نوروز ۹۸ را با «مهر» سپری کنید/ منویی برای یک تعطیلات هنری

سرویس «هنر» سینما خراسان در کنار انعکاس مهمترین رویدادهای خبری، بسته پیشنهادی ویژه‌ای را برای تعطیلات نوروز ۹۸ تدارک دیده است. سینما خراسان- گروه هنر- محمد صابری: نوروز هر سال طولانی‌ترین بازه زمانی تعطیلات رسمی در کشور را به خود اختصاص می‌دهد؛ تعطیلاتی بهاری که معمولاً فرصتی برای فاصله گرفتن از تلاطم و هیاهوی مشغله‌های […]


سرویس «هنر» سینما خراسان در کنار انعکاس مهمترین رویدادهای خبری، بسته پیشنهادی ویژه‌ای را برای تعطیلات نوروز ۹۸ تدارک دیده است.

سینما خراسان- گروه هنر- محمد صابری: نوروز هر سال طولانی‌ترین بازه زمانی تعطیلات رسمی در کشور را به خود اختصاص می‌دهد؛ تعطیلاتی بهاری که معمولاً فرصتی برای فاصله گرفتن از تلاطم و هیاهوی مشغله‌های روزمره و «فراغت» است.

در آستانه نوروز ۹۸ و به منظور سهیم بودن در بخش کوچکی از فراغت همراهان و مخاطبان، سرویس «هنر» سینما خراسان در نظر دارد در کنار استمرار رسالت رسانه‌ای و خبری در ایام تعطیلات و تلاش برای انعکاس کامل و جامع تحولات هنری، سلسله مطالبی را متناسب با این ایام تولید و عرضه کند.

ایجاد تنوع در سبد مصرفی محصولات هنری برای تعطیلات نوروزی و نیز تدارک مجموعه مطالبی خواندنی در راستای مرور خاطرات و بازخوانی بخشی از ناشنیده‌ها رویکرد اصلی گروه خبرنگاران سرویس «هنر» سینما خراسان جهت تدارک این سلسله مطالب بوده است.

در همین راستا از روز اول فروردین ۹۸ می‌توانید در سرویس هنر سینما خراسان، با این مطالب همراه شوید؛

نواهای ماندگار بهاری

علیرضا سعیدی خبرنگار حوزه موسیقی سینما خراسان در ایام نوروز ۹۸ مجموعه مطالبی درباره ماندگارترین تصنیف‌ها و قطعات موسیقایی در حال و هوای نوروز و بهار را گردآوری کرده و حاصل آن مطالبی خواندنی و البته شنیدنی متناسب با حال و هوای بهار شده است.

در روزهای نخست بهار ۹۸ می‌توانید ذیل سرفصل مشترک «نواهای ماندگار بهاری» با این خاطره‌بازی موسیقایی همراه شوید.

تئاتر در خانه

تعطیلی سالن‌های نمایش در روزهای نخست سال شاید سهم این هنر ارزشمند را از سبد مصرف هنری خانواده‌ها در فصل بهار را با کاهشی ناخواسته مواجه کند. برای جبران این دوری ناخواسته از اجرای زنده و صحنه‌ای تئاتر، آروین موذن‌زاده خبرنگار حوزه تئاتر سینما خراسان، مجموعه پیشنهادهای روزانه‌ای را از تئاترهایی که نسخه خانگی آن‌ها در دسترس علاقمندان قرار دارد، فراهم آورده است.

شاید تماشای تئاتر در منزل و قاب تلویزیون لطف مواجهه زنده و داخل سالن نمایش را نداشته باشد اما این نسخه‌های خانگی حتماً می‌تواند جای خالی هنر نمایش را در بخشی از اوقات فراغت علاقمند این هنر، پر کند.

در نیمه دوم تعطیلات و همزمان با آغاز اجراهای صحنه‌ای در سال جدید، می‌توانید تازه‌ترین خبرهای مرتبط با اجرا در سالن‌های اصلی نمایش را در سرویس هنر مهر دنبال کنید.

گالری گردی‌نوروزی

هنرمندان تجسمی سهم ویژه‌ای از حال و هوای بهاری کوچه پس‌کوچه‌های شهرها دارند و نمی‌توان سهم عمده آن‌ها در رنگ و لعاب نوروزی خیابان‌ها را نادیده گرفت اما در میان هنرمندان تجسمی هستند هنرمندانی که ترجیح می‌دهد در ایام تعطیل نوروز، آثار شخصی‌تر خود را در قالب نمایشگاه‌های شخصی و گروهی با مخاطبانشان به اشتراک بگذارند.

اگر جزو علاقمندان بهره‌مندی از این فرصت هستید، می‌توانید در ایام نوروز با سلسله پیشنهادات آزاده فضلی خبرنگار حوزه تجسمی مهر ذیل عنوان ثابت «گالری‌گردی نوروزی» همراه شوید و در جریان برنامه گالری‌های پایتخت در تعطیلات نوروز قرار بگیرد.

فیلم‌بازی نوروزی

نمی‌توان از لذت‌های هنری اوقات فراغت سخن گفت و فیلم و سینما را از قلم انداخت. اکران نوروزی سینماها و دنبال کردن تازه‌ترین فیلم‌های روی پرده که جای خود را دارد اما بازخوانی و مرور مهمترین فیلم‌های سینمای جهان که در یک سال گذشته در کانون توجه سینمادوستان ایرانی و رسانه‌های داخلی قرار گرفتند هم در نوع خود پیشنهادی وسوسه‌برانگیز است.

سیدسعید هاشم‌زاده کارشناس و منتقد سینما و سردبیر برنامه تلویزیونی «شب‌های سینما» از شبکه چهار در سالی که گذشت، در مجموعه یادداشت‌هایی فرصت این مرور را برای مخاطبان نوروزی مهر فراهم آورده است. مسیح میرجعفری در گردآوری و تأمین این مجموعه مطالب ویژه سینمای جهان، سعید هاشم‌زاده را همراهی کرده است.

«فیلم‌بازی نوروزی» عنوان مشترک انتخابی ما برای این مجموعه یادداشت است که در ایام نوروز می‌توانید در سرویس هنر سینما خراسان بخوانید.

دیدارهای نوروزی با چهره‌ها

در کنار مطالبی که به‌صورت ویژه و مطابق با شرحی که رفت در قالب منوی پیشنهادی برای تعطیلات نوروزی می‌توانید با آن همراه شوید، به سنت رسانه‌های دیگر، گفتگوهای ویژه نوروزی هم سهم قابل‌توجهی از ویترین نوروزی سرویس هنر سینما خراسان خواهد داشت که به جهت جذابیت و تازگی، معرفی این چهره‌ها را به زمان انتشار موکول می‌کنیم؛ همراهی در دیدارهای نوروزی با چهره‌ها و گفتگوهای ویژه خبرنگاران مهر با این چهره‌ها را از دست ندهید.

سرویس «هنر» سینما خراسان ضمن تبریک پیشاپیش تحویل سال ۱۳۹۸ و آرزوی سالی سرشار از شادی و کامیابی، امید دارد سهمی هرچند کوچک در لذتبخش‌تر شدت لحظات نوروزی مخاطبان داشته باشد. نظرات، انتقادات و پیشنهادات مخاطبان در این مسیر می‌تواند راهگشا باشد.