هرج و مرج شهری را در یک نمایشگاه ببینید/ چشم‌ها را باید شست

برای اینکه با نگاه دیگری به هرج و مرج شهر تهران بنگرید، به تماشای نمایشگاه «هرج و مرج شهری» در گالری آران بروید. به گزارش سینما خراسان، تعطیلات یکی از فرصت‌هایی است که گالری‌دارارن می‌توانند مخاطب هدف خود را به فضای گالری بکشانند و فرصتی نیز برای علاقمندان به هنر است تا از آثار هنری […]

برای اینکه با نگاه دیگری به هرج و مرج شهر تهران بنگرید، به تماشای نمایشگاه «هرج و مرج شهری» در گالری آران بروید.

به گزارش سینما خراسان، تعطیلات یکی از فرصت‌هایی است که گالری‌دارارن می‌توانند مخاطب هدف خود را به فضای گالری بکشانند و فرصتی نیز برای علاقمندان به هنر است تا از آثار هنری دیدن و در صورت تمایل آنها را خریداری کنند. تعطیلات نوروزی یکی از این فرصت‌ها است که برای گالری‌داران و مخاطبان هنری پدید می‌آید. البته طی تعطیلات نوروز، تعدادی از نمایشگاه‌های هنری برقرار است و شاید توجه گالری‌دار به این نکته که این روزهای فرصت خوبی برای تبلیغ هنر است، یکی از ضروریات دنیای هنرهای تجسمی به حساب بیاید.

البته در این میان گالری‌هایی بودند که به احترام مخاطب هنری در روزهای تعطیلات نوروزی، در آخرین جمعه‌های سال ۹۷ نمایشگاه‌های جدید خود را کلید زدند تا نمایشگاه‌هایشان تا پایان تعطیلات نوروزی میزبان مخاطبان همیشگی هنری باشد.

یکی از این گالری‌ها، «گالری آران» است که تنها سه روز ابتدایی سال ۹۸ را تعطیل است و پس از آن میزبان ادامه نمایشگاه گروهی عکس و چیدمان «هرج و مرج شهری» است که فرصتی مناسب برای علاقمندان به حساب می‌آید.

نمایشگاه «هرج و مرج شهری» در گالری آران به نشانی خیابان کریم خان زند، خیابان خردمند شمالی، کوچه دی، پلاک ۱۲، میزبان عکس‌های دادبه بصیر، آیلار شهبازی و نسترن صفایی از فضاسازی و عکس‌هایی است که به موضوع هرج و مرج در شهر می‌پردازند. این نمایشگاه از روز یکشنبه ۴ فروردین ماه به جز شنبه ۱۰ فروردین و روز ۱۳ بدر از ساعت ۱۶ تا ۲۰ میزبان علاقمندان است.

دادبه بصیر هنرمند عکاسی است که پیش از این نمایشگاه، آثارش را در نمایشگاه گروهی «تهران، حقیقی یا مجازی» سال ۹۴ در گالری پروژه‌های آران و در یک نمایشگاه انفرادی در سال ۹۳ با عنوان «چرا بیدارم کردی؟» در گالری آران به نمایش گذاشته بود.

آیلار شهبازی نیز پیش از «هرج و مرج شهری»، عکس‌هایش را در یک نمایشگاه انفرادی با عنوان «تعیین طول و عرض جغرافیایی و ارتفاع از سطح دریا ۳۵.۴۴’۳۷.۶° N, ۵۱.۲۳’۵۹.۶° E» در اردیبهشت ماه ۹۷ در گالری پروژه‌های آران به نمایش گذاشته بود.

نسترن صفایی مجسمه سازی را از سال ۷۸ آغاز کرد و اولین نمایشگاه انفرادی‌اش را در خانه هنرمندان ایران در سال ۸۳ برگزار کرد. در سال ۸۴ زیر نظر پرویز تناولی با تکنیک معکوس در مجسمه‌سازی آشنا شد که حاصلش شرکت در یک نمایش گروهی در گالری اثر بود. او از آن پس در پی کشف و امتحان متریال و تکنیک‌های مختلف برای ارائه ایده‌هایش بر آمد. او در نمایشگاه «هرج و مرج شهری» با تکنیک چیدمان و عکاسی آثاری را به نمایش گذاشته است.

نمایشگاه «هرج و مرج شهری» در گالری آران به نشانی خیابان کریم خان زند، خیابان خردمند شمالی، کوچه دی، پلاک ۱۲ از فردا ۴ فروردین به جز شنبه ۱۰ فروردین و روز ۱۳ بدر تا ۱۹ فروردین ۹۸ از ساعت ۱۶ تا ۲۰ میزبان علاقمندان است.