پیام مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان رضوی به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان رضوی در پیامی به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی ضمن تبریک این رویداد هنر نمایش را یادآور قرن ها تلاش انسان برای جاودانه گی زندگی دانست. به گزارش سینما خراسان متن پیام دکتر جعفر مروارید به این شرح است : روز هنرهای نمایشی یادآور قرن ها تلاش انسان برای […]

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان رضوی در پیامی به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی ضمن تبریک این رویداد هنر نمایش را یادآور قرن ها تلاش انسان برای جاودانه گی زندگی دانست.

به گزارش سینما خراسان متن پیام دکتر جعفر مروارید به این شرح است :

روز هنرهای نمایشی یادآور قرن ها تلاش انسان برای جاودانه گی زندگی است.و تنها زندگی ای جاودانه است که برآمده از تفکر و تعقل باشد. با پیشنهاد انستیتو بین‌المللی تئاتر در سال۱۹۶۱هرساله روز ۲۷ مارس به عنوان روز جهانی تئاتر گرامی داشته می‌شود.
خرسندم که در سال گذشته هنر هنرمندان نمایش در جای جای این مرز وبوم بر قله های رفیع افتخار جای گرفت و این نمی بود مگر از همت والای ایشان در تولید آثار رنگارنگ نمایشی و اجراهای عمومی آن.
برخود می بالیم که نمایش خراسان همچنان طلایه دار هنر سرزمین خورشید است و امید آینده تاتر، جوانانی هستند که تجربه عینی را با آموزش‌های آکادمیک، قرین ساخته اند. صد افسوس که این روز ها شادی افتخارات با غم مصائبی که سیل خانمان سوز به بار آورد توام گردید، هر چند این خود نمایشی جانکاه از بازی طبیعت است.
با گرامیداشت روز هنرهای نمایشی و قدردانی از زحمات همه هنرمندان نمایش استان پهناور خراسان رضوی مصیبت وارده را به هموطنانمان تسلیت عرض می نمایم.
به امید روزهای شاد و پرافتخار نمایش در خراسان و سراسرکشور در گام دوم انقلاب.