مشهد به قطب دوم تئاتر کشور تبدیل شده است

کارگردان نمایش «ما داریم از این خونه می‌ریم» که در جشنواره تئاتر فجر حضور دارد با اشاره به ویژگی‌های این نمایش، درباره تئاتر مشهد و تبدیل شدن آن به دومین قطب تئاتر کشور سخن گفت. حسین اکبرپور کارگردان نمایش «ما داریم از این خونه می‌ریم» که از شهر مشهد در بخش ایران یک جشنواره تئاتر […]


کارگردان نمایش «ما داریم از این خونه می‌ریم» که در جشنواره تئاتر فجر حضور دارد با اشاره به ویژگی‌های این نمایش، درباره تئاتر مشهد و تبدیل شدن آن به دومین قطب تئاتر کشور سخن گفت.

حسین اکبرپور کارگردان نمایش «ما داریم از این خونه می‌ریم» که از شهر مشهد در بخش ایران یک جشنواره تئاتر فجر حضور دارد درباره این اثر به سینما خراسان گفت: نمایش «ما داریم از این خونه می‌ریم» نوشته بهزاد آقاجانی است که اواخر مهرماه در شهر مشهد به صحنه رفت. طبق جدول اعلام شده که البته به نظر می‌رسد هنوز نهایی نشده است نمایش ما ۳۰ مهرماه در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر اجرا خواهد داشت.

وی درباره تغییراتی که نمایش نسبت به اجرای جشنواره خواهد داشت، بیان کرد: در اجرای جشنواره تغییرات خاصی نسبت به اجرای عمومی نخواهیم داشت و با همان گروه بازیگران و فرمت اجرا به صحنه خواهیم رفت. این نمایش یک تراژدی اجتماعی است که به روابط شخصی آدم‌ها می‌پردازد و اتفاقی را که در یک خانه رخ می‌دهد، مرور می‌کند.

اکبرپور درباره داستان نمایش توضیح داد: این اثر نمایشی یک ساعت از زندگی افراد یک خانواده را در همان مدت زمان یک ساعت به تصویر می‌کشد. در حقیقت در «ما داریم از این خونه می‌ریم» یک ساعت بعد از ورود آرش فرزند این خانواده که بعد از ۱۷ سال بازگشته است، به تصویر کشیده می‌شود.

این کارگردان تئاتر درباره رشد تئاتر در مشهد و حضور آثاری از این شهر در جشنواره تئاتر فجر که در چند سال گذشته مورد توجه قرار گرفته‌اند، عنوان کرد: تئاتر در شهر مشهد در چندسال اخیر رشد قابل توجهی داشته و طبق آماری که اعلام شده است به عنوان قطب دوم تئاتر کشور به حساب می‌آید. همچنین اتفاقات خوبی نیز در زمینه جذب مخاطب در مشهد رخ داده است که باعث شده در طول ۶ ماه نزدیک به ۷۰۰ میلیون تومان گردش مالی در تئاتر داشته باشیم که رقم بالایی است. این اتفاق به دلیل همت و پشتکار هنرمندان تئاتر مشهد رخ داده است.

وی در پایان صحبت‌هایش درباره گروه بازیگران نمایش گفت: ندا محمدی، محمد جهان‌پا، منصور جهانبخش و سپهر ملاحسینی بازیگران این اثر نمایشی هستند که به جز ملاحسینی که این نمایش اولین کار حرفه‌ای‌اش به حساب می‌آید بقیه بازیگران از هنرمندان با سابقه و حرفه‌ای تئاتر مشهد هستند.