مقدمات افتتاح ۶ سینما در خوزستان فراهم شده است

اهواز ـ معاون سینمایی اداره ارشاد اسلامی خوزستان گفت: مقدمات افتتاح ۶ سالن سینمای جدید در این استان فراهم شده است. به گزارش سینما خراسان، ناصر چنانی امشب در مراسم آغاز به کار جشنواره فیلم فجر در خوزستان اظهار کرد: امروز شروع جشن آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی را داریم که با ایام فاطمیه تقارن […]


اهواز ـ معاون سینمایی اداره ارشاد اسلامی خوزستان گفت: مقدمات افتتاح ۶ سالن سینمای جدید در این استان فراهم شده است.

به گزارش سینما خراسان، ناصر چنانی امشب در مراسم آغاز به کار جشنواره فیلم فجر در خوزستان اظهار کرد: امروز شروع جشن آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی را داریم که با ایام فاطمیه تقارن پیدا کرده و این روزها را نیز تسلیت و تعزیت می گویم.

چنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: امروز امنیت و استقلال کشور را مدیون خون شهدایی هستیم که از جان خود برای کیان این کشور گذشتند.

وی افزود: افتخار داریم بعد از یک وقفه ای که سینماهای خوزستان هشت سینما بود، امروز ۲۰ سینمای فعال در استان داریم و مقدمات افتتاح ۶ سینمای جدید برای مجموعه سینمای خوزستان هم فراهم شده است.

معاون سینمایی اداره کل ارشاد اسلامی خوزستان عنوان کرد: یکی از معدود استان هایی هستیم که در کنار سینماهای ثابت، ۹ سینمای سیار هم فراهم شده تا در شهرستان های فاقد سینما اکران داشته باشد و مردم بتوانند فیلم های تولید شده سینماگران کشور را مشاهده کنند.

چنانی بیان کرد: به خاطر اینکه بتوانیم نسل خوبی را در حوزه فیلم سازی تربیت کنیم امروز سه انجمن سینمایی در خوزستان فعالیت دارند و پنج انجمن دیگر هم تا پایان سال فعال خواهیم کرد. همچنین ۲۲ کانون در کنار این ها در دیگر شهرستان ها مشغول انجام فعالیت هستند.

وی با اشاره به فعالیت و حمایت بخش خصوصی در حوزه سینما و فرهنگ خوزستان ادامه داد: هر شب تعدادی از مؤسسات تولید فیلم در سینماها حضور پیدا کرده و خدمات خود را برای مردم تشریح می کنند که یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است.

معاون سینمایی اداره کل ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به اکران فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در اهواز تصریح کرد: این جشنواره برای نهمین دوره متوالی امسال هم در استان خوزستان در دو بخش سودای سیمرغ با نمایش ۱۰ فیلم و سیمرغ پروانه ها با پنج فیلم اکران خواهد داشت. امسال شهرستان آبادان برای اولین بار به اهواز اضافه شد تا دو شهرستان فیلم های جشنواره فجر را به نمایش بگذارد.

چنانی با اشاره به برگزاری نشست های تخصصی نقد فیلم در کنار مردم و هنرمندان خبر داد: این جشنواره از ۱۲ بهمن آغاز به کار و تا ۱۸ نیز ادامه خواهد داشت؛ فیلم ها در دو سانس ۱۹ و ۲۱ اجرا خواهند داشت.