داوری آثار از تلاش ستاد برگزاری این رویداد برای ارتقای سطوح مختلف آموزش موسیقی در کشور سخن گفت.

به گزارش سینما خراسان، ربکا آشوقیان عضو شورای بازبینی دومین جایزه «پیانو باربد» درباره بازبینی آثار رسیده به این دوره گفت: خوشبختانه تعداد قابل توجهی از هنرمندان که آثارشان را به دبیرخانه این رویداد ارسال کردند در شرایط استانداردی قرار داشتند. این موضوع در رده های سنی بالاتر نیز به شکل پررنگی مشهود بود. در این میان حضور نوازندگان شهرستانی بسیار چشمگیر بود به طوری که نمرات و امتیازات خوبی را به خود اختصاص دادند.

وی با بیان اینکه پیشرفت قابل توجهی در زمینه آموزش جریانات موسیقی کلاسیک و نوازندگی پیانو به چشم می خورد، بیان کرد: خوشبختانه میزان پیشرفت موسیقی کلاسیک به ویژه نوازندگی ساز پیانو بازتاب خودش را به واسطه شرکت در جایزه «پیانو باربد» نشان داده است چرا که ما در بین شرکت کنندگان، نوازندگانی داشتیم که به لحاظ تکنیک و لحن موسیقایی در سطح بسیار عالی بودند، به طوری که رقابت بسیار تنگاتنگی داشتند که این خود حساسیت زیادی را در قضاوت هیات انتخاب می طلبید.

وی درباره سطح نوازندگی شرکت کنندگان تهرانی و شهرستانی گفت: ما در بین نوازندگان شهرستانی اجراهای قابل قبولی را شاهد بودیم که بعضا رتبه های اول را به خود اختصاص دادند. ولی در شرکت کنندگان تهرانی متوسط های بیشتری داشتیم که اجرایشان استانداردتر بود، که البته این مسئله به شرایط آموزش و امکانات پایتخت برمی گردد.

شورای بازبینی دومین دوسالانه جایزه «پیانو باربد» متشکل از رافائل میناسکانیان، گاگیک بابایان، تامارا دولیدزه، آرپینه اسرائیلیان و ربکا آشوقیان روزهای هشتم و نهم بهمن ‌به بازبینی آثار پرداختند که در نهایت ۲۰ نفر برای اجرا در مرحله نهایی برگزیده شدند. این مرحله از بازبینی به صورت کدگذاری انجام پذیرفت و داوران بدون آگاهی از هویت داوطلبان و بدون دیدن تصویر، تنها به صورت شنیداری، امتیازات خود را اعلام نمودند، سپس با معدل‌گیری کل امتیازات، امتیاز نهایی هر داوطلب مشخص شد.

دومین جایزه «پیانو باربد» روزهای ۵ و ۶ اسفند در فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود.