چین اسکار را پوشش مستقیم نمی‌دهد

به دنبال انتخاب یک فیلم مستند درباره ناآرامی‌های سیاسی هنگ‌کنگ در میان نامزدهای اسکار نود و سوم، دولت چین خواسته است پوشش رسانه‌ای مراسم اسکار به صورت مستقیم انجام نشود. به گزارش سینما خراسان به نقل از ددلاین، با انتخاب فیلم مستند «جدا نشوید» دولت چین دستور داد رسانه‌های این کشور مراسم اسکار را پوشش […]


به دنبال انتخاب یک فیلم مستند درباره ناآرامی‌های سیاسی هنگ‌کنگ در میان نامزدهای اسکار نود و سوم، دولت چین خواسته است پوشش رسانه‌ای مراسم اسکار به صورت مستقیم انجام نشود.

به گزارش سینما خراسان به نقل از ددلاین، با انتخاب فیلم مستند «جدا نشوید» دولت چین دستور داد رسانه‌های این کشور مراسم اسکار را پوشش ندهند.

آندرس هامر کارگردان و تهیه کننده این فیلم کوتاه مستند گفت: با توجه به اینکه اوضاع در هنگ‌کنگ از نظر آزادی بیان مطبوعات رو به وخامت گذاشته، این دستور چین خیلی تعجب آور نیست.

دولت چین از رسانه‌های داخلی خواسته است با توجه به گفته‌های پیشین کلویی ژائو کارگردان نامزد اسکار ۲۰۲۱ برای فیلم «سرزمین آوارگان» و نیز نامزدی مستند کوتاه «جدا نشوید»، تا آنجا که ممکن است از پوشش گسترده مراسم اسکار خودداری کنند.

بلومبرگ نیز با استناد به مطالبی که در مطبوعات داخلی چین منتشر شده نوشته است بخش تبلیغات حزب کمونیست این دستور را به تمام رسانه‌ها داده است و خواسته تا مراسم به صورت مستقیم پخش نشود.

ابتدا از فیلم «سرزمین آوارگان» در چین استقبال زیادی به عمل آمد اما با یادآوری گفته‌های ژائو در سال ۲۰۱۳ که در مصاحبه‌ای از چین به عنوان کشوری یاد کرده بود که همه جای آن دروغ وجود دارد، در برابر ژائو موضع گیری صورت گرفت.

«سرزمین آوارگان» امسال در چند بخش از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی نامزد اسکار شده است.

فیلم مستند کوتاه «جدا نشوید» ساخته آندرس هامر فیلمساز نروژی تظاهرات ضد چینی هنگ‌کنگ در سال ۲۰۱۹ را دربرگرفته و نگرانی از نفوذ چین در این سرزمین را تصویر کرده است.

دولت چین هنوز بیانیه رسمی مبنی بر پوشش ندادن اسکار منتشر نکرده، اما مراسم اسکار در ۲ سال اخیر به صورت مستقیم از ۲ سایت تابع تلویزیون مرکزی چین به صورت زنده پخش شده بود.