نمایشگاه «چهل نمایشگاه چهل شعر» در آبادان برپا شد

آبادان – با حضور جمعی از مردم و مسئولان، نمایشگاهی تحت عنوان «چهل نمایشگاه، چهل شعر» در محل موزه هنرهای معاصر آبادان بر پا شد. به گزارش سینما خراسان، دبیر یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در آئین افتتاح این نمایشگاه با بیان اینکه درخواست کردیم تا بخش‌هایی از یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در شهرستان‌ها […]


آبادان – با حضور جمعی از مردم و مسئولان، نمایشگاهی تحت عنوان «چهل نمایشگاه، چهل شعر» در محل موزه هنرهای معاصر آبادان بر پا شد.

به گزارش سینما خراسان، دبیر یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در آئین افتتاح این نمایشگاه با بیان اینکه درخواست کردیم تا بخش‌هایی از یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در شهرستان‌ها برگزار شود، گفت: در این میان آبادان یکی از شهرهای مد نظر ما برای برپایی نمایشگاه بود که با استقبال خوب مسئولان سازمان منطقه آزاد اروند مواجه شد.

ابراهیم حقیقی با قدردانی از مسئولان منطقه آزاد اروند بابت همکاری خوبشان در جهت برگزاری این نمایشگاه افزود: قسمت‌هایی از جشنواره که قابل تکثیر به عکس پوستر و تصویرسازی و کاریکاتور به تعداد ۲۶۵ قطعه همزمان با تهران در اینجا به نمایش در آمده است.

وی با ابراز خرسندی از برپایی این نمایشگاه همزمان با برپایی نمایشگاه آثار معماری اتریش در موزه هنرهای معاصر آبادان اظهار کرد: خوزستان تاریخ هفت هزار ساله دارد آثار باقی مانده اش در شوش و شوشتر و به ویژه مقبره دانیال نبی مشهود است درباره این تمدن کهنسال ایرانی حرفهای بسیاری داریم.

وی تصریح کرد: آبادان در یک عرصه از زندگی اش مردان و زنان سلحشوری از قومیتهای مختلف دارد،آبادان شهری مهمان پذیر است که مانند مادری مهربان تمام قومنیتهای مختلف را در درون خود جای داده و آنان با همدلی، مهربانی و در کمال آرامش و احترام در کنار یکدیگر زندگی می کنند، پس باید از این مادر مهربان نگهداری و مراقبت کنیم همانطور که اتریشی ها توانسته اند شهرهایشان را بسازند و نگهداری کنند، امروز اگر نام فرمان فرمانیان به میان می آید بدلیل طراحی شهر تهران است.

دبیر یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با اشاره به موزه هنرهای معاصر آبادان گفت: مکانها به طور کلی یک کالبد فیزیکی نیستند چرا که به سبب انسانها زندگیشان آغاز می شود زندگی مکانها با چنین اتفاقاتی(برپایی نمایشگاه) شکل می گیرد.

حقیقی با تاکید بر لزوم پرداختن به آدمهای بزرگوار آبادان اظهار کرد: لازمست تا آبادانی ها نیز با آن اتفاقاتی که سالها تنها به تهران اختصاصی یافته آشنا شوند.، تهران همه ی ایران نیست همه شهرهای ما لیاقت آن را دارند که بیشتر از اینها به آنها پرداخته شود لذا از تمام کسانی که شرایط برگزاری این اتفاق میمون و مبارک را در آبادان مهیا کردند بسیار قدردانی می کنم.

به گفته وی برگزاری همزمان جشنواره یازدهم در آبادان قدمی به سوی فرهنگ سازی و مدنیت است.

به گزارش سینما خراسان، نمایشگاه هنرهای تجسمی (بخشی از یازدهمین نمایشگاه تجسمی فجر) در دو بخش و با مجموع ۳۰۴ اثر از آثار هنرمندان ایران در چهل سال گذشته در محل موزه هنرهای معاصر آبادان در معرض دید علاقمندان گذاشته شده است، نمایشگاه مذکور از امروز تا یکم دهم اسفند ماه جاری بلایی بازدید عموم دایر است.