نکوداشت سه چهره فقید سینما در «نقش ماندگار» جشنواره چهلم فجر

در خلال نشست‌های نکوداشت بخش فرهنگی چهلمین جشنواره فیلم فجر از هنرمندان فقید کامبوزیا پرتوی، رحیم رحیمی‌پور و فرشته طائرپور نیز تجلیل می‌شود.

به گزارش روز چهارشنبه سینما خراسان به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، نشست‌های نکوداشت سینماگران فقید با نام نقش ماندگار [بخش فرهنگی چهلمین جشنواره فیلم فجر] به میزبانی دکتر امیرحسن ندایی (فیلمساز و عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس) در روزهای برپایی جشنواره برگزار خواهد شد و علاوه بر نشست‌ نکوداشت خسرو سینایی با سخنرانی شاهین فرهت و نشست نکوداشت اکبر عالمی با سخنرانی شهاب‌الدین عادل و سیف‌اله صمدیان، برپایی سه نشست دیگر نیز در این بخش پیش‌بینی شده است.

در یکی از این نشست‌ها، نکوداشت کامبوزیا پرتوی (فیلمنامه‌نویس و کارگردان) با سخنرانی جابر قاسمعلی با موضوع «فیلمنامه و سبک بیانی نویسنده» برگزار خواهد شد.

نشست نکوداشت رحیم رحیمی‌پور (نویسنده و کارگردان) نیز در روزهای جشنواره با سخنرانی هوشنگ توکلی (بازیگر و کارگردان سینما و تئاتر) با موضوع «دغدغه یک فیلمساز عدالتخواه» برگزار می‌شود.

پنجمین نشست نکوداشت بخش فرهنگی جشنواره چهلم نیز به فرشته طائرپور (تهیه‌کننده سینما) اختصاص خواهد داشت و منوچهر شاهسواری (تهیه‌کننده و مدیرعامل خانه سینما) در این نشست با محوریت «تولید در سینمای کودک و نوجوان» سخنرانی خواهد کرد.

این نشست‌ها، در جریان چهلمین جشنواره فیلم فجر در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار خواهد شد.

چهلمین جشنواره فیلم فجر در دو بخش فرهنگی و رقابتی از ۱۲ تا ۲۲ بهمن به دبیری مسعود نقاش‌زاده برگزار خواهد شد.

نهال