کرونا سراغ پیام دهکردی آمد

پیام دهکردی که این روزها مشغول نقش آفرینی در یک مجموعه تلویزیونی بود، به کرونا مبتلا شد. پیام دهکردی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون که مشغول نقش آفرینی در یک مجموعه تلویزیونی بود، درباره ابتلای خود به ویروس کرونا گفت: مشغول فیلمبرداری یک مجموعه تلویزیونی بودیم و ۲ روز قبل تست کامل برای کرونا را […]


پیام دهکردی که این روزها مشغول نقش آفرینی در یک مجموعه تلویزیونی بود، به کرونا مبتلا شد.

پیام دهکردی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون که مشغول نقش آفرینی در یک مجموعه تلویزیونی بود، درباره ابتلای خود به ویروس کرونا گفت: مشغول فیلمبرداری یک مجموعه تلویزیونی بودیم و ۲ روز قبل تست کامل برای کرونا را دادم و مشخص شد که به این ویروس مبتلا شده‌ام. در حال حاضر داروها را مصرف و روند درمان را طی می‌کنم.وی تأکید کرد: ما بازیگران به دلیل داشتن گریم نمی‌توانیم از ماسک استفاده کنیم و به همین دلیل بی‌دفاع هستیم و کارمان جزو مشاغل سخت است. در عین حال نمی‌توانیم کار هم نکنیم زیرا زندگی‌مان را از این طریق تأمین می‌کنیم.

دهکردی درباره این که متأسفانه به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی موج چهارم کرونا در کشور به شکل خطرناکی شروع شده است، یادآور شد: وقتی از قانون ماسک زدن و رعایت کردن پروتکل‌های بهداشتی نظیر سفر نکردن و مهمانی نرفتن فرار کنیم نتیجه این می‌شود که آمار بستری شدن بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها ۷ برابر شده است. حیف ما مردم که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنیم و بعدها این گناه نابخشودنی ما خواهد بود.این هنرمند عرصه سینما و تئاتر با بیان این که اگر به ویروس کرونا مبتلا می‌شویم باید دیگران را از این امر مطلع کنیم، اظهار کرد: ما راهی برای زیبا زندگی کردن جز با صداقت نداریم زیرا عیار جامعه خوشبخت در صادقانه زیستن است و دروغ آفت زندگی است.

وی معتقد است ما در قبال کادر درمان که با کمترین حمایت و امکانات از جان خود گذشته‌اند موظفیم و نباید با رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی شرایط را برای آنها سخت‌تر کنیم.دهکردی درباره چرایی رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم، متذکر شد: نوک این پیکان به سمت سیاستگذاران کلان فرهنگی است. وقتی مردم رعایت نمی‌کنند ریشه‌اش در این است که به لحاظ فرهنگی کار نشده و جامعه را با فرهنگ عجین نکرده‌ایم تا فرهنگ قانونمداری را به مردم آموزش دهیم. امروز از کم کاری‌های فرهنگی خوشه چینی می‌کنیم.

این بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون با بیان این که بازیگران ناگزیر به کار در شرایط سختی همچون کرونا هستند زیرا اگر کار نکنند زندگی‌شان تأمین نمی‌شود، گفت: اینجا باید مسئولان و سیاستگذاران فرهنگی از هنرمندان حمایت کنند که متأسفانه این کار را انجام نمی‌دهند.وی با اشاره به این که در کشور متولیان فرهنگی کاری نمی‌کنند، تصریح کرد: این گناه نابخشودنی دولتمردان ما است که فقط مختص یک دولت نیست.دهکردی ظهار امیدواری کرد: امیدوارم متولیان فرهنگی از خواب غفلت بیدار شوند و مردم نیز بر این کم کاری‌ها آگاه شوند و به فکر خود و نزدیکان شان باشند و آنها را درگیر فقدان عزیزان شان نکنند./مهر