ورک‌شاپ هنری در یک نمایشگاه/ با پشت صحنه زندگی هنرمندان آشنا شوید

برای اینکه با تحقیقات، مطالعات، پژوهش‌ها، نوشته‌ها، طرح‌ها، اتودها و چیزهایی که هنرمند از آن‌ها برای خلق اثر الهام می‌گیرد، آشنا شوید به تماشای نمایشگاه «از کجا به کجا» در گالری ثالث بروید. به گزارش سینما خراسان، تعطیلات یکی از فرصت‌هایی است که گالری‌دارارن می‌توانند مخاطب هدف خود را به فضای گالری بکشانند و فرصتی […]

برای اینکه با تحقیقات، مطالعات، پژوهش‌ها، نوشته‌ها، طرح‌ها، اتودها و چیزهایی که هنرمند از آن‌ها برای خلق اثر الهام می‌گیرد، آشنا شوید به تماشای نمایشگاه «از کجا به کجا» در گالری ثالث بروید.

به گزارش سینما خراسان، تعطیلات یکی از فرصت‌هایی است که گالری‌دارارن می‌توانند مخاطب هدف خود را به فضای گالری بکشانند و فرصتی نیز برای علاقمندان به هنر است تا از آثار هنری دیدن و در صورت تمایل آنها را خریداری کنند. تعطیلات نوروزی یکی از این فرصت‌ها است که برای گالری‌داران و مخاطبان هنری پدید می‌آید.

البته طی تعطیلات نوروز، تعدادی از نمایشگاه‌های هنری برقرار است و شاید توجه گالری‌دار به این نکته که این روزهای فرصت خوبی برای تبلیغ هنر است، یکی از ضروریات دنیای هنرهای تجسمی به حساب بیاید.

گالری ثالث که در طبقه بالای نشر ثالث قرار دارد، یکی از گالری‌هایی در تهران است که نه تنها در طول سال هیچ روز تعطیلی ندارد بلکه در ایام تعطیلات نوروزی نیز هیچ روزی تعطیل نیست. جمعه ۲۴ اسفندماه نمایشگاهی با عنوان «از کجا به کجا» در گالری ثالث افتتاح شد که شامل تحقیقات، مطالعات، پژوهش‌ها، نوشته‌ها، طرح‌ها، اتودها و چیزهایی که هنرمند از آنها برای خلق اثر الهام می‌گیرد، است.

سروش میلانی‌زاده کیوریتور «از کجا به کجا» طی سال‌ها فعالیت در زمینه هنر و بعد پژوهشی هنر، تلاش کرده دغدغه‌های اجتماعی خود را از زوایای گوناگون مورد کنکاش قرار دهد. او در این نمایشگاه تجربه زیستی هنرمندان حاضر را که در آثارشان نمود دارد، به نمایش گذاشته است. درک فضای خصوصی هنرمند در زمان خلق یک اثر از جمله مواردی است که مورد توجه خیلی از مخاطبان است که در این نمایشگاه دیده می‌شود و به نوعی یک ورک شاپ هنری برای مردم به حساب می‌آید.

در این نمایشگاه‎ که سومین نمایشگاه از سلسله نمایشگاه‌های «از کجا به کجا» محسوب می‌شود، مشق‌هایی از ‎داوود امدادیان، ‎ارشد تهماسبی، ‎فرزانه حسینی، ‎مصطفی دشتی، ‎علی دهباشی، ‎ساناز سیداصفهانی، بهرام شیردل، ‎کامبیز صبری، ‎منیر فرمانفرماییان، ‎ناصر فرهودی، ‎محسن فولادپور، ‎حسین ماهر، ‎پریدخت مشکزاد، ‎مرتضی ممیز و ‎سروش میلانی‌زاده به نمایش درآمدند که علاوه بر طرح و اتودهای اولیه، پروسه خلق یک اثر توسط هنرمند را برای مخاطب واضح می‌کند.

بابک اطمینانی هنرمند نقاش که در نمایشگاه قبلی «از کجا به کجا» حضور داشته است، در نشست خبری پیش از آغاز نمایشگاه سوم درباره این نمایشگاه گفت: اولین جواب من به سروش میلانی‌زاده منفی بود و با اصرار زیاد او به حضور در این نمایشگاه راضی شدم. شاید فقط دو الی سه نفر به آتلیه خصوصی من آمدند چون جایی بسیار خصوصی است و این آثار را برای دل خودم نگاه می‌دارم. مساله این است یک هنرمند یک قلمرو است و این قلمرو هم وسعت دارد هم عمق. بنابراین یک مخاطب باید بتواند در جایی بایستد تا این عمق و وسعت را درک کند و ممکن است سال‌ها طول بکشد که این درک به وجود آید.

مقوله مطالعه زمانی شروع می‌شود که دغدغه هنرمندانه گریبانم را گرفته باشد و از آنجایی که هنرمند قابلیت سنتز دارد، اگر هنرمند قادر نباشد این کار را انجام دهد کارهایش تأثیر نخواهد داشت. هنرمند ناگهان شکل نمی‌گیرد اما در هنر به ناچار با افرادی مواجه هستیم که به جای خلق اثر، سریع می‌خواهند راه را طی کنند. نکته مهم و چیزی که ماندگار است کاشتن دانه و پای آن ایستادن است که در مقوله خلق اثر نیز این موضوع مصداق دارد.

به گزارش مهر، قرار است کتاب نفیس از آثار نمایشگاه «از کجا به کجا» که شامل بیشتر آثار به نمایش درآمده در سه دوره نمایشگاه است، ۲۳ فروردین ماه در گالری ثالث رونمایی شود.

نمایشگاه پژوهشی «از کجا به کجا» به کیوریتوری سروش میلانی‌زاده تا چهارشنبه ۲۸ فروردین ماه در گالری ثالث برقرار است و علاقمندان می‌توانند از ساعت ۱۳ الی ۲۱ به نشانی خیابان کریمخان، بین ایرانشهر و ماهشهر، شماره ۱۴۸ مراجعه کنند.