نمایشگاه عکس «این شرح بی‌نهایت» در حوزه هنری افتتاح شد

نمایشگاه عکس «این شرح بی‌نهایت» سوم شهریور با حضور حجت الاسلام قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی آغاز به کار کرد. به گزارش سینما خراسان، نمایشگاه عکس «این شرح بی‌نهایت» که منتخبی از آثار کارنامه تصویری عهد امت با رهبر معظم انقلاب اسلامی را شامل می‌شود، عصر یکشنبه سوم شهریور با حضور حجت الاسلام قمی رییس […]

نمایشگاه عکس «این شرح بی‌نهایت» سوم شهریور با حضور حجت الاسلام قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی آغاز به کار کرد.

به گزارش سینما خراسان، نمایشگاه عکس «این شرح بی‌نهایت» که منتخبی از آثار کارنامه تصویری عهد امت با رهبر معظم انقلاب اسلامی را شامل می‌شود، عصر یکشنبه سوم شهریور با حضور حجت الاسلام قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی، محسن مومنی شریف رییس حوزه هنری، مجدالدین معلمی معاون هنری حوزه هنری، سیدمسعود شجاعی طباطبایی مدیرکل هنرهای تجسمی حوزه و جمعی از عکاسان در گالری خانه حوزه هنری افتتاح شد.

در این نمایشگاه‌ که به مناسبت عید ولایت (عید غدیر) برگزار شد، عکس‌هایی از رابطه رهبر معظم انقلاب اسلامی و امت که در فاصله سال‌های ۱۳۵۷ تا ۱۳۹۸ ثبت شده‌اند، به نمایش درآمده است.

سیداحسان باقری مدیر خانه عکاسان ایران درباره عکس‌هایی که در این نمایشگاه به معرض نمایش گذشاته شده‌اند، به سینما خراسان گفت: عکس‌هایی که این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است همه نگاهی به رابطه امت با رهبر دارد که تاکنون پیشرانه انقلاب اسلامی بوده است. علقه بین امت و رهبری از زمان انقلاب تا امروز مدنظر ما در این نمایشگاه بود، علقه‌ای که در پیشبرد اهداف انقلاب موثر بوده است.

وی در مورد عکاس‌های این عکس‌ها نیز بیان کرد: بخشی از عکس‌های به نمایش درآمده از سایت مقام معظم رهبری انتخاب شده‌اند، بخشی دیگر از چند عکاس ناشناس است، بخشی دیگر از عکس‌ها، عکس‌های تاریخی و مربوط به گنجینه خانه عکاسان ایران است که تا به حال دیده نشده‌اند و بدون اسم عکاس است. در مجموع، عکاس‌هایی که نام آنها زیر عکس به صورت کپشن نصب شده است، حدود ۱۲ عکاس هستند.

مدیر خانه عکاسان ایران همچنین از رونمایی کتاب عکس‌های «چهل سالگی» در فضای این نمایشگاه خبر داد و گفت: کتاب عکس‌های «چهل سالگی» متشکل از عکس‌های نمایشگاه‌هایی است که سال گذشته با همین عنوان در داخل و خارج کشور برگزار شد.

به گزارش مهر، مراسم رونمایی کتاب عکس‌های «چهل سالگی» نیز با حضور حجت الاسلام قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی و علیرضا مختارپور مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در پایان مراسم افتتاح نمایشگاه عکس برگزار شد.