هنرجویی که شرکت‌کننده جشنواره جهانی فیلم فجر شد

در بخش «جام جهان‌نما» سی‌وهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر فیلمی حضور دارد که کارگردان آن در دوره سی و پنجم هنرجوی بخش «دارالفنون» جشنواره بوده است. به گزارش سینما خراسان به نقل از ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، فیلم «نجات یافتگان تابستان» (Summer Survivors) محصول سال ۲۰۱۸ کشور لیتوانی به کارگردانی […]


در بخش «جام جهان‌نما» سی‌وهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر فیلمی حضور دارد که کارگردان آن در دوره سی و پنجم هنرجوی بخش «دارالفنون» جشنواره بوده است.

به گزارش سینما خراسان به نقل از ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، فیلم «نجات یافتگان تابستان» (Summer Survivors) محصول سال ۲۰۱۸ کشور لیتوانی به کارگردانی ماریا کاوتارادزه (Marija Kavtaradze) در بخش «جشنواره جشنواره ها» در سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درخواهد آمد.

«نجات یافتگان تابستان» که نخستین اثر بلند سینمایی ماریا کاوتارادزه است، روایتگر داستان مددجویی است که با ۲ بیمار مبتلا به اختلالات روانی قدم در یک سفر جاده‌ای می‌گذارد. این فیلم تا به حال در جشنواره‌های تورنتو، ریکیاویک، تالین، تفلیس، کرالا و گوتنبرگ روی پرده رفته است.

اما نکته جالب درباره ماریا کاوتارادزه این است که وی یکی از هنرجویان بخش «دارالفنون» دوره سی و پنجم جشنواره جهانی فیلم فجر از کشور لیتوانی بود و در این فاصله توانست ضمن دنبال کردن فیلمسازی به شکل حرفه‌ای با ساخت این اثر در جشنواره‌های معتبر جهان شرکت کند و حالا در مقام فیلمساز به جشنواره‌ای آمده است که روزی در آن هنرجو بوده است.

«جام جهان‌نما» یا «جشنواره جشنواره‌ها» از بخش‌های اصلی ولی غیررقابتی جشنواره جهانی فیلم فجر است. در این بخش فیلم‌هایی از ایران و جهان به نمایش درمی آیند که پیش از این از جشنواره‌های مهم جهان جوایزی را کسب کرده اند.

Fajriff.com و Info@Fajriff.com آدرس سایت رسمی و پست الکترونیکی جشنواره است.

سی‌وهفتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر از ۱۸ تا ۲۶ آوریل ۲۰۱۹ (۲۹ فروردین تا ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸) به دبیری رضا میرکریمی در تهران برگزار می‌شود.