چینی‌ها پرفروش‌ترین فیلم سینمای روسیه را آنلاین تماشا می‌کنند

فیلم «پسر یک ثروتمند» که در روسیه به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ این کشور بدل شده، از طریق یک سرویس استریم مشهور چینی، در این کشور به صورت آنلاین ارایه می‌شود. به گزارش سینما خراسان به نقل از اسکرین دیلی، غول استریم چینی یعنی سرویس «آی کیو آی وی» (iQiyi) پرفروش‌ترین فیلم روسی را به‌صورت آنلاین […]


فیلم «پسر یک ثروتمند» که در روسیه به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ این کشور بدل شده، از طریق یک سرویس استریم مشهور چینی، در این کشور به صورت آنلاین ارایه می‌شود.

به گزارش سینما خراسان به نقل از اسکرین دیلی، غول استریم چینی یعنی سرویس «آی کیو آی وی» (iQiyi) پرفروش‌ترین فیلم روسی را به‌صورت آنلاین در چین توزیع می‌کند.

«پسر یک ثروتمند» که برای نخستین‌بار در برلین در بازار فروش ظاهر شده در حال حاضر در روسیه به یک پدیده بدل شده است.

این فیلم به کارگردانی کلیم شیپنکو در روسیه با عنوان «خولوپ» به معنی «سرف» اکران شده و نام خود را به عنوان پرفروش‌ترین فیلم روسی همه تاریخ در باکس آفیس این کشور ثبت کرده است. این فیلم که ۲۶ دسامبر ۲۰۱۹ یعنی آخرین روزهای سال پیش راهی پرده‌ها شد تا کنون ۴۸ میلیون دلار فروش کرده است. این فیلم در آلمان، صربستان و بالتیک نیز ۱.۷ میلیون دلار فروخته است.

«پسر یک ثروتمند» داستان یک پسر پولدار است که یک زندگی ممتاز دارد. او در تلاش است تا رفتارش را اصلاح کند و باور می‌کند در قرن نوزدهم به‌عنوان یک رعیت وابسته به زمین (سرف) زندگی می‌کند.

«سنترال پارتنرشیپ» اکنون به‌دنبال فروش حق بازسازی این فیلم و معتقد است: هر فرهنگی چنین شخصیت‌هایی دارد. آن‌ها بسیار قابل تشخیص هستند و می‌توانند به‌راحتی در هر مکان جغرافیایی دیده شوند.

این کمپانی حقوق فیلم را در بازار فیلم اروپا ارایه می‌کند.

این فیلم کلیم شیپنکو در تعطیلات سال نو ۲.۳۱۷ میلیارد روبل (۳۸ میلیون دلار) فروش کرد و رکورد «آواتار» جیمز کامرون را در این کشورشکست.

گریشا شخصیت اصلی این فیلم کار نمی‌کند و پول پدرش را در کلوپ‌های گران قیمت خرج می‌کند و به هیچ وجه احترامی برای مردم قایل نیست. او معنی توهین به یک زن یا پلیس را نمی‌فهمد. اما پس از یک مهمانی شام او تصادف می‌کند و حافظه‌اش را از دست می‌دهد. وقتی از خواب بیدار می‌شود می‌فهمد کت و شلوار و پول‌ها و گوشی تلفنش نیست و همه افراد دو رو بر او اصرار دارند که سال ۱۸۶۰ است (یک سال قبل از لغو سیستم سرف در روسیه) و گریشا هم کارگر یک اصطبل است.

«خولوپ» شاید یک کمدی سفر در زمان محسوب شود، اما گریشا در واقع در یک آزمایش روانشناختی قرار گرفته و توسط دوربین‌های بی‌شماری تحت مراقبت است. پدرش هم تیمی از بازیگران را استخدام کرده تا همراه یک روانشناس، پسرش را وادار کند تا به عنوان یک سرف زندگی کند تا یاد بگیرد با مردم چگونه رفتار کند. عشق را باور کند و در زندگی این همه عجله نداشته باشد.

با این فیلم در عین حال می‌توان دریافت مردم روسیه در قرن نوزدهم چگونه زندگی می‌کردند. این فیلم همچنین طنزی از زندگی مدرن روسیه است و نقشی که پول و یک پدر ثروتمند در زندگی افراد بازی می‌کند.