هیات بازبینی جایزه پیانو باربد معرفی شدند/ اعلام جزییات برگزاری

مدیر اجرایی دومین دوسالانه جایزه پیانو باربد ضمن معرفی اعضای هیات بازبینی این رویداد از حضور دوبرابری شرکت کنندگان نسبت به دوره اول با اتمام مهلت ارسال آثار خبر داد. به گزارش سینما خراسان به نقل از روابط عمومی دومین جایزه پیانو باربد، محسن خباز، مدیر اجرایی این دوره درباره تعداد آثار رسیده به دبیرخانه […]


مدیر اجرایی دومین دوسالانه جایزه پیانو باربد ضمن معرفی اعضای هیات بازبینی این رویداد از حضور دوبرابری شرکت کنندگان نسبت به دوره اول با اتمام مهلت ارسال آثار خبر داد.

به گزارش سینما خراسان به نقل از روابط عمومی دومین جایزه پیانو باربد، محسن خباز، مدیر اجرایی این دوره درباره تعداد آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره گفت: امسال در روند برگزاری دومین دوره جایزه پیانو باربد که با تغییراتی نسبت به دوره اول برگزار می‌شود شاهد حضور دوبرابری داوطلبان هستیم، به‌ نحوی که در دوره اول ۱۰۷ داوطلب آثارشان را برای رقابت در اختیار شورای بازبینی قرار دادند. اما در دومین دوره، ۲۰۲ اثر به دبیرخانه رسیده‌است که به تفکیک، در گروه سنی الف (تا ۱۱ سال) ۶۲نفر، گروه سنی ب (تا ۱۶ سال) ۹۶نفر، گروه سنی ج (تا ۲۲ سال) ۳۴نفر و گروه سنی د (تا ۳۲سال) ۱۰نفر شرکت کرده‌اند. ضمن اینکه در این دوره بیشترین داوطلبان برای حضور در جایزه به ‌ترتیب از شهرهای تهران (۴۹ نفر)، شیراز(۳۱نفر)، تبریز(۲۳نفر) و کرج (۲۱نفر) هستند.

وی با اشاره به زمان بازبینی این آثار بیان داشت: شورای بازبینی متشکل رافائل میناسکانیان، گاگیک بابایان، تامارا دولیدزه، آرپینه اسرائیلیان و ربکا آشوقیان روزهای ۸ و ۹ بهمن‌ماه با حضور مدیران برگزاری جایزه در فرهنگسرای نیاوران به بازبینی آثار می‌ پرداخته و راه‌ یافتگان به مرحله نهایی که جمعا ۲۰ نفر خواهند بود را بر اساس معیارهای جایزه انتخاب خواهند کرد.

مدیر اجرایی دومین دوسالانه پیانو باربد درباره جوایز این دوره اظهار داشت: لوح تقدیر و گواهی حضور در مرحله­ اول برای ۲۰ نفر، لوح تقدیر، تندیس باربد، ضبط و انتشار رسمی اجرای زنده برای نفرات اول گروه‌های سنّی «الف»، «ب»، «ج»، «د»، پرداخت کمک ­هزینه آموزش نزد یکی از اساتید برجسته کشور برای برگزیده‌ گروه «الف»، جایزه نقدی معادل ۵ میلیون تومان برای نفر اول گروه‌های سنّی «ب» و «ج»، برگزاری کنسرت در ۶ شهر کشور در سال ۱۳۹۸ برای نفر اول گروه­‌های سنّی «ج» و «د» و اجرای کنسرتو با ارکستر در سال ۱۳۹۸ برای نفر اول گروه سنّی «د» جوایز این دوره خواهد بود.

جایزه­ پیانو باربد با هدف انگیزه­ بخشی و ایجاد فضایی برای رقابت و ارائه­ توانایی­‌های پیانیست­‌های نوجوان و جوان کشورمان، ۵اسفندماه در فرهنگسرای نیاوران میزبان راه‌ یافتگان به مرحله نهایی خواهد بود. مراسم اختتامیه این دوره ۶ اسفندماه نیز در همین مکان برگزار خواهد شد.