«وارش» را با کمترین هزینه برگزار می کنیم

مهدی قربانپور دبیر نهمین جشنواره بین المللی فیلم «وارش» عنوان کرد که به دلیل مشکلات معیشتی مردم، سعی می کنند این جشنواره را با کمترین هزینه برگزار کنند. به گزارش سینما خراسان، مهدی قربانپور دبیر نهمین جشنواره بین المللی فیلم «وارش» با اشاره به این که مازندران سرزمین استعدادهاست، بیان کرد: برخی از مهمترین آثار […]


مهدی قربانپور دبیر نهمین جشنواره بین المللی فیلم «وارش» عنوان کرد که به دلیل مشکلات معیشتی مردم، سعی می کنند این جشنواره را با کمترین هزینه برگزار کنند.

به گزارش سینما خراسان، مهدی قربانپور دبیر نهمین جشنواره بین المللی فیلم «وارش» با اشاره به این که مازندران سرزمین استعدادهاست، بیان کرد: برخی از مهمترین آثار تاریخ سینمای ایران توسط هنرمندان مازندرانی ساخته شده اند. هنرمندان این استان در عرصه فعالیت های ملی و بین المللی همواره پیشرو بوده اند و این مهم امکانی را در اختیار ما قرار خواهد داد تا از همه ظرفیت های فرهنگی مازندران در ساختاری مناسب بهره بگیریم.

وی افزود: سینما به عنوان هنر و صنعتی فراگیر توانسته با بهره گیری از اندیشه های فرهنگی و اجتماعی به احساسات عمیق انسان ها در دنیای مدرن امروز توجهی متفاوت کند و در این میان، جوانان خلاق و نوجو با راهبردهایی درست، مسیر تازه ای را برای معرفی آثار خود که به فرهنگ ها و آیین ها می پردازند، کشف کرده اند.

قربانپور با اشاره به رویکرد اصلی جشنواره بین المللی فیلم «وارش» در دوره نهم عنوان کرد: توجه اصلی در این دوره جشنواره به موضوع فرهنگ عامه با تاکید بر سنت های فرهنگی، رفتاری و زیستی است و تلاش می کنیم با برگزاری پنل ها و کارگاه های تخصصی که با حضور کارشناسان حوزه سینما و مردم شناسی برگزار می شود، فضای جدیدی را ترسیم کنیم.

وی ادامه داد: همچنین تعامل و ارتباط موثر با فیلمسازان و چهره های شاخص در کشورهای حوزه دریای کاسپین از دیگر برنامه های این دوره از جشنواره است و در تلاش هستیم با تبادل فرهنگی و نمایش فیلم های تاثیرگذار حوزه تمدنی میراث مشترک و میراث طبیعی نظیر دریای کاسپین با همسایگان خود در روند بهبود و ارتقای روابط میان دولت ها و ملت ها نقش موثری را ایفا کنیم.

قربانپور درباره تعداد آثار رسیده به دبیرخانه نیز عنوان کرد: فعالیت دبیرخانه جشنواره از مهرماه گذشته با رویکردی بین المللی آغاز و تاکنون بیش از ۳۳۰۰ فیلم به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

دبیر نهمین جشنواره بین المللی فیلم «وارش» اظهار کرد: تصمیم های کلان برای برگزاری هدفمند این دوره بر عهده شورای سیاستگذاری است و ضمن آن، از نظرات همه نخبگان فرهنگی برای برگزاری هرچه بهتر جشنواره استفاده می کنیم.

وی درباره نحوه تامین منابع مالی برگزاری جشنواره نیز توضیح داد: بخشی از منابع جشنواره از سوی سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال تامین است و در ماه های گذشته مذاکرات مختلفی با مدیران ارشد ملی، استانی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای برگزاری مطلوب این رویداد داشته ایم و باتوجه به وعده های داده شده منتظر تحقق آن ها هستیم زیرا جشنواره بین المللی فیلم «وارش» به عنوان یک حرکت جریان ساز ملی ظرفیتی متعلق به مردم و هنرمندان است و همه باید برای برگزاری هرچه بهتر آن تلاش کنیم.

این فعال فرهنگی افزود: با این وجود با توجه به شرایط اقتصادی دولت و مشکلات معیشتی مردم در نظر داریم جشنواره را با کمترین هزینه و با استفاده از مشارکت مردم برگزار کنیم.

وی در پایان از گسترش و توسعه جشنواره به شهرهای دیگر مازندران خبر داد و گفت: در صورت مشارکت دستگاه های فرهنگی تصمیم داریم جشنواره را در شهرهای دیگر مازندران برگزار کنیم. امیدواریم طی چند روز آینده و پس از بررسی های لازم سایر شهرهای میزبان را اعلام کنیم.

نهمین جشنواره فیلم «وارش» با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری مازندران و سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مازندران برگزار می شود.