کارگردان ایرانی رییس هیات داوران نهمین جشنواره بین‌المللی سارک

حسن ناظر به عنوان رییس هیات داوران جشنواره سارک، آثار ارسال شده به این جشنواره را داوری کرد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سینما خراسان، حسن ناظر فیلمساز ایرانی به عنوان رئیس هیأت داوران نهمین جشنواره بین المللی سارک در شهر کلمبو سری لانکا به کار خود پایان داد. اتحادیه «سارک» متشکل از ۸ کشور […]


حسن ناظر به عنوان رییس هیات داوران جشنواره سارک، آثار ارسال شده به این جشنواره را داوری کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سینما خراسان، حسن ناظر فیلمساز ایرانی به عنوان رئیس هیأت داوران نهمین جشنواره بین المللی سارک در شهر کلمبو سری لانکا به کار خود پایان داد.

اتحادیه «سارک» متشکل از ۸ کشور در منطقه جنوب آسیا است، تفاوت این جشنواره با دیگر جشنواره‌های بین المللی در این است که فیلم‌های ارسالی به دفتر جشنواره فقط از طرف نمایندگان هر کشور به طور رسمی صورت می‌گیرد و فیلم‌های ارسالی نماینده کشور مورد نظر به شمار می‌روند.

این جشنواره از تاریخ ۲ تا ۸ جولای برگزار شد.

داوران این جشنواره از کشورهای خارج از اتحادیه سارک بودند که حسن ناظر از کشور ایران به ریاست هیات داوران و امانویل کروز از فیلیپین و همچنین میلانا مایار از کشور بوسنی و هزرگوین به عنوان داوران این دوره از جشنواره انتخاب شدند.

۳۴ فیلم از ۸ کشور اتحادیه سارک در سالن اصلی شهر کلمبو به نمایش گذاشته شد و سرانجام در اختتامیه این جشنواره روز گذشته ۷ جولای با حضور سفیران و مقامات دولتی اتحادیه سارک، پس از اعلام بیانیه هیات داوران توسط حسن ناظر از ایران، کشور هند با فیلم «ناگارگیرتا» موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم، کارگردانی و موسیقی شد و همچنین جوایز دیگر به کشورهایی چون نپال، بنگلادش، سری لانکا و افغانستان اهدا شد.

فیلم فارسی زبان «نامه ای به رئیس جمهور» از کشور افغانستان نیز برنده جایزه فیلمنامه شد.