چهار سینمای مشهد میزبان فیلم های جشنواره فجر بارعایت کامل پروتکل های بهداشتی

احمد صبریان -چهار سینمای هویزه،آفریقا،سیمرغ و ویلاژ توریست ،میزبان هجدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد خواهند بود.به گزارش سینما خراسان، دکتر جعفر مروارید دبیر جشنواره فیلم فجر مشهد و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، در نشست خبری این جشنواره که صبح دوشنبه در پردیس سینمایی هویزه مشهد برگزار شد، ضمن تبریک ایام سالگرد […]

احمد صبریان -چهار سینمای هویزه،آفریقا،سیمرغ و ویلاژ توریست ،میزبان هجدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد خواهند بود.به گزارش سینما خراسان، دکتر جعفر مروارید دبیر جشنواره فیلم فجر مشهد و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، در نشست خبری این جشنواره که صبح دوشنبه در پردیس سینمایی هویزه مشهد برگزار شد، ضمن تبریک ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و تقدیر از زحمات اهالی رسانه در پوشش دادن اخبار این اتفاق سینمایی،  گفت :همزمان با سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر،هجدهمین جشنواره فیلم فجر در مشهدنیز  از ۱۵ تا ۲۲ بهمن برگزار می شود.وی افزود در تلاش هستیم سینماهای اطلس و گلشن نیز با خرید فیلم ها به جمع سینماهای اکران کننده جشنواره اضافه شوند.

🔹آیین افتتاحیه و اختتامیه نخواهیم داشت

دبیر هجدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد اظهار کرد:به دلیل شرایط کرونایی ،هیچ برنامه خاصی برای آیین افتتاحیه و اختتامیه جشنواره در نظر نداریم.دکترمروارید تصریح کرد: با امضای تفاهم نامه برگزاری جشنواره فیلم فجر به عنوان مهمترین رویداد سینمایی کشور،این اتفاق سینمایی در آغاز دهه فجر وبا رعایت کامل پروتکل های بهداشتی به تقویت امید و نشاط اجتماعی می انجامد که مورد تاکید مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب است.

🔹اگر وضعیت مشهد نارنجی شود، اکران فیلم ها متوقف می شود

دکتر مروارید با بیان این که بی تردید برگزاری جشنواره فیلم فجر ،در ادامه زیست کرونایی،کمک به نشاط اجتماعی و در راستای حمایت از اقتصاد فرهنگ و هنر است، تاکید کرد: اگر در جریان برگزاری جشنواره فیلم فجر وضعیت مشهد نارنجی شود ،حتما اکران فیلم ها را متوقف می کنیم .

🔹رونمایی مستند “از عرش تا فرش”

دبیر هجدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد خاطرنشان کرد :همزمان با برگزاری این جشنواره ، ازفیلم مستند”از فرش تا عرش”از تولیدات انجمن سینمای جوانان که به همت سینما گران جوان و با نگاهی به یک موضوع اجتماعی اخلاقی تولید شده است ،رونمایی می شود.

🔹ستاد جشنواره ملزم به نظارت پروتکل های اجتماعی است

دکتر مروارید با تاکید بر این که حفظ سلامتی مردم یک دغدغه همگانی است، تصریح کرد: ستاد برگزاری جشنواره فیلم فجر مشهد ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله کاهش ظرفیت سالن های سینما به یک سوم است و همچنین بر محدودیت های کرونایی در طول برگزاری جشنواره نظارت خواهد داشت.امیدوارم که برگزاری این رویداد همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی به یک فرهنگ سازی عمومی در فضای جمعی بینجامد.

🔹کاهش سئانس های نمایش فیلم برای پرهیز از تجمع تماشاگران

دبیر هجدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد اظهار کرد: طبق توافق به عمل آمده با مدیران سینماها، همگی موظف به رعایت و نظارت بر انجام پروتکل ها هستد.وی تصریح کرد: ابتدا قرار بود ۳ سئانس برای نمایش فیلم ها داشته باشیم اما به خاطر امنیت بهداشتی بیشتر، این ُسئانس ها  کاهش یافته و فیلم ها در دو سئانس و در ساعت های ۱۵ و ۱۸ به نمایش در می آیند . این فاصله زمانی نیز به منظور حذف تجمع برای تماشای فیلم ها صورت گرفته است. علاقه مندان به تماشای فیلم های جشنواره، باید با ماسک ومایع ضد عفونی و بدون تجمع در سالن های سینما حضور یابند.

🔹نمایش تمامی فیلم های جشنواره در مشهد

دکتر مروارید با تاکید بر این که تمامی فیلم های سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در مشهد نیز اکران خواهند شد مگر فیلم یا فیلم هایی که تهیه کننده آن تمایلی به ارسال فیلم به استانها را نداشته باشد، گفت: در جشنواره امسال  فیلم هایی با مضامین اجتماعی، سیاسی، دفاع مقدس، گفتمان انقلاب اسلامی، کمدی و فانتزی به نمایش در می آیند تا هر گونه سلیقه ای را با خود همراه کنند.

🔹برگزاری سومین جشن سیمرغ خراسان 

دبیرجشنواره همچنین از برگزاری سومین دوره “سیمرغ خراسان”به منظور شناسایی و معرفی فیلمسازان جوان و توانمندی های استان به مخاطبان و تثبیت جایگاه فیلم های بلند و کوتاه خبر داد و گفت: در جشنواره امسال نشست های نقد و بررسی نخواهیم داشت .

🔹در خصوص اعلام آرای مردمی چیزی از تهران به ما اعلام نشده است

دکترمروارید  در این نشست خبری، در پاسخ به پرسش سینما خراسان مبنی بر این که آیا امسال که اعلام آرای مردمی از انحصار خانه سینما خارج شده است، استان های برگزار کننده جشنواره از جمله خراسان رضوی می توانند ضمن اعلام آرای تماشاگران، فیلم منتخب آن ها را معرفی کنند؟ گفت : هنوز از سوی ستاد برگزاری جشنواره در تهران، چیزی در این خصوص به ما اعلام نشده است ‌.

🔹نحوه خرید بلیت های جشنواره

دبیرجشنواره با اشاره به این که امسال دیگر گیشه های سینما مجاز به فروش بلیت های جشنواره نیستند گفت: بلیت های جشنواره، فقط از طریق سامانه های”سینما تیکت”،”ایران تیک” و”گیشه۷ ” با قیمت ۳۰ هزار تومان به فروش می رسد: وی همچنین تصریح کرد: جدول زمان بندی نمایش فیلم های جشنواره، به زودی به اطلاع همگان خواهد رسید .

🔹سینما آفریقا میزبان اهالی رسانه خواهد بود

دکترمروارید اظهار کرد:سینما آفریقای مشهد بعنوان سینمای اهالی رسانه و اصحاب فرهنگ و هنر در نظر گرفته شده است که این عزیزان می توانند با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، فیلم های جشنواره را در این سینما به تماشا بنشینند.

🔷حضور نماینده ای از معاونت هنری وسینمایی ارشاد  استان برای کنترل و رصد رعایت پروتکل های اجتماعی در سالن های سینما

دبیرجشنواره با تشکر از مجموعه دستگاه های اجرایی از جمله استانداری،شهرداری، صدا وسیما و نهاد های فرهنگی و هنری مشهد، برای هر چه بهتر برگزار شدن این جشنواره تصریح کرد: با توجه به تغییر وضعیت برخی شهرهای کشور ، کنترل های لازم، از سوی معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در هر سئانس انجام خواهد‌شد. به خاطر اطمینان بیشتر برای  رعایت پروتکل های بهداشتی در طول برگزاری جشنواره، جدای از نظارت مدیران و دست اندر کاران هر سینما، نماینده ای نیز از طرف معاونت اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی و همچنین بازرسی و حراست این سازمان جهت رصد و نظارت هر چه بیشتردرخصوص رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و عدم تجمع در سالن های سینما حضور خواهند داشت.

🔹هیچ مهمان ویژه ای در جشنواره نداریم

محمد رضا محمدی معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در طول برگزاری جشنواره تصریح کرد: در این دوره از جشنواره فیلم فجر مشهد ، به خاطر شرایط کرونایی و رعایت پروتکل های بهداشتی، هیج مهمان ویژه ای  نخواهیم داشت .

🔹رونمایی از پوستر جشنواره فیلم فجر مشهد

در پایان نشست خبری هجدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد، با حضور دکترجعفر مروارید دبیر جشنواره،محمد رضامحمدی معاون هنری و سینمایی، سید حجت طباطبایی رئیس اداره سینمایی و سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ،سید وحید حسینی رئیس انجمن سینمای جوانان ایران- دفتر مشهد و اصحاب رسانه ، از پوستر هجدهمین جشنواره فیلم مشهد رو نمایی شد.