هنرمندان برای خدمت به اسلام تلاش کنند/ احیای گفتمان ایثار و شهادت

قم – یکی از مراجع تقلید شیعیان خدمت به انقلاب را ارزشمند دانست و گفت: هنرمندان در این دنیای حق و باطل، با هنر خویش می‌توانند خدمت بسیاری به اسلام داشته باشند. به گزارش سینما خراسان، آیت الله العظمی حسین نوری همدانی ظهر دوشنبه در دیدار جمعی از مسئولان و اعضای سازمان بسیج هنرمندان سراسر […]


قم – یکی از مراجع تقلید شیعیان خدمت به انقلاب را ارزشمند دانست و گفت: هنرمندان در این دنیای حق و باطل، با هنر خویش می‌توانند خدمت بسیاری به اسلام داشته باشند.

به گزارش سینما خراسان، آیت الله العظمی حسین نوری همدانی ظهر دوشنبه در دیدار جمعی از مسئولان و اعضای سازمان بسیج هنرمندان سراسر کشور که در دفتر این استاد سطوح عالی حوزه برگزار شد، با اشاره به اینکه خدمت به حق و انقلاب اسلامی از کارهای با ارزش و دارای اهمیت است، اظهار کرد: هنر در اسلام جایگاه بلندی دارد و اگر در خدمت حق و ایمان باشد اهمیت زیادی دارد.

وی خطبه فدکیه و خطبه حضرت زینب (س) در مجلس یزید را جلوه‌ای از هنر اسلامی دانست و گفت: هنرمندان در این دنیای حق و باطل با هنر خویش می‌توانند خدمت بسیاری به اسلام و در مسیر حق و ایمان داشته باشند.

این مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و بیانات حضرت زهرا (س) همگی نوعی هنر هستند، افزود: در هر زمانی و شرایطی باید در راستای خدمت رسانی به اسلام تلاش کرد.

وی با بیان اینکه هنر دینی می‌تواند به مغلوب سازی جبهه باطل کمک بسیاری کند، گفت: با توجه به اینکه در گذشته هنر با قلم و نویسندگی بود و امروزه هنرهای تجسمی نقش ایفا می‌کنند، می‌توان با مجسم کردن بسیاری از مطالب به انقلاب خدمت کرد که این هنر ارزش زیادی دارد.

آیت‌الله نوری همدانی یادآور شد: هنرمندان با هنر خود می‌توانند خدمت زیادی به اسلام و انقلاب کنند و باید در راستای رضای الهی قدم بردارند.

این استاد حوزه علمیه بیان کرد: با توجه به رونق هنرهای تجسمی باید هنرمندان بتوانند از این هنر به احیای گفتمان ایثار و شهادت کمک کنند.