نگاه خشک در تولیدات هنری بازدارنده است

بازیگر سریال «کت جادویی» گفت: نگاه خشک در تولیدات هنری بازدارنده است، سیاست های کلان نیاز به بازنگری دارند و اگر آنها تغییر کنند، سریال‌ها هم راه خودشان را خواهند یافت.

به گزارش سینما خراسان به نقل از ایرنا، بهزاد فراهانی در گفت‌وگویی اظهار داشت: در ایام نوروز مشغول بازی در یک فیلم سینمایی هستم و پس از اتمام آن به سفر خواهم رفت.

فراهانی در پاسخ به این پرسش که سریال‌های تلویزیونی نوروزی باید دربردارنده چه مولفه‌هایی برای جذب مخاطب باشند، تصریح کرد: در حقیقت مشکل در سطحی بالاتر است و باید به این نکته توجه شود که نگاه خشک در تولیدات هنری بازدارنده است، سیاست های کلان نیاز به بازنگری دارند و اگر آنها تغییر کنند، سریال‌ها هم راه خودشان را خواهند یافت.

بازیگر سریال رعنا (داود میرباقری ۱۳۶۷) در توضیح فعالیت‌های خود در زمان فراغت خاطرنشان کرد: وقتی خیلی خسته می‌شوم شطرنج بازی می‌کنم و اگر خسته تر باشم آثار گابریل گارسیا مارکز (نویسنده کلمبیایی)، خورخه لوئیس بورخس (نویسنده آرژانتینی)، آلخو کارپونتیه (نویسنده کوبایی) و در حقیقت آنچه موسوم به رئالیسم جادویی (به انگلیسی: magical realism؛ یکی از شاخه‌های واقع‌گرایی – رئالیسم- در مکاتب ادبی است که در آن ساختارهای واقعیت دگرگون می‌شوند و دنیایی واقعی اما با روابط علت و معلولی خاص خود آفریده می‌شود؛ درواقع، رئالیسم جادویی، ترکیبی از واقعیت، افسانه و تاریخ است) را می‌خوانم.

وی افزود: از نویسندگان کلاسیک ایرانی هم صادق چوبک را دوست دارم و خوانش آثارش یکی از لذت‌های من بوده است به اضافه این که در اوقات فراغتم شعر جهان می‌خوانم، داستان کوتاه و سناریو یا نمایشنامه می‌نویسم.

بازیگر فیلم سینمایی طوطیا (ایرج قادری ۱۳۷۷) در توضیح حال و هوای خود از رسیدن فصل بهار و نوروز گفت: با نوروزهای اخیر کاری ندارم اما سالیان بسیار نوروز برایم همه چیز بود، نفیر خوشبختی بود و شادی و خوشحالی. دلم می‌خواهد به دوران ۱۸ سالگی بازگردم. وقتی نوروز می‌شود عطر پاک و منزه کوچه باغ های روستای خودم و مادرم به مشامم می‌رسد؛ بی کم و کاست.

بازیگر سریال کت جادویی (محمدحسین لطیفی ۱۳۷۷) در انتها و با گلایه از شرایط هنرمندان در زمان حاضر تاکید کرد: امسال رقم عیدی یک میلیون و ۶۰۰ هزارتومانی برای هنرمندان برخورنده بود. این‌ها موضوعاتی است که باید دیده شود.

فراهانی گفت: در این سال جدید و نوروز ۱۴۰۱ آرزو می‌کنم عدالت اجتماعی محقق شود و همه مردم کشورم سالی خوب توأم با سلامتی داشته باشند.