هنرمند صنایع دستی خواستار حضور در نمایشگاه های خارجی هستند

یک هنرمند صنایع دستی یکی از مهمترین خواسته های صنعتگران این رسته را شرکت در نمایشگاه های بین المللی خارجی ذکر کرد و از مسوولان خواستار فراهم شدن بستر این مهم شد.

به گزارش سینما خراسان، ظروف چوبی عرضه شده در یازدهمین نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی ایران واقع در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی مشهد، تقریبا تمام نیازمندهای اقلام خرد در یک خانه را پوشش داده بود، این رسته از صنایع دستی از ظروف مختلف آشپزخانه گرفته تا وسایل تزئینی داخل پذیرایی و تابلو و مجسمه را پوشش داده بود و انواع و اقسام ان توسط صنعتگران در برخی استانها مانند مازندران عرضه شده بود.

یکی ازغرفه داران نمایشگاه صنایع دستی که کارش خراطی و تولید وسایل چوبی آمیخته با هنر دست و از ساری آمده بود، به خبرنگار ما گفت: یکی از مهترین دغدغه های فعالان صنایع دستی، بازار فروش است، از آنجا که شرایط اقتصادی مردم مطلوب نیست، خرید صنایع دستی هم کاهش یافته است، مسوولان می توانند با راه اندازی بازارچه های دائمی صنایع دستی گامی در حمایت از صنعتگران بردارند و زمینه ای فراهم کنند تا مصرف کننده به صورت مستقیم از تولیدکننده صنایع دستی را خریداری کند.

محمد شعبانی افزود: برخی از کشورها خواهان صنایع دستی ایران هستند ، دولت کمک کند تا بتوانیم در نمایشگاه های کشورهای دیگر نیز شرکت کنیم، صنایع دستی ایران در سطح دنیا منحصر به فرد است اما حضور ما در بازارها و نمایشگاه های جهانی بسیار محدود بوده است، از ۸۰ هزار صنعتگر مازندرانی فقط یک نفر توانسته به نمایشگاه صنایع دستی در عراق برود، این عدد بسیار کمی است.

وی اظهار داشت: حمایتها همیشه مالی نیست، متاسفانه همه اسیر کاغذبازی شده ایم، برای گرفتن یک مجوز باید کلی کاغذبازی کنیم تا آن را بگیریم، از آن طرف می خواهیم وقتی می خواهیم در نمایشگاهی شرکت کنیم، دولت فقط ما را به نمایشگاه معرفی می کند و دیگر هیچ حمایتی از صنعتگر ندارد.

عروسکهای بافتنی و پارچه ای که برخی غرفه های این نمایشگاه را به خود اختصاص داده بود، واقعا متنوع بوده و جاذبه زیادی برای مردم و بازدیدکنندگان از نمایشگاه داشت.

یازدهمین نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی ایران از چهارم تا هفتم مرداد ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی مشهد دایر شد.