نشست یونیمای خراسان رضوی با هنرمندان نمایشهای عروسکی برگزار شد

نخستین نشست دفتر اتحادیه جهانی نمایشگران عروسکی (یونیما) ایران در خراسان رضوی با هنرمندان نمایش های عروسکی استان در محل موسسه هنرهای نمایشی شمایل مشهد برگزار شد.

مدیر دفتر یونیما خراسان رضوی روز شنبه در این باره به خبرنگار سینما خراسان گفت: شعبه ای از دفتر اتحادیه جهانی نمایشگران عروسکی در ایران که مخفف آن “یونیما” است؛ زمستان سال گذشته در موسسه شمایل فعالیت خود را آغاز کرد.

مهدی لطفی افزود: از سال گذشته تاکنون یونیما خراسان رضوی تلاش کرده است که با فعالان حوزه هنرهای نمایشی عروسکی ارتباط برقرار کند که این فعالیتها زمینه ساز برگزاری نخستین نشست حضوری با آنان در روز گذشته در موسسه شمایل شد.

وی بیان کرد: در این نشست ۲۰ نفر از هنرمندان فعال در نمایش های عروسکی خراسان رضوی حضور یافتند و طی انجام تبادل نظرهای لازم در خصوص فعالیتهای پژوهشی، آموزشی و کمک به تولید نمایش عروسکی و برگزاری جشنواره ها، مقرر شد این مسائل در هفته های آینده در حضور مسئولان هنری استان مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ شود.

مدیر دفتر یونیما خراسان رضوی نخستین فعالیت این دفتر را میزبانی برگزاری مسابقه ملی طراحی “عروسک کودکی رستم” در ۲۵ اردیبهشت ماه امسال ذکر و بیان کرد: مرکز اتحادیه جهانی نمایشگران عروسکی (یونیما) ایران فراخوانی مبنی بر طراحی عروسک کودکی رستم توسط هنرمندان کل کشور مطابق با آنچه در شاهنامه به آن اشاره شده است، منتشر کرد و میزبانی این مسابقه را برعهده دفتر یونیما خراسان رضوی گذاشت.

لطفی اظهار داشت: تاکنون ۶ نمونه از عروسک کودکی رستم از نقاط مختلف کشور به یونیما خراسان رضوی ارسال شده است و هنرمندان تا ۲۵ اردیبهشت ماه فرصت دارند که طراحی های خود را به این دفتر ارسال کنند تا طی برگزاری مراسمی، برندگان این مسابقه معرفی شوند.