پیشواز تابستانی سیما با ۳ سریال جدید

شبکه‌های سیما با سه سریال‌های «مستوران»، «وضعیت زرد۲» و «تازه وارد» به استقبال فصل تابستان می‌روند.

به گزارش روز سه شنبه سینما خراسان به نقل از ایرنا، زیرخاکی ۳، خداداد، نجلا۲، دردسرهای شیرین، مسافران شهر، خوشنام و حکم رشد از جمله سریال‌هایی بودند که در فصل بهار روانه آنتن شبکه‌های مختلف سیما شدند. این روزها آنتن تلویزیون خودش را برای سریال‌های فصل تابستان آماده می‌کند. البته زمان آغاز به پخش سریال‌های تابستانی متفاوت است. شبکه یک احتمالا پخش مستوران را از نیمه تیرماه آغاز خواهد کرد.

زمان پخش فصل دوم سریال وضعیت زرد نیز ۲۸ خرداد اعلام شده است. سریال ۳۰ قسمتی حکم رشد تا پایان خرداد ماه به پایان می‌رسد و از ابتدای تیرماه تازه وارد جایگزین حکم رشد خواهد شد.

«مستوران» روی آنتن شبکه یک

فصل نخست سریال مستوران جدیدترین محصول سازمان اوج، پس از پایان پخش سریال ولایت عشق روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود.

با پایان مراحل فنی فصل نخست سریال مستوران به کارگردانی سید جمال سیدحاتمی و مسعود آب‌پرور و تهیه‌کنندگی عطا پناهی، پخش این سریال از روز دوشنبه ۱۶ خرداد از شبکه یک سیما آغاز می‌شود.

تصوبربرداری مستوران در بیش از ۱۳ لوکیشن مختلف انجام شد و فصل نخست این سریال در ۲۶ قسمت و با نگاهی به داستان‌های کهن ایرانی ساخته شده است.

حمیدرضا آذرنگ، نازنین فراهانی، رویا میرعلمی، بیژن بنفشه خواه، الهام جعفرنژاد، عیسی یوسفی‌پور، رابعه اسکویی، صفا آقاجانی، مزدک رستمی، رسول نقوی، حامد محمودی، یدالله شادمانی، جواد انصافی، قربان نجفی، محمد اشکانفر، حمیدرضا معدنکن، الهه خادمی، عبدالرضا نصاری و علی دهکردی بازیگرانی‌ هستند که در فصل نخست مستوران مقابل دوربین قرار گرفته‌اند.

تازه‌ترین محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج برگرفته از قصه های کهن ایرانی است و مجری طرح این مجموعه استودیو بادبان است.

سریال جدید مستوران طبق اطلاع‌رسانی روابط عمومی سازمان هنری-رسانه‌ای اوج قرار بود از ۱۶ خردادماه روی آنتن این شبکه برود، اما کمتر از ۲ ساعت مانده به پخش این سریال، پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت سیما، از بازپخش سریال ولایت عشق در این شبکه خبر داد.

این سریال درباره زندگی امام رضا(ع) به علت اهانت فیلم سینمایی عنکبوت مقدس به ایشان، در جدول پخش شبکه یک قرار گرفته است. ولایت عشق در ۳۰ قسمت ساخته شده و تا نیمه تیرماه روی آنتن خواهد بود.

وضعیت شبکه دو زرد می‌شود

فصل دوم سریال «وضعیت زرد» از شنبه ۲۸ خردادماه روانه آنتن شبکه دو سیما می‌شود.

با اتمام سریال از سرنوشت ۴، فصل اول وضعیت زرد به کارگردانی مجید رستگار و تهیه‌کنندگی حامد بامروت‌نژاد طی ۶ قسمت از شنبه ۲۱ خرداد تا پنجشنبه ۲۶ خرداد روانه آنتن شده است.

همچنین فصل دوم این سریال نیز به تهیه‌کنندگی مسعود ملکی مشهور و کارگردانی مجید رستگار از ۲۸ خرداد از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

مهران رجبی، مریم سعادت، زین‌العابدین تقی‌پور، بهار داورزنی، حسام خلیل‌نژاد، آرش ماهان‌کیا و مهدی رضایی بازیگران اصلی این سریال هستند.

این مجموعه نخستین سریال تولیدی مدرسه اندیشه و هنر ماه در قالب طنز موقعیت است.

خط داستانی این سریال، دارای رگه‌های سیاسی است و خط قصه و شخصیت‌های آن شامل شش کاراکتر محوری است که هرکدام از شخصیت‌ها، داستان و رگه‌هایی مخصوص به خود دارند.

در فصل اول این سریال با قصه‌ای مواجه شدیم که یکی از شخصیت‌های اصلی آن، طراح سانتریفیوژی بود که از سازمان انرژی اتمی اخراج شده بود. البته موضوعاتی با درون‌مایه اجتماعی، اقتصادی و مجازی هم حولِ محور این سریال قرار داشت.

این سریال از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۲۱:۳۰ پخش شده و روز بعد در ساعات ۹:۴۰صبح، ۱۶:۲۰ و ۱:۳۰ بامداد بازپخش خواهد شد.

جمعیت و فرزندآوری در «تازه وارد»

تازه وارد پس از پایان سریال حکم رشد روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود.

سریال ۱۱ اپیزودی تازه وارد به تهیه‌کنندگی محمد جواد موحد و کارگردانی ۸ نفر از شبکه سه پخش می‌شود.

حسن حبیب‌زاده، رضا محبی، میلاد محمدی، سجاد معارفی، رضا کشاورز، احمد حیدریان، محسن امانی و محمدجواد صالحی از جمله هشت کارگردان جوان این اثر هستند که اپیزودهای مختلف تازه وارد را جلوی دوربین بردند.

این سریال ۱۱ اپیزودی که بیش از ۴۵ بازیگر اصلی در آن نقش‌آفرینی کردند و در ۱۴۰ لوکیشن متفاوت کار شده است، دست روی یکی از معضلات اجتماعی یعنی افزایش سن جمعیت گذاشته و به مساله فرزندآوری پرداخته است.

رضا بنفشه‌خواه، آشا محرابی، سپیده خداوردی، امیرمحمدزند، علی عامل‌هاشمی، زهرا داوودنژاد، الهام طهموری، محمد نادری، مهدیه نساج، حسین شهبازی، سالار کریم‌خانی، سهی بانو ذوالقدر، شیوا خسرومهر، جوانه دلشاد و… از جمله بازیگران این اثر هستند.

نهال