چه فیلم‌هایی راهی اکران آنلاین شدند؟

آنلاین اکران آنلاین دو فیلم «سگ بند» ساخته مهران احمدی و «علفزار» به کارگردانی کاظم دانشی در دو پلتفرم (سکو) «نماوا» و «فیلیمو» آغاز شد.

به گزارش روز شنبه سینما خراسان به نقل از ایرنا، فیلم سینمایی سگ بند دومین تجربه کارگردانی مهران احمدی بعد از اکران در سینماها، وارد چرخه اکران آنلاین شد.

سگ‌بند محصول سال ۱۳۹۸ است که به دلیل شروع کرونا و نیمه تعطیل شدن سینماها اکران آن تا سال ۱۴۰۱ به تعویق افتاد. این فیلم در نهایت به عنوان یکی از فیلم‌های نوروز سال ۱۴۰۱ روی پرده سینماها رفت و موفق شد عنوان دومین فیلم پروفروش سال را از آن خودش کند.

سگ بند در گیشه به فروشی نزدیک به ۴۳ میلیاردتومان فروش کرد و موفق شد ۱ میلیون و ۳۱۶ هزار مخاطب را جذب سالن‌های سینما کند.

این فیلم داستان دو برادر است که با ارثی که از طرف پدرشان به آن‌ها میرسد، وارد یک تجارت خطرناک می‌شوند. آن‌ها برای شروع این تجارت خطرناک و البته کثیف سفری به تایلند می‌کنند و …

امیر جعفری، بهرام افشاری، نازنین بیاتی، سیامک صفری، میر طاهر مظلومی، ویدا جوان و زنده‌یادان عزت الله مهرآوران و سیروس گرجستانی در این فیلم بازی دارند. مهران احمدی نیز علاوه بر کارگردانی ، نقش کوتاهی را در این فیلم ایفا کرده است.

احمدی پیش از سگ بند فیلم کمدی مصادره را با بازی رضا عطاران و هومن سیدی کارگردانی کرده بود. از او مدتی است سریال بی‌گناه از شبکه خانگی در حال پخش است.

«علفزار»؛ برنده چهار جایزه جشنواره فیلم فجر

علفزار به کارگردانی کاظم دانشی را در فیلیمو می‌توانید تماشا کنید. فیلم علفزار که براساس روایتی واقعی ساخته شده درباره بازپرس دادگاه کیفری است که درگیر پرونده‌ای پیچیده شده است. این فیلم در بخش سودای سیمرغ چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر برنده چهار جایزه بهترین صداگذاری، بهترین تدوین، بهترین نقش مکمل زن و بهترین فیلمنامه شد.

این اثر در ژانر جنایی به نویسندگی و کارگردانی کاظم دانشی و تهیه‌کنندگی بهرام رادان در سال ۱۴۰۰ ساخته شده است.

در این فیلم پژمان جمشیدی، سارا بهرامی، ستاره پسیانی، ترلان پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ناصری، یسنا میرطهماسب، مائده طهماسبی، رویا جاویدنیا، الهه اذکاری، ستایش رجایی نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد معتضدی، شهاب عباسیان، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا توکلی، سپهر گندمی، فرخ نعمتی، سیروس همتی و مهران امام بخش به هنرمندی پرداخته‌اند.

 

نهال