پیام تسلیت بنیاد فارابی در پی درگذشت جمشید مشایخی

در پی درگذشت جمشید مشایخی بازیگر و پیشکسوت سینما و تلویزیون، بنیاد سینمایی فارابی در پیامی درگذشت این هنرمند را به خانواده وی و جامعه هنری تسلیت گفت. به گزارش سینما خراسان به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، در پیام تسلیت علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی آمده است: «بازگشت همه به سوی […]


در پی درگذشت جمشید مشایخی بازیگر و پیشکسوت سینما و تلویزیون، بنیاد سینمایی فارابی در پیامی درگذشت این هنرمند را به خانواده وی و جامعه هنری تسلیت گفت.

به گزارش سینما خراسان به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، در پیام تسلیت علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی آمده است:

«بازگشت همه به سوی اوست

استاد جمشید مشایخی با هنرمندی و نقش‌آفرینشی‌اش، راه قاف را به سیمرغیان اشارت کرد و ولوله‌ای سترگ در پهنای سینمای‌نجیب این مرز و بوم برانگیخت، نقش‌های او در تئاتر، سینما و تلویزیون، جزئی از میراث تصویری روزگار ماست.

سال‌ها، مساعیِ زلال وی را در اعتلای قاب‌های ماندگاری که به ودیعه بر قلوبِ تک تک ایرانیان حک و ثبت کرد، ارج می‌نهیم و قدر می‌شماریم.

صفای نفس، خلوص، تواضع و فروتنیِ استاد جمشید مشایخی، میراث مانایی است از هنرمندی که با شرافتش، در گنجینه هنری این سرزمین، تا نسل‌های متوالی، چون درّی کمیاب، جلوه‌گر و تابنده خواهد ماند.

فقدانِ این هنرمند مردمی که با سالروز بعثت رسول مکرّم اسلام مقارن شد را به تمامی هنر دوستان ایران زمین، تسلیت و تعزیت عرض کرده، صبر جمیل برای فرزندانِ هنرمندش و بازماندگان معزز و علوّ درجات را برای روح بزرگش از درگاه خداوند متعال آرزومندم.

خدایش بیامرزد و رسول مهربانی حضرت ختمی مرتبت، در روز حشر شفیع او باشد.

«سوته‌دلان»، «خانه عنکبوت»، «کمال‌الملک»، «گل‌های داودی»، «آوار»، «پدربزرگ»، «طلسم»، «سرب»، «روز واقعه»، «خانه روی آب»، «یک بوس کوچولو»، «جرم»، «سیزده ۵۹» از جمله فیلم‌های سینمایی است که مشایخی در آن ایفای نقش کرده بود.

جمشید مشایخی بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون سه شنبه ۱۳ فروردین در سن ۸۵ سالگی درگذشت.