وعده سامان‌دهی دستفروشان تئاترشهر تکرار شد/اختصاص محوطه ۳۴۰۰ متری

شهردار منطقه ۱۱ شهر تهران در خصوص وضعیت ساماندهی دستفروشان پیرامون مجموعه تئاتر شهر اعلام کرد که تا پایان بهمن این دستفروشان به زمینی ۳۴۰۰ متری منتقل و ساماندهی می‌شوند. نصرالله آبادیان شهردار منطقه ۱۱ شهر تهران درباره وضعیت ساماندهی دستفروشان حاضر در پیرامون مجموعه تئاترشهر که فضایی غیرفرهنگی را در این محیط فرهنگی به‌وجود […]


شهردار منطقه ۱۱ شهر تهران در خصوص وضعیت ساماندهی دستفروشان پیرامون مجموعه تئاتر شهر اعلام کرد که تا پایان بهمن این دستفروشان به زمینی ۳۴۰۰ متری منتقل و ساماندهی می‌شوند.

نصرالله آبادیان شهردار منطقه ۱۱ شهر تهران درباره وضعیت ساماندهی دستفروشان حاضر در پیرامون مجموعه تئاترشهر که فضایی غیرفرهنگی را در این محیط فرهنگی به‌وجود آورده‌اند، به سینما خراسان گفت: در بحث ساماندهی دستفروشان با توجه به شرایطی که وجود دارد و پیگیری‌هایی که اتفاق افتاده، فضایی بالغ بر ۳۴۰۰ متر زمین واقع در روبروی تئاتر شهر، خیابان سرمد را برای بحث ساماندهی دستفروشان تجهیز کرده‌ایم تا آن‌ها را با ساز و کاری جدید به این محل منتقل کنیم. در حال حاضر این فضا مسقف و تجهیز شده است.

وی اظهار کرد: خوشبختانه دادستان محترم هم دستور لازم را برای اینکه بتوانیم این جمع آوری را انجام دهیم، به نیروی انتظامی به عنوان ضابط قضایی داده‌اند تا در معیت نیروی انتظامی، به اتفاق همکاران شهربان‌مان این دستفروشان را جمع‌آوری کنیم. دوست نداشتیم با توجه به مقاومتی که همیشه برخی از این دستفروشان دارند، تنشی ایجاد شود تا برخی نیز از این طریق انتقاداتی را به شهرداری داشته باشند.

شهردار منطقه ۱۱ شهر تهران یادآور شد: به دنبال این بودیم که ساز و کار لازم فراهم شود و در همین راستا با فرماندار محترم هم صحبت کردیم و مقرر شد که دستگاه‌های زیربط طبق جلسه‌ای که ما در خدمت شان باشیم، مجوز لازم در خصوص انتقال و ساماندهی دستفروشان در فضای جدید تجهیز شده صادر شود تا دستگاه هایی که به عنوان ضابط قضایی هستند با ما همکاری کنند.

آبادیان در ادامه سخنان خود درباره زمان اجرایی شدن انتقال و ساماندهی دستفروشان حاضر در محیط پیرامون مجموعه تئاتر شهر تأکید کرد: هنوز مجوز لازم برای جمع آوری صادر نشده و مقرر شده که اوایل هفته آینده این مجوز صادر شود تا جمع آوری ما با تنش نباشد و مردم در این خصوص آزرده خاطر نشوند. تلاش مان این است با رویکرد ساماندهی، به نحو احسن و شایسته تا پایان بهمن ماه این کار انجام شود.

این مدیر شهری در پایان سخنان خود با بیان اینکه انتقال و ساماندهی دستفروشان کاری بینابخشی است، تصریح کرد: دستگاه های دیگر نیز باید در این انتقال و ساماندهی با ما همکاری کنند تا حوادث گذشته اتفاق نیفتد تا شهرداری را مورد نقد قرار دهند که چرا دستفروشان را جمع آوری می کنند. وقتی ضابطین قضایی با دستور دادستان همکاری لازم را با ما داشته باشند به نحو احسن این کار را انجام خواهیم داد.