نمایش مستند «فرزندان شب» در جشنواره «آمریکن داکس»

فیلم مستند «فرزندان شب» ساخته‌ بهروز نورانی‌پور به بخش مسابقه‌ جشنواره «آمریکن داکس» راه پیدا کرد. به گزارش سینما خراسان به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، دهمین دوره جشنواره فیلم‌های مستند، انیمیشن و صندوق فیلم آمریکن داکس AmDocs از ۲۶ مارس تا ۴ آوریل ۲۰۲۱ مصادف با ۶ تا ۱۵ […]


فیلم مستند «فرزندان شب» ساخته‌ بهروز نورانی‌پور به بخش مسابقه‌ جشنواره «آمریکن داکس» راه پیدا کرد.

به گزارش سینما خراسان به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، دهمین دوره جشنواره فیلم‌های مستند، انیمیشن و صندوق فیلم آمریکن داکس AmDocs از ۲۶ مارس تا ۴ آوریل ۲۰۲۱ مصادف با ۶ تا ۱۵ فروردین‌ ۱۴۰۰ برگزار و مستند بلند «فرزندان شب» به کارگردانی بهروز نورانی‌پور در این رویداد معتبر به نمایش گذاشته می‌شود.

این فیلم محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی بوده و پخش بین‌المللی آن برعهده شرکت تصویرگستر الهه پارسی (الی ایمیج) به مدیریت الهه نوبخت است.

«فرزندان شب» در اولین اکران جهانی خود به بخش مسابقه مستند بیست و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان BUSAN کره‌جنوبی راه یافته بود سپس در بخش رسمی پنجاهمین دوره جشنواره جیفونی ایتالیا Giffoni Film Festival که از جشنواره‌های فیلم و رویداد سینمایی کودکان و نوجوانان جهان است، به نمایش گذاشته شده بود.

این فیلم در اولین نمایش ملی خود نیز آذرماه ۹۸ در بخش مسابقه سیزدهمین دوره‌ی جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» روی پرده رفته و جایزه بهترین کارگردانی مستند بلند از شانزدهمین جشنواره «مقاومت» را نیز به‌دست آورده بود.

«فرزندان شب» زندگی کودکان سرباز در جنگ‌ها را روایت می‌کند.

عوامل تولید این مستند سینمایی به این شرح هستند: پژوهشگر، نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده: بهروز نورانی‌پور، فیلمبردار: فردین باتمانی، صدابردار: فرهاد عسگری، تدوینگر: لقمان سخنور، صداگذار: مسلم رضوی، گوینده: اقدس بهزادی‌پور، آهنگساز: مسعود سخاوت‌دوست، تهیه شده در: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، با مشارکت شبکه جهانی سحر، پخش بین‌المللی: شرکت تصویرگستر الهه پارسی (الی ایمیج) به مدیریت الهه نوبخت