نادین لبکی رییس بخش نوعی نگاه جشنواره فیلم کن شد

جشنواره فیلم کن نادین لبکی کارگردان مطرح لبنانی را به عنوان رییس هیات داوران بخش نوعی نگاه این دوره انتخاب کرد. به گزارش سینما خراسان به نقل از ورایتی، نادین لبکی فیلمساز لبنانی به عنوان رئیس داوران بخش نوعی نگاه جشنواره فیلم کن ۲۰۱۹ انتخاب شد. برگزارکنندگان جشنواره کن گفتند پس از اینکه فیلم «کفر […]


جشنواره فیلم کن نادین لبکی کارگردان مطرح لبنانی را به عنوان رییس هیات داوران بخش نوعی نگاه این دوره انتخاب کرد.

به گزارش سینما خراسان به نقل از ورایتی، نادین لبکی فیلمساز لبنانی به عنوان رئیس داوران بخش نوعی نگاه جشنواره فیلم کن ۲۰۱۹ انتخاب شد.

برگزارکنندگان جشنواره کن گفتند پس از اینکه فیلم «کفر ناحوم» وی قلب‌ها و مغزهای تماشاگران دوره پیش جشنواره کن را به تسخیر درآورد و نامزدی آکادمی و گلدن گلوب را کسب کرد و در نهایت برنده جایزه هیأت داوران کن شد، این کارگردان را برای ریاست داوران بخش نوعی نگاه انتخاب کرده‌اند.

این در حالی است که همه فیلم‌های این فیلمساز تاکنون در جشنواره کن به نمایش درآمده است.

لبکی نیز با تشکر از این انتخاب گفت این نشان می‌دهد زندگی می‌تواند حتی بهتر از رویاهای ما نیز پیش برود.

فیلم «کفر ناحوم» وی در بخش رقابتی به نمایش درآمد و جایزه ویژه هیأت داوری جشنواره کن ۲۰۱۸ را برد. این فیلم نامزدی گلدن گلوب و اسکار را در بخش بهترین فیلم خارجی زبان کسب کرد.

این بازیگر و کارگردان ۴۵ ساله ساخت فیلم‌هایی با عنوان «کارامل»، «حالا کجا برویم؟» و «کفرناحوم» را در کارنامه دارد. فیلم «کارامل» در سال ۲۰۰۷ در بخش دو هفته کارگردان‌ها، فیلم «حالا کجا برویم؟» در سال ۲۰۱۱ در بخش نوعی نگاه و «کفرناحوم» در سال گذشته در بخش اصلی رقابتی به نمایش درآمدند.

وی از سال ۱۹۹۷ به فعالیت هنری مشغول بوده است.

امسال هفتاد و دومین دوره جشنواره فیلم کن برگزار می‌شود و نمایش فیلم‌های بخش نوعی نگاه جشنواره فیلم کن از ۱۵ ماه می شروع می‌شود و تا ۲۴ ماه می با انتخاب برترین‌ها به پایان می‌رسد.