ناظری از تهرانی‌ها قدردانی کرد

تازه‌ترین و آخرین کنسرت شهرام ناظری در سال ۹۷ با روایت موسیقایی منظومه آرش کمانگیر به آهنگسازی پژمان طاهری و هنرنمایی ارکستر مجلسی تهران به رهبری بردیا کیارس همراه بود. به گزارش سینما خراسان، تازه‌ترین کنسرت شهرام ناظری خواننده موسیقی حماسی در حالی چهارشنبه شب ۲۲ اسفند ماه میزبان تماشاگران در برج میلاد تهران بود […]


تازه‌ترین و آخرین کنسرت شهرام ناظری در سال ۹۷ با روایت موسیقایی منظومه آرش کمانگیر به آهنگسازی پژمان طاهری و هنرنمایی ارکستر مجلسی تهران به رهبری بردیا کیارس همراه بود.

به گزارش سینما خراسان، تازه‌ترین کنسرت شهرام ناظری خواننده موسیقی حماسی در حالی چهارشنبه شب ۲۲ اسفند ماه میزبان تماشاگران در برج میلاد تهران بود که منظومه آرش کمانگیر اثر سیاوش کسرایی با روایت قطب الدین صادقی و آهنگسازی پژمان طاهری پیش روی مخاطبان قرار گرفت. این در حالی است که ارکستر مجلسی تهران به رهبری بردیا کیارس بعد از مدت‌ها دوری از اجراهای زنده بخشی از گروه نوازندگان را تشکیل می‌داد.

پیش از برگزاری بخش اصلی برنامه، چند کلیپ از پروژه جهانی «زبان عشق» که در برخی از اماکن تاریخی کشورمان تصویربرداری شده بود برای مخاطبان پخش شد. این در حالی است که بعد از پخش تصاویر گروه نوازندگان به همراه قطب الدین صادقی در ابتدا وارد صحنه شده و پس از آن نیز شهرام ناظری در میان تشویق تماشاگران روی صحنه آمد.

در بخش اول این کنسرت که به همت شرکت فرهنگی هنری «ققنوس» به مدیریت محمد حسین توتونچیان به علاقه مندان موسیقی ایرانی ارائه شد، قطعات «شب»، «قصه»، «امید»، «آهنگ دگر»، «بدرود»، «آرش»، «سوگ» از آلبوم «آرش کمانگیر» بر اساس منظومه آرش کمانگیر مرحوم سیاوش کسرایی اجرا شد. در این بخش شهرام ناظری به عنوان خواننده، قطب الدین صادقی به عنوان راوی، فرهاد صفری و جواد حسینی نوازندگان سازهای کوبه ای، پژمان طاهری نوازنده سنتور، اردوان طاهری نوازنده سه تار و بابک باربد نوازنده عود، ارکستر مجلسی تهران و گروه کُر به رهبری بردیا کیارس را همراهی می‌کردند. در این بخش روایت متفاوت و حماسی گونه قطب‌الدین صادقی که تجربیات ارزشمندی در عرصه تئاتر به عنوان کارگردان و بازیگر دارد، فضای متفاوتی را پیش روی مخاطبان قرار داد.

در بخش دوم برنامه نیز بخش‌های از آلبوم «امیرکبیر» و منتخب آثار شهرام ناظری اجرا شد که این بخش از برنامه به دلیل حس نوستالژیک آثار و فضای خاطره انگیز قطعات مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. در این قسمت نیز شهرام ناظری خواننده، پژمان طاهری نوازنده سنتور، آهنگساز و سرپرست گروه، شروین مهاجر نوازنده کمانچه و کمانچه آلتو، فرهاد صفری نوازنده سازهای کوبه ای، اردوان طاهری نوازنده سه تار و دف و بابک باربد نوازنده عود گروه اجرایی را تشکیل می‌دادند.

شهرام ناظری قبل از اجرای این بخش ضمن قدردانی از حضور مخاطبان در کنسرت آرش کمانگیر گفت: از تشریف فرمایی شما عزیزان ممنونم که در این شهر پر ازدحام و بی در و پیکر مشقت‌های روزهای پایانی سال را پذیرفتید و قبول کردید که به کنسرت ما بیایید. این نکته قابل ستایشی است که من از بابت ان صمیمانه از شما قدردانی می‌کنم. البته زمانی که بنده برای برگزاری کنسرت در خارج از کشور بودم به دوستان برگزار کننده کنسرت اعلام کردم که در این شرایط روزهای پایانی سال برگزاری کنسرت کار بسیار سختی است و خاطرم هست که به آقای توتونچیان گفتم مگر شما بتوانید این کار را انجام بدهید.

وی افزود: به هر حال امشب بسیار خوشحالم که به همت شرکت ققنوس و حضور شما مردم علاقه مند و فهیم شرایط برگزاری این اجرای زنده فراهم شد و شما مخاطبان نشان دادید که در سخت‌ترین شرایط سختی‌های آخر سال را به جان می خرید و به تماشای برنامه‌های هنری می آیید. برنامه‌ای که در بخش اول برنامه شاهد اجرای آن بودید تراژدی آرش بود که امیدوارم از آن رضایت داشته باشید و با اجرای بخش دوم شب خاطره انگیزی را با خود ببرید.

«گریه کن» با شعر و ملودی عارف قزوینی و تنظیم پژمان طاهری، «چهار مضراب» از ساخته‌های پژمان طاهری، «امیرکبیر» با شعر فریدون مشیری، «الا یا ایها الساقی» با شعری از مولانا و حافظ و موسیقی رضا قاسمی و «اندک اندک» با شعری از مولانا و آهنگ شهرام ناظری آثاری بودند که در این بخش برای مخاطبان اجرا شد.

ناظری در این قسمت از برنامه ضمن معرفی برخی از قطعات ضمن قدردانی از مقام هنری و ادبی زنده یاد مشیری در نگارش اثر «امیر کبیر» توضیح داد: به اعتقاد من زنده یاد فریدون مشیری از جمله شاعرانی است که من تا به امروز کمتر مانند او دیده ام که تا این حد روان شعر بگوید. او مانند چشمه‌ای روان است که همواره از خود آثاری را خلق می‌کرد که مانندش را نمی‌توان یافت. به اعتقاد من بعد از حافظ و مولانا فقط چهار تا پنج شاعر در دوران معاصر هستند که این چنین روان شعر خلق می‌کنند و به نظر من فریدون مشیری یکی از این بزرگان است

وی در بخش پایانی کنسرت به یاد تمام هموطنان کرد کشورمان قطعه‌ای را برای مخاطبان اجرا کرد که این اثر با استقبال تماشاگران مواجه شد.

ناظری قبل از پایان برنامه گفت: قبل از اینکه شما از ما قطعه «آتش در نیستان» را بخواهید ما آن را نیز برای شما می‌خوانیم که شما عزیزان برنامه امشب را با خاطره‌ای خوب به ذهن خود بسپارید.

آرش اسد نژاد و مهدی جوانبخت نوازندگان ویولن یک، تیناجامه گرمی، آرمین قضاتی، یگانه حسینی نوازندگان ویولن دو، لعیا اعتمادی، امین زمانخان نوازندگان ویولن آلتو، مجید اسماعیلی متین و نگار نوراد نوازندگان ویولنسل، پورنگ پورشیرازی نوازنده کنترباس، نیما پورنقشبند، مریم جلالی، صبا یاوری گروه کُر، بردیا کیارس رهبر ارکستر، محدرضا جعفری مدیر ارکستر و نیما جعفری مدیر روابط عمومی ارکستر، مجموعه ارکستر مجلسی تهران در کنسرت «آرش کمانگیر» را تشکیل می‌دادند.