چهارمین جشنواره «نواهای رضوی» برترین‌های خود را شناخت

مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره آواها و نواهای رضوی عصر روز شنبه پانزدهم تیرماه با معرفی برگزیدگان این دوره در تالار وحدت تهران برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سینما خراسان، مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره آواها و نواهای رضوی عصر روز شنبه پانزدهم تیرماه با معرفی برگزیدگان این دوره در تالار وحدت تهران برگزار شد. […]


مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره آواها و نواهای رضوی عصر روز شنبه پانزدهم تیرماه با معرفی برگزیدگان این دوره در تالار وحدت تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سینما خراسان، مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره آواها و نواهای رضوی عصر روز شنبه پانزدهم تیرماه با معرفی برگزیدگان این دوره در تالار وحدت تهران برگزار شد.

این چهارمین دوره از جشنواره مجموعه برنامه‌های هفدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) بوده که با هدف ترویج، تعمیق و گسترش فرهنگ منور رضوی به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و در سطح ملی و بین المللی برگزار شد.

احد جاودانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در ابتدای این مراسم ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری چهارمین جشنواره آواها و نواهای رضوی توضیح داد: همراهی مردم شریف استان تهران با هنرمندان حاضر در جشنواره، جای قدردانی ویژه دارد. البته در این راه همراهی معاون هنری وزیر ارشاد، مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد، مدیرعامل انجمن موسیقی، مدیرعامل خانه موسیقی، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نکته حائز اهمیتی بود که لازم است در اینجا تشکر ویژه‌ای از این عزیزان داشته باشم.

وی ضمن قدردانی از اعضای هیأت داوران این دوره از جشنواره گفت: خوشبختانه در این دوره از جشنواره استقبال خوبی از سوی مردم استان تهران از آثار شرکت‌کننده انجام گرفت و امیدوارم مجموعه این برنامه بتواند در توسعه فرهنگ دینی و رضوی تقش مؤثری را ایفا کند.

تجلیل از هنرمندان و ذاکران رضوی

تجلیل از هنرمندان و ذاکران رضوی بخش دیگری از مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره آواها و نواهای رضوی بود که در این بخش از استاد حاج احمد مراتب از اصفهان در حوزه موسیقی مذهبی، ذکر و مدیحه، استاد علی اسمی از رشت در حوزه پیش‌خوانی‌های تعزیه، خانم صدیقه بحرانی (ذاکر لالایی تیتراژ ابتدایی سریال مختارنامه) در حوزه ذکر و شروه‌خوانی و رضاصادقی در حوزه موسیقی پاپ قدردانی به عمل آمد.

یکی از نکات قابل توجه اجرای زنده یک قطعه درباره حضرت رضا (ع) توسط رضا صادقی در این بخش از برنامه بود که با استقبال مخاطبان مواجه شد.

طبق کنداکتور قرار بود از محمد معتمدی نیز در این بخش قدردانی شود که این قدردانی انجام نگرفت.

رضا صادقی قبل از اجرای برنامه خود خطاب به مخاطبان حاضر در سالن گفت: چه منتی از این بزرگ‌تر که روزی از یک هنرمند که همواره برای باور مردم خوانده، به جهت این کار کوچک قدردانی شود. من یک سال و نیم بیشتر نداشتم که دکتری آمپولی به عصب پایم زد و پایم از کار افتاد. در این بین بارها و بارها به دکترهای مختلف مراجعه کردیم و دعاهای زیادی خواندیم. اما همیشه برایم جای سوال بود که چرا پدرم هیچوقت من را برای شفا به پابوس امام رضا (ع) نبرد. از او یک بار این سوال را کردم و او در پاسخ گفت: «پسرم امام رضا (ع) به قدری به ما حال خوب داده است که هیچ احتیاجی نیست حال بدمان را پیش او ببریم.» پس شما بدانید وقتی من این حرف‌ها را می‌زنم، با تمام وجودم ادعا می‌کنم که بدون هیچ سفارشی، کاری را با موضوع امام رضا می‌خوانم و حالا خوشحالم که من را در این جمع پذیرفتید.

برگزیدگان دوره چهارم

معرفی و قدرداتی از برگزیدگان چهارمین جشنواره آواها و نواهای رضوی بخش دیگری از مراسم اختتامیه بود که بر اساس آرای هیأت داوران هنرمندان و گروه‌های برگزیده به شرح زیر اعلام شدند:

هنرمندان و گروه‌های برگزیده بخش بین‌الملل: گروه عاشیق‌های آذربایجان از کشور جمهوری آذربایجان / ‏‬ گروه «خوش نواز» به سرپرستی محمد نسیم خوش نواز از کشور افغانستان / ‏‬ عبدالغفور قزاق از کشور قزاقستان، المت جمال کایهان از کشور ترکیه

هنرمندان گروه‌های برگزیده بخش ایران: گروه «اخوان» سنندج به سرپرستی منصور مرادی / ‏‬ گروه «نجوای کتول» به سرپرستی محمدرضا برزگر از علی آباد کتول / ‏‬ گروه اردشیر نوایی از خرم آباد لرستان / ‏گروه «ندای جام» از تربت جام به سرپرستی شهرام فرهادی نیا‬ / ‏‬ گروه «بخشی» به سرپرستی سلطان رضا ولی نژاد از شیروان / ‏‬ گروه نغمه‌های شاه جهان از شهراستان فاروج به سرپرستی مظاهر حدادیان / ‏‬گروه قاف عشق به سرپرستی فرشید خویی وند از ورامین / ‏‬گروه «پیر پتر» به سرپرستی اسحاق بلئوچ نسب از شهر چابهار / ‏‬ گروه چاوشی خوانی به سرپرستی محمد حسن باغبانی از حویبار مازندران / ‏‬ گروه یاری به سرپرستی سید زاهد حسینی / ‏‬ گروه میسان از اهوار به سرپرستی باسم حمادی / ‏‬ گروه فریان کویر به سرپرستی غلام فاروق فقیری از مشهد / ‏‬ سلمان سورگی از بیرجند خراسان / ‏‬ گروه «قاصدک» به سرپرستی سیعد علی اسماعیلی از تهران / ‏‬ گروه «عاشیقلار میشو» به سرپرستی احد ملکی از تبریز / ‏‬ محمد نعیمی از شهر رامیان / ‏‬ گروه «لری» به سرپرستی فرشاد سیفی از لرستان / ‏‬ گروه «آوای کلپورگان» به سرپرستی خسرو سیاهانی از چابهار / ‏‬ گروه «کرامت» به سرپرستی علی مراد زاده از اصفهان / ‏‬ گروه چاووشی خوانی به سرپرستی غلامرضا فرج پور از مازندران / ‏‬ گروه «صبا» به سرپرستی خلیل شیری از تایباد / ‏‬ گروه «کلار بختیاری» به سرپرستی داریوش اسکندری از شهر کرد

اجرای مراسم کرنانوازی به سبک نقاره زنان مرقد مطهر حضرت امام رضا (ع)، پخش تیزری از روند برگزاری چهارمین جشنواره آواها و نواهای رضوی، پخش نماهنگی از آثار شرکت کننده به همراه گفتگو با اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره و تعدادی از هنرمندان، اجرای گروه کُر اردیبهشت به سرپرستی حمید عسگری، اجرای موسیقی کشور ترکیه، اجرای گروه «ملل» متشکل از عاشیق‌های آذربایجان، اجرای گروه «پیرپتر» از استان سیستان و بلوچستان به سرپرستی نصیر ملازهی، پخش نماهنگی با موضوع امام رضا با صدای علیرضا افتخاری از بخش‌های مختلف مراسم با اجرای سید عباس سجادی بود.

سید محمد مجتبی حسینی، محمد اله یاری، حسام الدین سراج، قاسم رفعتی، حمیدرضا نوربخش، فاضل جمشیدی، علی ثابت نیا، احمدصدری، مهیار شادروان، تقی ضرابی، هوشنگ جاوید، محمد سلمانی از مهمانان ویزه مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره آواها و نواهای رضوی بودند.