معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره تئاتر محیطی «موزه»

برگزیدگان نخستین جشنواره تئاتر محیطی «موزه» روز شنبه ۱۱ اسفند در سالن قصر شیرین موزه انقلاب و دفاع مقدس معرفی شدند. به گزارش سینما خراسان، نخستین جشنواره تئاتر محیطی «موزه» با دبیری مجید امرایی روز شنبه ۱۱ اسفند در سالن قصر شیرین موزه انقلاب و دفاع مقدس، برگزیدگان خود را معرفی کرد. در این مراسم […]


برگزیدگان نخستین جشنواره تئاتر محیطی «موزه» روز شنبه ۱۱ اسفند در سالن قصر شیرین موزه انقلاب و دفاع مقدس معرفی شدند.

به گزارش سینما خراسان، نخستین جشنواره تئاتر محیطی «موزه» با دبیری مجید امرایی روز شنبه ۱۱ اسفند در سالن قصر شیرین موزه انقلاب و دفاع مقدس، برگزیدگان خود را معرفی کرد. در این مراسم محمدخانی معاون موزه داری موزه انقلاب و دفاع مقدس درباره جشنواره تئاتر محیطی «موزه» اظهار کرد: اگر موزه‌ها رسانه‌هایی برای انتقال پیام باشند و از هنر برای این انتقال استفاده کنند، بسیار تأثیرگذار خواهد بود زیرا در موزه گروهی از روایتگران سعی می‌کنند تعامل انسان با انسان و محیط را برقرار کنند. اگر فضاهای موزه‌ای به عنوان لوکیشن فعالیت‌های تئاتری قرار بگیرند، تأثیرگذاری موزه‌ها بیشتر می‌شود.

وی تأکید کرد: موزه‌ها و هنر تئاتر می‌توانند با هم پیوند جدی داشته باشند تا سطح بهتری از مفاهیم را به مخاطب منتقل کنند.

سپس مجید امرایی دبیر این جشنواره نیز یادآور شد: در ابتدا برگزاری جشنواره تئاتر محیطی «موزه» را کمی به دور از ذهن می‌دیدم ولی با صحبتی که با هنرمندان داشتیم، همگی بر این عقیده بودند که اتفاق خوبی خواهد بود.

دبیر نخستین جشنواره تئاتر محیطی «موزه» تأکید کرد: باید این جشنواره تفاوت خود را با دیگر جشنواره‌های تئاتر مشخص کند. امیدوارم دبیرخانه دائمی جشنواره راه اندازی و اتاق فکر آن شکل بگیرد تا برای طول سال برنامه ریزی کند.

سیروس همتی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون نیز که به عنوان یکی از داوران جشنواره تئاتر محیطی «موزه» حضور داشت، درباره سطح کیفی این رویداد اظهار کرد: قرار بود در ابتدا ما ۳ اثر برگزیده داشته باشیم ولی کیفیت آثار شرکت کننده در جشنواره بالا بود و ما ۶ اثر برگزیده انتخاب کردیم. امیدوارم برای دور بعدی نیز مجید امرایی به عنوان دبیر حضور داشته باشد و خواهش من این است که زمان برگزاری جشنواره را به دلیل همزمانی با جشنواره فیلم و تئاتر فجر، به فصل دیگری منتقل شود.

وی ادامه داد: ما آئین نامه منظمی برای این جشنواره می‌خواهیم که تکلیف گروه‌ها مشخص شود. تطابق محیط و موزه خیلی خوب است و خوب می‌شود که در موزه‌های دیگر نیز شاهد اجرای آثار این جشنواره باشیم.

در بخش دیگری از این مراسم والی زاده معاون فرهنگی و هنری موزه انقلاب و دفاع مقدس نیز گفت: جشنواره تئاتر محیطی «موزه» حرکتی متفاوت است و تنها دلیل تفاوتش این است که حلقه مفقوده ای پیدا شد که تئاتر به آن نیاز داشت. تئاتر محیطی و خیابانی پیش از این برگزار می‌شد ولی جای تئاتر موزه‌ای در تئاتر ایران خالی بود.

وی افزود: خوشحالیم که تئاتر موزه‌ای در موزه انقلاب و دفاع مقدس تجربه شد و ما تئاتر نوینی را به تئاتر کشور معرفی کردیم.

در بخش پایانی این مراسم نیز مارال ایزدبخش، مریم بیدختی، اصغر تنهایی، احمد صمیمی، مسعود براهیمی و فرامرز قلیچ‌خانی به عنوان ۶ هنرمند برگزیده نخستین جشنواره تئاتر محیطی «موزه» معرفی شدند.