پای «نفوذی» به شبکه مستند باز شد/ بازخوانی ابعاد ترورهای سال ۶۰

مستند «نفوذی» به کارگردانی جواد موگویی در جدیدترین قسمت از فصل سوم برنامه «به اضافه مستند» روی آنتن شبکه مستند می رود. به گزارش پایگاه خبری سینما خراسان به نقل از روابط عمومی شبکه مستند، در سی و ششمین قسمت از فصل سوم برنامه تلویزیونی «به اضافه مستند» مستند «نفوذی» به کارگردانی جواد موگویی از […]


مستند «نفوذی» به کارگردانی جواد موگویی در جدیدترین قسمت از فصل سوم برنامه «به اضافه مستند» روی آنتن شبکه مستند می رود.

به گزارش پایگاه خبری سینما خراسان به نقل از روابط عمومی شبکه مستند، در سی و ششمین قسمت از فصل سوم برنامه تلویزیونی «به اضافه مستند» مستند «نفوذی» به کارگردانی جواد موگویی از شبکه مستند پخش می شود. در این قسمت و پس از پخش مستند، عباس سلیمی نمین تاریخ‌پژوه کشور و جواد موگویی کارگردان مستند «نفوذی» مهمان برنامه می شوند و به بررسی موضوع نفوذ در دستگاه‌های اجرایی در دهه ۶۰ و ترور شخصیت‌های تاثیرگذار انقلاب اسلامی می پردازند. همچنین ابعاد ناگفته‌ای از تاریخ شفاهی آن سال‌ها و شخصیت مسعود کشمیری بیان می شود. علاوه بر این، محمد تقی فهیم و سعید قطبی‌زاده به نقد و بررسی فرمی این مستند می پردازند.

مستند «نفوذی» روایتی‌ صریح و جدی از زندگی مسعود کشمیری عامل ترور شهیدان رجایی و باهنر است. مسعود کشمیری از جمله نیروهای سازمان منافقین بود که با نفوذ در دستگاه‌های اجرایی کشور، زمینه‌ساز بمب‌گذاری در دفتر نخست‌وزیری جمهوری اسلامی ایران در هشت‌ شهریور ۱۳۶۰ و شهادت شهیدان رجایی و باهنر شد. مستند نفوذی به بازخوانی بخش‌هایی از زندگی این فرد پرداخته است.

این برنامه به مناسبت روزهای ابتدایی شهریور و بمب‌گذاری دفتر ریاست جمهوری روز سه‌شنبه ۵ شهریور ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه مستند پخش می شود و بازپخش آن روزهای چهارشنبه ۶ شهریور ساعت ۹ و جمعه ۸ شهریور ساعت ۱۳:۳۰ است.

«به اضافه مستند» مجموعه برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که به پخش مستندهای دیده نشده در تلویزیون و بحث کارشناسی درباره موضوع مستند می‌پردازد.

این برنامه با اجرای سیدمحمدعلی صدری‌نیا و کارگردانی محمدرضا رضاییان با دکوری جدید سه‌شنبه‌های هر هفته ساعت ۲۰:۳۰ روی آنتن شبکه مستند می‌رود.