وزیر فرهنگ و ارشاد در حاشیه جلسه هیات دولت:

نگاه تهدیدمحور به شبکه نمایش خانگی را نمی‌پسندیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ممکن است مثل هر بخش دیگری در شبکه نمایش خانگی هم اشکالی باشد اما بنای ما این است که کمک کنیم تا این مشکلات حل شود و اصلاً نمی‌پسندیم که نگاه تهدیدمحور به این حوزه وجود داشته باشد.

به گزارش روز چهارشنبه سینما خراسان به نقل از ایسنا، محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آیین‌نامه تکلیفی بودجه داشتیم که همه دستگاه‌های دولتی بتوانند ۲ درصد از اعتبارات سرمایه‌ای و هزینه‌ای خود را در حوزه فرهنگی مصرف کنند. امروز در جلسه دولت این امر به تصویب رسید و گشایش مهمی در حوزه‌های فرهنگی و هنری و نیز گردشگری و فعالیت‌های قرآنی ایجاد می‌کند.

وزیر ارشاد ادامه داد: تقریباً ۸ تا ۹ مورد از فعالیت‌های فرهنگی، هنری و گردشگری احصاء شده و این آیین‌نامه که امروز تصویب شد موارد آن در نظر گرفته شد و در طول سال‌های اخیر ما چنین آیین‌نامه‌ و قانونی که بتواند یک گره اساسی از فرهنگ و هنر باز کند، نداشتیم.

اسماعیلی افزود: امیدوارم به زودی با رفع اشکالاتی که بنا شد در جلسه خارج از دولت حل شود، تحول مهمی در حوزه فرهنگ و هنر ایجاد کنیم و این را در لایحه بودجه تثبیت کنیم. این خارج از منابع عادی وزارتخانه‌های فرهنگی است و معطوف به همه بخش‌های دولتی و شرکت‌های دولتی است که قصد دارند در حوزه فرهنگ کار کنند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره مجادلات اخیر میان شبکه نمایش خانگی و صداوسیما، تصریح کرد: سیاست اصلی دولت و حاکمیت و نیز خود سازمان صداوسیما این است که یک نگاه فرصت‌محور به نمایش خانگی داریم ما از شبکه نمایش خانگی به عنوان یکی از دستاوردهای فناوری نوین در حوزه فیلم و سریال حمایت می‌کنیم.

اسماعیلی یادآور شد: ممکن است مثل هر بخش دیگری در شبکه نمایش خانگی هم اشکالی باشد. مگر در وزارتخانه ما اشکالی در کارمان وجود ندارد؟ حتماً وجود دارد. بنای ما بر این است که کمک کنیم تا این مشکلات حل شود ما اصلاً نمی‌پسندیم که نگاه تهدیدمحور به این حوزه وجود داشته باشد.

وی تاکید کرد: همه مجموعه‌ها ممکن است در روند کار ایراداتی داشته باشند که برطرف خواهد شد. مجموعه افکارسنجی‌های سال‌های اخیر نشان می‌دهد که به طرز مشهودی این شبکه‌های نمایش خانگی در جذب مخاطب موفق بودند، بنابراین ما این امر را فرصت می‌دانیم و همین هم مبنای حمایت ما است.

نهال