پرواز هُمای کاخ نشین شد/انتقاد از عدم همکاری سعدآباد

پرواز همای آهنگساز، خواننده و بازیگر اپرای حلاج پس از برگزاری اجراهای متعدد این پروژه نمایشی – موسیقایی این بار در مجموعه کاخ نیاوران تهران میزبان دوستداران موسیقی و نمایش خواهد بود. به گزارش سینما خراسان، پنجاه و دومین اجرای اپرای حلاج از اول مرداد ماه ۹۸ در محوطه «حیاط هنر» مجموعه فرهنگی کاخ موزه […]


پرواز همای آهنگساز، خواننده و بازیگر اپرای حلاج پس از برگزاری اجراهای متعدد این پروژه نمایشی – موسیقایی این بار در مجموعه کاخ نیاوران تهران میزبان دوستداران موسیقی و نمایش خواهد بود.

به گزارش سینما خراسان، پنجاه و دومین اجرای اپرای حلاج از اول مرداد ماه ۹۸ در محوطه «حیاط هنر» مجموعه فرهنگی کاخ موزه نیاوران تهران روی صحنه خواهد رفت.

پرواز همای آهنگساز، خواننده و بازیگر «اپرای حلاج» که طی یک سال این اپرا را در مجموعه فرهنگی کاخ موزه سعد آباد، تالار وحدت و سالن ایرانیان و شهرهای دیگر از جمله تبریز، رشت و شیراز روی صحنه برده است درباره اجرای پیش رو گفت: تلاش ما بر این بود که مردادماه امسال مجدداً «اپرای حلاج» را در کاخ موزه سعد آباد به روی صحنه ببریم اما به دلیل عدم همکاری مورد انتظار، از اجرا در مجموعه سعدآباد منصرف شدیم و اپرا را در کاخ موزه نیاوران اجرا خواهیم کرد. ضمن اینکه امسال با هزینه و امکانات حرفه ای بیشتر میزبان مخاطبان خواهیم بود.

همای اضافه کرد: تغییرات عمده این کنسرت بیشتر در بخش اجرا و فرم و حرکات سماع و نمایشی همچنین استفاده از مدرن ترین سیستم تری‌دی مپینگ (سه بُعدی)، ساخت، چیدمان استیج و سکوهایی که برای مخاطبان تعبیه شده، خواهد بود. ما بر این اساس چیدمانی مناسب و زیبا در نظر گرفته ایم که مخاطبان به خوبی بتوانند برنامه را مشاهده کنند.

وی افزود: ما بدون استفاده از سلبریتی ها ۵۲ شب «اپرای حلاج» را به روی صحنه برده ایم و قرار است که برای ۳۰ شب دیگر نیز در نیاوران در روی صحنه باشیم. این اجرا با دوازده نوازنده و یک همخوان و پانزده بازیگر و سماع گر تکرار خواهد شد. بر این اساس خواننده و بازیگر نقش اول پرواز همای و محمدحسین صفری نقش شبلی را ایفا خواهد کرد. این در حالی است که پاشا هنجنی، سعید فهیمی، محمود نوذری، مسلم علیپور، میلاد علیپور، فرشاد رستمی اسفندیار شاهمیر، حمیدرضا یوسفی، سعید بهرامی و سپیده ی ابراهیم نژاد نوازندگان این کنسرت خواهند بود و بهزاد جاودانفر نیز طراح حرکات این اپراست.

این آهنگساز درباره نحوه شکل گیری این پروژه توضیح داد: سرگذشت غم انگیز حلاج روایت گر بخش مهمی از ساختار اجتماعی و تاریخی و فرهنگی ایران است که پرداختن به این سوژه برایم بیشتر از هر چیزی در دوره و روزگار امروز از اهمیت برخوردار است. من یقین دارم استقبال مخاطبان تنها دلیلی است که باعث شده اجرای اپرای حلاج را مجدداً به صحنه ببریم.