مشکلات تحصیلی عشایر گلستان را «در میان تپه ها» به تصویر کشید

گرگان- کارگردان گلستانی فیلم در میان تپه‌ها گفت: فیلم مشکلات آموزش و پرورش مناطق عشایر نشین را به تصویر می‌کشد. محمدرضا کیوانفر در گفتگو با سینما خراسان درباره آخرین فیلم خود با عنوان «در میان تپه ها» اظهار کرد: داستان فیلم درباره سرگذشت سرباز معلمی است که به مناطق عشایر نشین اعزام شده و وقتی […]


گرگان- کارگردان گلستانی فیلم در میان تپه‌ها گفت: فیلم مشکلات آموزش و پرورش مناطق عشایر نشین را به تصویر می‌کشد.

محمدرضا کیوانفر در گفتگو با سینما خراسان درباره آخرین فیلم خود با عنوان «در میان تپه ها» اظهار کرد: داستان فیلم درباره سرگذشت سرباز معلمی است که به مناطق عشایر نشین اعزام شده و وقتی با سختی های زندگی عشایر آشنا می‌شود تلاش دارد مشکلات آموزش و پرورش در این مناطق را به تصویر می‌کشد.

وی افزود: سال‌ها پیش مجموعه عکسی از یک مدرسه اتوبوسی برای عشایر دیدم و باعث شد ایده اولیه این فیلم در ذهنم شکل بگیرد و بعد با مشاوره جناب عباس کیارستمی به نتیجه نهایی رسیدم.

کیوانفر با بیان این که سکانس‌های فیلم در مرز ایران و ترکمنستان و در منطقه‌ای به نام خالد نبی و مراوه تپه فیلمبرداری شده است، گفت: دو بازیگر اصلی فیلم از بازیگران تئاتر «امیر شمس» و «الهام جلالی» و سایر بازیگران فیلم از آدم های بومی همان منطقه هستند که در نقش اصلی خودشان بازی می‌کنند.

وی ادامه داد: فرآیند رسیدن به جغرافیای مناسب برای فیلمبرداری و آماده کردن لوکیشن ها تقریبا دو سال و کل فیلمبرداری ۱۳ روز طول کشید.
وی در خصوص جشنواره بین المللی «پوسان» گفت: جشنواره پوسان کره جنوبی به اسکار آسیا معروف است و استراتژی آن‌ها جریان های نو و دیدگاه‌های جدید کارگردان های جوان است.

این کارگردان گلستانی تصریح کرد: در بخش رقابتی که بخش اصلی جشنواره پوسان است امسال خوشبختانه دو فیلم از ایران حضور دارند.
تهیه کننده فیلم درمیان تپه‌ها ادامه داد: در سینمای امروز بخش تجاری و سرگرم کننده با توان زیادی در حال پیشرفت است اما در بخش فیلم های مستقل کسانی کار می‌کنند که به دلیل دنبال کردن دیدگاه های دیگر و یا انتخاب نکردن فروش گیشه، توان جذب سرمایه و داشتن سرمایه گذار را ندارند.

وی اظهار کرد: افرادی که فیلم های مستقل می سازند بیشتر به توان مالی خود تکیه می‌کنند که به همین دلیل پروسه ساختن فیلم طول می‌کشد، بنده خودم به همراه همسر و برادرم که فیلمبرداری را بر عهده داشتن تمام هزینه را برعهده داشتیم.

کیوانفر ادامه داد: سینمای مستقل مشکلات خود را دارد که افراد چون من آن را به دلیل علاقه انتخاب کردیم و با سختی های آن آشنا هستیم؛ امیدواریم با اکران هایی که به تازگی در سینمای هنر و تجربه اتفاق می‌افتد و حمایت هایی که می شود سرمایه گذاران بیشتری به این سمت گرایش پیدا کنند و رشد بیشتری را شاهد باشیم.

وی افزود: جشنواره های خارجی می‌تواند کمک کند که چنین فیلم هایی در داخل بیشتر و بهتر دیده بشود که امیدواریم در ایران نیز جشنواره های مستقلی برای حمایت از فیلم های مستقل برگزار شود.