چهره‌های درخشان تئاتر از کارگردان تا بازیگر؛ ۶۹ نمایش در ۲۹ تماشاخانه

۲۹ تماشاخانه پایتخت در حالی در هفته چهارم خرداد از ۶۹ نمایش پذیرایی می‌کنند که در این میان شاهد حضور درخشان چهره‌های موفق و نامدار تئاتر از کارگردان تا بازیگر چون ایرج راد؛ سعید امیرسلیمانی؛ حسین کیانی، امین زندگانی، نرگس محمدی، نگار جواهریان، الهام پاوه‌نزاد و لیلی رشیدی هستیم.

به گزارش شنبه سینما خراسان به نقل از ایرنا، شریان حیات عرصه اجراهای عمومی آثار نمایشی در هفته چهارم و پایانی آخربن ماه از فصل بهار قرن جدید، چنان با شور و حال هنرمندان و علاقه‌مندان هنرهای نمایشی آمیخته شده‌ که می‌توان ثمره جبران بهار سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ خورشیدی را که به‌سبب شیوع ویروس کرونا کمتر شاهد چنین شوروحالی در صحنه‌های نمایشی و تماشاخانه‌های کشور بودیم، به وضوح رصد کرد.

همچنین هم‌نشینی بهار طبیعت با ایمنی بالای جامعه از ویروس کرونا و قرار گرفتن در آستانه تجربه نخستین تابستان قرن جدید، خود بر حجم این شور و شوق هنرمندان در استقبال از خرداد ماه ۱۴۰۱ خورشیدی چنان افزوده؛ که گویا گرمای اجراهای تئاتری آخرین ماه فصل بهار خود شانه به گرمای داغ تابستان پیش رو می‌زند؛ به‌گونه‌ای که طی هفته جاری ۲۹ تماشاخانه پایتخت از ۶۹ اثر نمایشی میزبانی می‌کنند.

اجرای این آثار نمایشی با حضور هنرمندان کارگردان و بازیگرانِ شناخته‌شده‌ای از چهار نسل بازیگران تئاتر کشور چون ایرج راد، سعید امیرسلیمانی، هوشنگ قوانلو، حسین کیانی، علیرضا کوشک‌جلالی، امین زندگانی، سیدجواد ‌یحیوی، سیروس همتی، مجید رحمتی، مهران رنج‌بر، رامین ناصرنصیر، آشا محرابی، نرگس محمدی، نگار جواهریان، الهام پاوه‌نزاد، لیلی رشیدی و دیگر چهره‌های نامدار تئاتر کشورمان خود مزید بر علت شده تا خرداد صحنه‌های تئاتر پایتخت، خود به قابی ماندگار در صحنه اجراهای عمومی هنر نمایش کشور بدل شود.

مهمانی ۵ نمایش در تئاترشهر/ ستاره‌ها همه جمع هستند

درام تاریخی و چهره‌نگارانه (پرتره) «پروین»، برشی از زندگی پروین اعتصامی، شاعر شناخته‌شده معاصر است. نمایشنامه این اثر به قلم حسین کیانی ۲۶ دی‌ ۱۴۰۰ در تالار مشاهیر مجموعه‌ تئاتر شهر رونمایی و توسط انتشارات نمایش روانه بازار کتاب شد

نمایش پروین به نویسندگی و کارگردانی حسین ‌کیانی در سالن اصلی مجموعه تئاترشهر به مدت ۱۲۰ دقیقه از ساعت ۱۹ میزبان مخاطبان تئاتر است.

درام تاریخی و چهره‌نگارانه (پرتره) «پروین»، برشی از زندگی پروین اعتصامی، شاعر شناخته‌شده معاصر است. نمایشنامه این اثر به قلم حسین کیانی ۲۶ دی‌ ۱۴۰۰ در تالار مشاهیر مجموعه‌ تئاتر شهر رونمایی و توسط انتشارات نمایش روانه بازار کتاب شد

نرگس ‌محمدی، امین ‌زندگانی، مهران ‌رنج‌بر، سیدجواد ‌یحیوی، مجید ‌رحمتی، مریم ندایی، آتنا ‌تندرو، فربد ‌غفاری، سهیل ‌ملکی، اکرم محمدی و هوشنگ قوانلو بازیگران اصلی این اثر پُر بازیگر را تشکیل می‌دهند.

نمایش یه روز دیگه به نویسندگی و کارگردانی نادیا ‌فرجی با مدت زمان ۶۰ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها، ساعت ۱۹ در کارگاه نمایش مجموعه تئاترشهر ‌به صحنه می‌رود.

نمایش بهشت حکیم الله به نویسندگی خسرو ‌امیری و کارگردانی ویدا موسوی در سالن سایه مجموعه تئاترشهر به مدت ۴۰ دقیقه از ساعت ۲۰ میزبان مخاطبان تئاتر است.

در خلاصه داستان نمایش «بهشت حکیم الله» که از آثار تحسین شده جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر نیز بود و توامان اقبال هنرمندان؛ منتقدان و مخاطبان را با خود به همراه داشت؛ آمده است که: آیینه دختری افغان، به اصرار نامزدش حکیم الله، از مزارشریف به قرچک ایران مهاجرت می کنند اما در قرچک با شرایط رضایت بخشی روبرو نمی شوند. به همین خاطر قرچک را ترک کرده و راهی ترکیه می شوند… .

نمایش بی چرا زندگان به نویسندگی لیلی ‌عاج و کارگردانی الهام ‌شعبانی در سالن قشقایی مجموعه تئاترشهر به مدت زمان ۸۰ دقیقه از ساعت ۲۰ میزبان مخاطبان تئاتر است.

نمایش اسب‌های انباری به نویسندگی رضا ‌گشتاسب و کارگردانی رضا ‌کرمی‌زاده در سالن چهارسو مجموعه تئاترشهر به مدت۶۰ دقیقه از ساعت ۱۹:۴۵ میزبان مخاطبان تئاتر است.

گروه تئاتر «شادن» پس از دعوت و اجرا در کشورهای آلمان (روهر) ۲۰۰۸، چین (شانگهای)۲۰۱۷، روسیه (کازان) ۲۰۲۰، آذربایجان (باکو) ۲۰۲۰، لبنان (بیروت) ۲۰۲۱ از اول خرداد نمایش «اسب‌های انباری» را در سالن چهارسو مجموعه تئاترشهر به صحنه برده است.

از شام آخر مسیح تا مخاطب و شکوفه‌های گیلاس؛ همگی در تماشاخانه ایرانشهر

شام آخر روایتگر داستان زندگی حضرت عیسی مسیح(ع) به روایت مریم مقدس و حواریون او و همچنین محاکمه آن حضرت توسط پیلاطوس حاکم یهودی است

نمایش شام آخر به نویسندگی و کارگردانی مسعود ‌دلخواه در سالن استاد ناظرزاده‌کرمانی تماشاخانه ایرانشهر به مدت دو ساعت همه روزه به جز شنبه‌ها، ساعت ۱۹:۳۰ به استقبال مخاطبان می‌رود.

شام آخر روایتگر داستان زندگی حضرت عیسی مسیح(ع) به روایت مریم مقدس و حواریون او و همچنین محاکمه آن حضرت توسط پیلاطوس حاکم یهودی است.

نمایش شام آخر که نمایش دهنده شامی ساده و بی‌تکلف… اما هولناک! است با رویکردی مدرن و با شیوه ی اجرایی نیمه موزیکال، توسط بیش از ۳۰ بازیگر و خواننده و نوازنده به صحنه می‌رود

نمایش مخاطب به نویسندگی جابر ‌رمضانی، کیوان ‌سررشته بر اساس نمایشنامه «مولف» نوشته تیم کراوچ با ترجمه کیوان ‌سررشته، سپیده فلاح فر و کارگردانی جابر ‌رمضانی در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به مدت ۸۰ دقیقه از ساعت ۱۸:۳۰ میزبان تئاتردوستان است.

علی ‌باقری، نگار ‌جواهریان، لیلی ‌رشیدی، جابر ‌رمضانی تیم چهار نفره بازیگران نمایش مخاطب را تشکلی می‌دهند.

بنا بر تاکید کارگردان در برنوشت (بروشور) این اثر نمایشی آمده: از ورود مخاطبین زیر ۱۶ سال جلوگیری خواهد شد.

نمایش شکوفه‌های گیلاس به نویسندگی و کارگردانی سیدمحمد ‌مساوات به مدت دو ساعت همه روزه به جز شنبه‌ها، ساعت ۲۰ در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر ‌به صحنه می‌رود.

در بَرنوشت (بروشور) این نمایش به روایت کارگردان قید و تاکید شده است: این اجرا برای کسانی که بیماری صرع دارند، مناسب نیست.

خانه هنرمندان با مجلس شبیه‌خوانی نسوان، اطلاع ثانوی و اتاق هملت

نمایش مجلس شبیه‌خوانی نسوان به نویسندگی نسیم ‌مقدم و کارگردانی مشترک ارغوان ‌راستی و نسیم ‌مقدم در ‌سالن ‌استاد ‌انتظامی خانه هنرمندان به مدت ۶۰ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها، ساعت ۲۱ به استقبال مخاطبان می‌رود.

نمایش اطلاع ثانوی به نویسندگی و کارگردانی مینا ‌میرزاآقا با مدت زمان ۵۵ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها، ساعت ۱۹ در سالن استاد انتظامی خانه ‌هنرمندان به صحنه می‌رود.

نمایش اتاق هملت به نویسندگی، طراحی و کارگردانی بابک ‌محمودزاده با مدت زمان ۶۰ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها، ساعت ۱۹ در سالن انتظامی خانه ‌هنرمندان به صحنه می‌رود.

میزبانی تالار وحدت از نمایش کلاسیک دیو و دلبر

کنسرت-نمایش دیو و دلبر به نویسندگی و کارگردانی ماهان ‌حیدری به مدت دو ساعت همه روزه به جز شنبه‌ها، ساعت ۱۸ در تالار وحدت به صحنه می‌رود.

حمید ‌حامی، بهزاد عمرانی، آرش نعیمیان، خسرو ‌پسیانی، کامران جهانبانی، نیکا افکاری، مدیا هاشمی، امیررضا توانایی، ثمیلا تحویل‌داری، تینا یوسفی، رها میرمیثاقی، مایسا مظلومی، رستا میرمیثاقی، هادی ‌آبیاری، صادق صبح زاهدی و پوریا خداهمتی جمع بازیگران و خوانندگان این کنسرت-نمایش را تشکیل می‌دهند.

ما به زنان یک زندگی بدهکاریم، سوء‌تفاهم و گِرِه گاه در تماشاخانه اهورا

نمایش ما به زنان یک زندگی بدهکاریم به نویسندگی و کارگردانی المیرا آزاد با مدت ۶۰ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها، ساعت ۱۹ در تماشاخانه ‌اهورا به صحنه می‌رود.

نمایش سوءتفاهم به نویسندگی آلبر ‌کامو، ترجمه خشایار دیهیمی و کارگردانی ایمان ‌یگانی در تماشاخانه ‌اهورا به مدت ۷۵ دقیقه از ساعت ۱۶:۴۵ میزبان مخاطبان تئاتر است.

نمایش گِره گاه به نویسندگی مسعود ‌ترابی و کارگردانی پیمان ‌چراغی با مدت زمان ۷۵ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها، ساعت ۲۱ در تماشاخانه ‌اهورا ‌به صحنه می‌رود.

تماشاخانه سپند با شاهکار ساراماگو و نورمن تا زنی در دو چهره و دیدار اتفاقی

نمایش شب بخیر، مادر به نویسندگی مارشا ‌نورمن، ترجمه حمید ‌احیا و کارگردانی احسان ‌حسین‌خانی به مدت یک ساعت و نیم همه روزه به جز شنبه‌ها، ساعت ۲۱:۱۵ در سالن شماره ۲ پردیس ‌سپند ‌به صحنه می‌رود.

نمایش کوری با نگاه و اقتباس از رمان جاودان «کوری» به قلم نویسنده شهیر آن ژوره ساراماگو به نویسندگی، طراحی و کارگردانی حمیدرضا ‌خسروی ‌لرگانی در سالن شماره ۲ پردیس ‌سپند به مدت ۶۰ دقیقه از ساعت ۱۹ میزبان مخاطبان تئاتر است.

نمایش زنی در دو چهره بر اساس نمایشنامه‌ای از میگل میورا نویسنده شهیر اسپانیایی به نویسندگی و کارگردانی پندار ‌اکبری در سالن شماره ۱ پردیس ‌سپند به مدت ۷۵ دقیقه از ساعت ۲۱ میزبان مخاطبان تئاتر است.

نمایش دیدار کاملا اتفاقی به نویسندگی، طراحی و کارگردانی فاطیما سرلک در سالن شماره ۱ پردیس سپند به مدت ۶۰ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها، ساعت ۱۹ به استقبال مخاطبان می‌رود.

میزبانی تالار مولوی از ماجرای فریدون و اتاق شماه سه

نمایش ماجرای فریدون به نویسندگی اِروین ‌گالستیان، دراماتورژی آرش ‌طاهرخانی و کارگردانی محمدرضا زمانی در سالن کوچک تالار مولوی به مدت ۴۰ دقیقه از ساعت ۱۹ میزبان مخاطبان تئاتر است.

نمایش اتاق شماره سه به نویسندگی و کارگردانی سعید ‌عسگریان در سالن اصلی تالار ‌مولوی به مدت ۴۵ دقیقه از ساعت ۱۹:۴۵ میزبان مخاطبان تئاتر است.

آغوش باز دیوار چهارم به روی جنون جنین جن زده؛ لک‌لک‌ها بر فراز کولر سه هزار و هیولای چوبی

نمایش جنون جنین جن زده به نویسندگی و کارگردانی شادی ‌اسدپور در مجموعه ‌تئاتر ‌دیوار ‌چهارم به مدت ۵۰ دقیقه از ساعت ۱۷ میزبان مخاطبان تئاتر است.

نمایش لک‌لک‌ها بر فراز کولر سه هزار به نویسندگی میلاد ‌رضایی و کارگردانی سهند ‌جعفری در مجموعه ‌تئاتر ‌دیوار ‌چهارم به مدت ۶۰ دقیقه از ساعت ۱۹ میزبان مخاطبان تئاتر است.

نمایش هیولای چوبی به نویسندگی نسترن نعمتی و کارگردانی حامد شایسته در مجموعه ‌تئاتر ‌دیوار ‌چهارم به مدت زمان ۷۰ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها، ساعت ۲۱ به استقبال مخاطبان می‌رود.

«دِ لاو»؛ «کا» و «۲۲۲» مهمانان جدید عمارت نوفل‌لوشاتو

نمایش «دِ لاو» به نویسندگی و کارگردانی جعفر ‌مهیاری در عمارت نوفل‌لوشاتو به مدت ۴۰ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها، ساعت ۲۱:۱۵ به استقبال مخاطبان می‌رود.

نمایش «دِ لاو» در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ در کشورهای آلمان و فرانسه به صحنه رفته است. اجرای این نمایش در سال ۲۰۱۷ کشور آلمان مورد تقدیر قرار گرفته است.

نمایش «کا» به نویسندگی و کارگردانی ابوالفضل ‌قادری با مدت زمان ۶۰ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها، ساعت ۱۸ در عمارت ‌نوفل‌لوشاتو به صحنه می‌رود.

نمایش «۲۲۲» به نویسندگی، طراحی و کارگردانی علی شایع در عمارت ‌نوفل‌لوشاتو به مدت ۷۰ دقیقه از ساعت ۱۹:۳۰ میزبان مخاطبان تئاتر است.

روزهای شلوغ پردیس تئاتر شهرزاد با ۱۰ نمایش؛ از ایرج راد تا بهرام افشاری

نمایش تاکسیدرمی به نویسندگی رسول حق‌جو و کارگردانی مجتبی رستمی‌فر در سالن شماره ۲ پردیس ‌تئاتر ‌شهرزاد به مدت ۷۵ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها، ساعت ۱۸ به استقبال مخاطبان می‌رود.

نمایش تاکسیدرمی در چهلمین جشنواره ‌بین‌الملللی تئاتر فجر در رشته‌های نویسندگی؛ بازیگری مرد؛ طراحی صحنه و طراحی لباس کاندید دریافت بخش برگزیده بود.

نمایش چه کسی جوجه تیغی را کشت؟ به نویسندگی، طراحی و کارگردانی بهرام ‌افشاری و بازی تینو ‌صالحی، بهرام ‌افشاری در سالن شماره ۱ پردیس ‌تئاتر ‌شهرزاد به مدت ۸۰ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها، ساعت‌های ۱۹:۴۵ و ۲۱:۳۰ به استقبال مخاطبان می‌رود.

نمایش آناکارنینا به نویسندگی و کارگردانی آرش ‌عباسی در سالن شماره ۲ پردیس ‌تئاتر ‌شهرزاد به مدت یک ساعت همه روزه به جز شنبه‌ها، ساعت ۱۸ به استقبال مخاطبان می‌رود.

داستان نمایش آناکارنینا درباره یک مجری معروف تلویزیون است که در پانصدمین برنامه‌اش مهمان ویژه‌ای دارد

نمایش بک تو بلک به نویسندگی و کارگردانی سجاد افشاریان در سالن شماره ۱ پردیس ‌تئاتر ‌شهرزاد به مدت ۷۰ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها، ساعت‌های ۱۸ و ۱۹:۴۵ به استقبال مخاطبان می‌رود.

نمایش سبُکی به نویسندگی و کارگردانی داریوش ‌علیزاده در سالن شماره ۳ پردیس ‌تئاتر ‌شهرزاد به مدت یک ساعت همه روزه به جز شنبه‌ها، ساعت ۱۹ به استقبال مخاطبان می‌رود.

نمایش نصفه شبی به نویسندگی کامران شهلایی و کارگردانی مشترک کامران ‌شهلایی، محمد لارتی با حضور رامین ‌ناصرنصیر و مهسا ایرانیان به عنوان بازیگران این اثر نمایشی با مدت زمان ۷۰ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها، ساعت ۲۰:۳۰ در سالن شماره ۳ پردیس ‌تئاتر ‌شهرزاد ‌به صحنه می‌رود.

نمایش برف سیاه به نویسندگی و کارگردانی بابک ‌داور در سالن شماره ۳ پردیس ‌تئاتر ‌شهرزاد به مدت ۶۰ دقیقه از ساعت ۲۱:۴۵ میزبان مخاطبان تئاتر است.

نمایش در هم تنیدگی به نویسندگی و کارگردانی احسان ‌گودرزی با حضور خاطره حکیمی، احسان گودرزی به عنوان بازیگران این اثر به مدت ۷۰ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها، ساعت ۲۰ در سالن شماره ۲ پردیس تئاتر شهرزاد ‌به صحنه می‌رود.

نمایش در گوش سالمم زمزمه کن به نویسندگی ویلیام هنلی با بازی و کارگردانی ایرج ‌راد و سعید ‌امیرسلیمانی به مدت ۷۰ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها، ساعت ۲۰:۳۰ در سالن شماره ۳ پردیس ‌تئاتر ‌شهرزاد ‌به صحنه می‌رود.

نمایش دختر به نویسندگی، طراحی و کارگردانی حسن حسامی در سالن شماره ۳ پردیس ‌تئاتر ‌شهرزاد به مدت ۴۵ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها، ساعت ۱۸:۱۵ به استقبال مخاطبان می‌رود.

شِپِی در تماشاخانه ملک

نمایش شِپی به نویسندگی سامرست موام، ترجمه رضا ‌شیرمرز و کارگردانی علی‌سام صادقی در تماشاخانه ‌ملک به مدت ۷۵ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها، ساعت ۲۰:۳۰ به استقبال مخاطبان می‌رود.

موش‌های تئاترشهر؛ یکشنبه غم‌اگیز و تَرَک در تماشاخانه شانو

نمایش موش‌های تئاترشهر به نویسندگی مهدی ‌ملکی و کارگردانی احمد ‌بیستونی با مدت زمان ۷۰ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها، ساعت ۲۱ در تماشاخانه ‌شانو به صحنه می‌رود.

در خلاصه نمایش این اثر متفاوت آمده است: موش‌های تئاترشهر در صدد برگزاری جشنواره تئاتر خود بر می‌آیند.

نمایش تَرَک به نویسندگی مهسا ‌اصغری و کارگردانی محمد ‌برجلو در تماشاخانه ‌شانو به مدت ۶۰ دقیقه از ساعت ۱۹ میزبان مخاطبان تئاتر است.

نمایش یکشنبه غم‌انگیز به نویسندگی و کارگردانی گروه فرهنگی هنری ‌سکویا با مدت زمان ۵۰ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها، ساعت ۱۹ در تماشاخانه ‌شانو ‌به صحنه می‌رود.

شاهکار اسلاومیر مرژوک در تالار حافظ

نمایش شهادت پیوتر اوهه به نویسندگی اسلاومیر ‌مروژک، ترجمه دکتر ‌محمدرضا ‌خاکی و کارگردانی غلامرضا ‌عربی در تالار حافظ به مدت ۷۰ دقیقه از ساعت ۲۰ میزبان مخاطبان تئاتر است.

سنگلج و رسم آشنای میزبانی از نمایش‌های آئینی و سنتی؛ اینبار با نازگل

نمایش نازگل به نویسندگی سیدعلی ‌موسویان با طراحی و کارگردانی میثم یوسفی در تماشاخانه سنگلج به مدت ۹۰ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها، ساعت ۱۹:۳۰ به استقبال مخاطبان می‌رود.

استقبال بزرگان نمایش کودک و نوجوان از دوستداران تئاتر در کانون پرورش فکری

نمایش کودک حادثه‌ای در شهر عروسک‌ها به نویسندگی ژوزف پِر، ترجمه زنده‌نام اردشیر کشاورزی و کارگردانی عادل ‌بزدوده به مدت یک ساعت همه روزه به جز شنبه‌ها، ساعت ۱۸ در سالن گلستان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ‌به صحنه می‌رود.

در شهر عروسک‌ها همه شادند و خوشحال. اما در این شهر کسی زندگی می‌کند که دوست ندارد زود از خواب بیدار شود و سرکار برود. او با عصبانیت و بی‌نظمی‌اش باعث برهم زدن آرامشِ مردم شهر می‌شود. کم‌کم این رفتارهای او باعث بروز اتفاق‌هایی در شهر عروسک‌ها می‌شود تا اینکه….

نمایش کودک و شاد شکلات فرنگی به نویسندگی کاظم ‌پورمهدی و کارگردانی محمدرضا ‌مالکی در سالن بوستان کانون ‌پرورش ‌فکری ‌کودکان ‌و ‌نوجوانان به مدت ۶۰ دقیقه از ساعت ۱۹ میزبان مخاطبان تئاتر است.

سارا دختر ۹ ساله‌ای که با پدر بزرگ و مادربزرگش زندگی می‌کند، از طرف مدرسه‌اش در یک مسابقه شیرینی‌پزی شرکت می‌کند. او برای پختن کیک به پدربزرگ و مادربزرگش نیاز دارد ولی در ادامه داستان مشخص می‌شود که پدربزرگ و مادربزرگ سال‌هاست بر سر یک موضوع مشترک با هم اختلاف دارند و این مشارکت در پختن کیکی باعث می‌شود به یک نقطه مشترک با هم برسند، اما سارا…

رومئو ژولیت و مارماهی مهمانان تماشاخانه محراب

«مارماهی»؛ داستان زندگی دو برادر را روایت می‌کند که یکی از آن‌ها سرهنگ است و جنایت‌های زیادی را مرتکب شده، برادر دیگر هم دیوانه است. مخاطب در این اثر نمایشی به تماشای گفت‌وگوهایی جالب بین این دو برادر می‌نشیند

کنسرت-نمایش رومئو ژولیت به نویسندگی باقر ‌سروش بر اساس متن نمایشنامه «رومئو ژولیت» به قلم ویلیام شکسپیر و کارگردانی شهروز ‌دل‌افکار در سالن ‌استاد ‌جعفر ‌والی تالار ‌محراب به مدت ۸۰ دقیقه از ساعت ۱۹:۳۰ میزبان مخاطبان تئاتر است.

نمایش مارماهی به نویسندگی حمید قاسم‌زادگان و کارگردانی جعفر شکرپور به مدت ۵۰ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها، ساعت ۱۸:۳۰ در سالن استاد جمیله شیخی تالار ‌محراب ‌به صحنه می‌رود.

«مارماهی»؛ داستان زندگی دو برادر را روایت می‌کند که یکی از آن‌ها سرهنگ است و جنایت‌های زیادی را مرتکب شده، برادر دیگر هم دیوانه است. مخاطب در این اثر نمایشی به تماشای گفت‌وگوهایی جالب بین این دو برادر می‌نشیند.

چهره‌های درخشان تئاتر از کارگردان تا بازیگر؛ ۶۹ نمایش در ۲۹ تماشاخانه

تماشاخانه هیلاج میزبان ماداگاسکار و فلورینا فلوسی

نمایش ماداگاسکار به نویسندگی احسان نوروزی با طراحی و کارگردانی میلاد ‌رخش‌بهار در تماشاخانه ‌هیلاج به مدت زمان ۷۰ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها، ساعت ۲۱ به استقبال مخاطبان می‌رود.

نمایش فلورینا فلوسی بر اساس داستان کوتاه «فلوسی» از وودی آلن به نویسندگی و کارگردانی امیرعلی ‌ابراهیمی در تماشاخانه ‌هیلاج به مدت زمان ۶۰ دقیقه از ساعت ۱۹ میزبان مخاطبان تئاتر است.

میزبانی مجموعه هنری آبان از آهنگ مرگ و آقا ذبیح

نمایش آهنگ مرگ به نویسندگی لارش نورن، ترجمه محمد حامد و کارگردانی فاطیما ‌جودکی در مجموعه ‌خانه ‌هنر ‌آبان به مدت زمان ۷۰ دقیقه، ساعت ۱۹ میزبان مخاطبان تئاتر است.

نمایش آقا ذبیح به نویسندگی مهدی ‌ملکی و کارگردانی فهیمه ‌علی‌آبادی در مجموعه ‌خانه ‌هنر ‌آبان به مدت زمان ۵۰ دقیقه از ساعت ۲۱ میزبان مخاطبان تئاتر است.

عبور؛ شایعات؛ چریگلس و سفر درخت توت همگی در خانه نمایش دا

نمایش عبور به طراحی و کارگردانی آرین ذوالفقاری به مدت ۴۵ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها، ساعت ۲۱:۱۵ در سالن شماره ۱ خانه نمایش ‌دا به صحنه می‌رود.

نمایش شایعات به نویسندگی نیل ‌سایمون، ترجمه مشترک بهروز ‌محمودی‌بختیاری، مینا رضاپور با طراحی و کارگردانی میلاد ‌فرج‌زاده به مدت ۹۰ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها، ساعت ۱۹ در سالن شماره ۱ خانه ‌نمایش ‌دا به صحنه می‌رود.

نمایش چریگلس به نویسندگی و کارگردانی سارا ‌بهرامی در سالن شماره ۱ خانه ‌نمایش ‌دا به مدت ۶۰ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها، ساعت ۱۷:۳۰ به استقبال مخاطبان می‌رود.

نمایش داستان سفر درخت توت تنهای خونه مادری بعد از یک دوره افسردگی کوتاه به نویسندگی و کارگردانی کوروش ‌کلانتری در سالن شماره ۲ خانه ‌نمایش ‌دا به مدت ۴۵ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها، ساعت ۱۹ به استقبال مخاطبان می‌رود.

میزبانی عمارت سیمرغ از نمایش متفاوت کنیسه و چهار اثر دیگر

در تاریخ ۲۴ سپتامبر روز شنبه بعد از شکرگذاری یکی از خاخام‌ها در کنیسه به قتل می‌رسد و این پرونده را «ساره» مامور موساد پیگیری می‌کند اما…

نمایش کنیسه به نویسندگی، طراحی و کارگردانی فرزین ‌فرزانه به مدت یک ساعت همه روزه به جز شنبه‌ها، ساعت ۱۷:۳۰ در سالن شماره ۱ عمارت ‌سیمرغ ‌به صحنه می‌رود.

در خلاصه این اثر نمایشی متفاوت از نظر مضمون داستانی آمده است: در ۲۴ سپتامبر روز شنبه بعد از شکرگذاری یکی از خاخام‌ها در کنیسه به قتل می‌رسد و این پرونده را «ساره» مامور موساد پیگیری می‌کند اما…

نمایش سلسله گاوباریان به نویسندگی، طراحی و کارگردانی فرشاد فرهادپور در سالن شماره عمارت ‌سیمرغ به مدت ۷۵ دقیقه از ساعت ۱۹:۳۰ میزبان مخاطبان تئاتر است.

نمایش اهانت به نویسندگی و کارگردانی نازنین ‌بیوک در سالن شماره ۲ عمارت ‌سیمرغ به مدت ۷۵ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها، ساعت ۲۱:۳۰ به استقبال مخاطبان می‌رود.

نمایش خواب به نویسندگی مشترک به‌دخت هاشمی‌حسینی، حسن هاشمی‌فرد و کارگردانی حسن ‌هاشمی‌فرد در سالن شماره ۱ عمارت سیمرغ به مدت ۷۵ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها، ساعت ۱۹ به استقبال مخاطبان می‌رود.

نمایش دختران بابا آنتون به نویسندگی سعید محسنی و کارگردانی مریم ‌صادقی در سالن شماره ۱ عمارت ‌سیمرغ به مدت ۷۰ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها، ساعت ۲۱ به استقبال مخاطبان می‌رود.

آلبر کامو با سوء‌تفاهم در تماشاخانه مشایخی

نمایش سوءتفاهم به نویسندگی آلبر ‌کامو، ترجمه خشایار دیهیمی با طراحی و کارگردانی شکیلا علی‌پناهی در تماشاخانه ‌مشایخی به مدت ۷۰ دقیقه از ساعت ۱۹ میزبان مخاطبان تئاتر است.

برپایی کافه عاشقی در فرهنگسرای نیاوران

نمایش کافه عاشقی به نویسندگی و کارگردانی جلال‌الدین دُری به مدت ۱۰۰ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها، ساعت ۲۱ در سالن خلیج فارس فرهنگسرای ‌نیاوران به صحنه می‌رود.

پردیس تئاتر تهران؛ سربازخونه شد

نمایش سربازخونه به نویسندگی ابراهیم کریمی‌هسنیجه با طراحی و کارگردانی وجیهه کریمی‌هسنیجه در سالن استاد محمد پردیس ‌تئاتر ‌تهران به مدت ۴۹ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها، ساعت ۱۹ به استقبال مخاطبان می‌رود.

بنیاد بیدل دهلوی پذیرای انتهای هر فصل پرونده باز است

نمایش انتهای هر فصل، پرونده باز است به نویسندگی و کارگردانی عسل گلباز در در تماشاخانه ‌سیمرغ ‌بنیاد ‌بیدل ‌دهلوی به مدت ۴۰ دقیقه، ساعت ۲۰:۳۰ میزبان مخاطبان تئاتر است.

افتتاح پردیس باغ کتاب با شاهکار چخوف

نمایش باغ بر اساس روایتی از نمایشنامه «باغ آلبالو» اثر آنتوان چخوف با ترجمه سروژ استپانیان به طراحی و کارگردانی محمدحسن ‌معجونی به مدت ۱۱۰ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها، ساعت ۲۰:۳۰، همزمان با افتتاح پردیش کرهای باغ ‌کتاب به عنوان خستین نمایش این مجموعه تئاتری ‌به صحنه می‌رود.

حضور قدرتمند آشا محرابی با بچه‌های تکِ استریت کارلو در تالار هنر

نمایش شاد و مفرح بچه‌های تکِ استریت کارلو برای گروه هدف مخاطبان کودک و نوجوان، به نویسندگی مریم تاجیک و کارگردانی آشا ‌محرابی در تالار هنر به مدت ۶۰ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها، ساعت ۱۹:۳۰ به استقبال مخاطبان می‌رود.

در خلاصه این اثر نمایشی آمده است: بچه‌های تک استریت کارلو سال‌ها در اسارت شخصی به نام فاگین زندگی می‌کنند. روزی جیکوب، بزرگتر و امید بخش این گروه تصمیم بزرگی می‌گیرد….

ژَستَن در بوتیک تئاتر تهران

نمایش ژَستَن به نویسندگی مشترک آرمان ‌طیران، آرش ‌ابراهیمی با طراحی و کارگردانی آرمان ‌طیران در بوتیک ‌تئاتر ‌ایران به مدت ۹۰ دقیقه از ساعت ۱۸:۳۰ میزبان مخاطبان تئاتر است.

جنون محض با تمام ستاره‌هایش در سالن عرفان

جنون محض ساتیر درجه یکی است که ریشه در کمدی‌های یونان و کمدی‌های شکسپیر به خصوص کمدی اشتباهات دارد. با سلاح خنده، تماشاچیان را از فضای روحانی صحنه به فضای روزمره پشت صحنه می‌برد. بسیاری از منتقدان از آن به عنوان مانیفست عشق به تئاتر یاد می‌کنند

نمایش جنون محض به نویسندگی مایکل فرین با ترجمه و کارگردانی علیرضا ‌کوشک‌جلالی با مدت زمان ۸۵ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها، ساعت ۲۰ در سالن عرفان مجمتع فرهنگی تیتان به صحنه می‌رود.

الهام ‌پاوه ‌نژاد، امین ‌میری، سام ‌کبودوند، صدف اسپهبدی، الهه ‌فرازمند، میثاق ‌زارع، دیبا ‌زاهدی، علی ‌پویا ‌قاسمی، علی ‌ابدالی و مجید ‌امیدی گروه بازیگران جدیدترین نمایش علیرضا ‌کوشک‌جلالی را تشکیل می‌دهند.

در معرفی نمایش جنون محض آمده است: جنون محض ساتیر درجه یکی است که ریشه در کمدی‌های یونان و کمدی‌های شکسپیر به خصوص کمدی اشتباهات دارد. با سلاح خنده، تماشاچیان را از فضای روحانی صحنه به فضای روزمره پشت صحنه می‌برد. بسیاری از منتقدان از آن به عنوان مانیفست عشق به تئاتر یاد می‌کنند؛ چرا که این هنرمندان علی‌رغم هرج و مرج و آنارشی موجود در زندگی خصوصی‌شان، سعی می‌کنند که نمایش را به خوبی روی صحنه اجرا کنند، که این امر به خاطر مشکلات عدیده تقریبا غیرممکن است.

چهره‌های درخشان تئاتر از کارگردان تا بازیگر؛ ۶۹ نمایش در ۲۹ تماشاخانه

مرگ تصادفی یک دراکولا در فرهنگسرای آریو

نمایش مرگ تصادفی یک دراکولا به نویسندگی مشترک پارمیس ‌مکنونی، امیدرضا ‌سپهری با طراحی و کارگردانی امیدرضا ‌سپهری در فرهنگسرای آریو مصلی‌نژاد به مدت یک ساعت ۶۰ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها، ساعت ۲۰ به استقبال مخاطبان می‌رود.

نهال