پیام معاون هنری وزیر ارشاد به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت فرا رسیدن روز ملی هنرهای نمایشی پیامی را صادر کرد. به گزارش سینما خراسان به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، سید محمدمجتبی حسینی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت فرا رسیدن روز ملی هنرهای نمایشی پیامی را صادر کرد. در […]


معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت فرا رسیدن روز ملی هنرهای نمایشی پیامی را صادر کرد.

به گزارش سینما خراسان به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، سید محمدمجتبی حسینی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت فرا رسیدن روز ملی هنرهای نمایشی پیامی را صادر کرد. در متن پیام حسینی چنین آمده است:

«تئاتر، خَلق دشواری است که به خُلق و خوی جامعه‌ی خویش، چشم دارد و در زیبایی‌ها و زشتی‌هایی متولد می‌شود که بایدها و نبایدهای روزگارانند و به غنیمت این هنر کهن، «هست» و «نیست» می‌شوند. تئاتر، هماره جدال اهورا و اهریمن است و زادگاه آفرینش‌اش، فلسفه‌ی خیرخواهی و سعادت‌طلبی هنر است. مجال معصومی که جهان را نو به نو می‌اندیشد و جان می‌بخشد. ‌تولد هر تئاتر، دوباره آفرینی مردمانی است که جویای فرهیختگی و ‌کنجکاو رستگاری خویش‌اند. ‌قرابت شگفت‌انگیزی که یادآور کلام «إِنَّا أَرْسَلْنَاکَ بِالْحَقِّ بَشِیرًا وَ نَذِیرًا» و تکرار رسالت «یَتلوا عَلَیهِم آیاتِهِ ویُزَکّیهِم و یُعَلِّمُهُمُ الکِتابَ و الحِکمَهَ» است. حق و حقیقت است اگر در این روزگار، گوهر جامعه را به محک ‌شریف تئاتر می‌آزمایند و فرخنده باد جامعه‌ای که در این آزمون، سرفراز بماناد.

«روز ملی هنرهای نمایشی» روز سزاواری است که به ستایش رنج‌های هنر تئاتر و نکوداشت دسترنج هنرمندانی برخیزیم که به راستی و درستی، روزی از روزهای نوروز به نام ارجمند تئاتر رقم خورده است و حکماً تقارن این دو تولد، گواه نوخواهی و نوآفرینی این هنر کهن خواهد بود. بدین شادمانی آرزومندم حال و احوال هنر و هنرمندان نمایش به از پار و بهتر از پیرار باد که:

آید بهار و پیرهن بیشه نو شود
نوتر برآورد گل اگر، ریشه نو شود
زیباست روی کاکل سبزت، کلاه تو
زیباتر آنکه در سرت اندیشه نو شود»

چهارشنبه هفتم فروردین روز ملی هنرهای نمایشی است و امسال همزمان با این روز، جشنی تحت عنوان «نوروزِ نمایش» در سراسر کشور برگزار می‌شود.