قدردانی ویژه در روزهای سخت

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد در آستانه فرا رسیدن روز ملی هنرهای نمایشی پیامی را منتشر کرد. به گزارش سینما خراسان به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی به مناسبت هفتم فروردین «روز ملی هنرهای نمایشی» و روز جهانی تئاتر، ضمن تبریک این روز، اُنس و هم‌نشینی بین […]


مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد در آستانه فرا رسیدن روز ملی هنرهای نمایشی پیامی را منتشر کرد.

به گزارش سینما خراسان به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی به مناسبت هفتم فروردین «روز ملی هنرهای نمایشی» و روز جهانی تئاتر، ضمن تبریک این روز، اُنس و هم‌نشینی بین بهار و تئاتر را غنیمت دانست.

در متن پیام قادر آشنا چنین آمده است:

عاشقا! خیز کامد بهاران
چشمه کوچک از کوه جوشید

گل به صحرا درآمد چو آتش
رود تیره چو طوفان خروشید…

بهار، نمایشِ نشاط و صحنه ستایش خداوندگار است. خُنیاگری خوش‌خبر که بیداری را بشارت می‌دهد و زیبایی‌هایِ زندگی را می‌نوازد.

جهانِ ناخوش‌احوالِ این روزها، به نوشدارویِ «حَوِل‌حالِناالی‌اَحسن‌الحال» جان خواهد گرفت.

به ستایش پروردگار دست به دعا برمی‌داریم و سلامت و سعادت همه مردمان شریف سرزمین سربلند ایران را آرزو می‌کنم.

و چه زیباست هم نشینی بهار و روزی به نام هنرهای نمایشی که صحنه‌ی نمایش نیز خرد هدیه می‌دهد به مردمانی که به درازای یک تاریخِ کهن ستایشگر اندیشه بوده‌اند و نیز هستند.

این اُنس و هم‌نشینی بین بهار و تئاتر غنیمت است و من ایستاده به احترام تمام هنرمندان صاحب خرد روزی به نام هنرهای نمایشی را به ایشان و همه ملت بزرگ و فهیم ایران تبریک و شادباش می‌گویم.

هفتم فروردین مطابق با ۲۷ مارس، روز جهانی تئاتر، از سال ۹۶ به عنوان روز ملی هنرهای نمایشی در تقویم رسمی به ثبت رسید و هر ساله برنامه‌هایی به پاسداشت این روز در سراسر کشور برگزار می‌شود.