کتاب«مونو/ شورایی و گفت‌وگو با مردم» رونمایی می‌شود

مراسم رونمایی از کتاب «مونو/ شورایی و گفت‌وگو با مردم» روز یکشنبه ۳۰ دی ماه در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر برگزار می‌شود. به گزارش سینما خراسان به نقل از روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، مراسم رونمایی از کتاب «مونو/ شورایی و گفت‌وگو با مردم» نوشته آریان رضائی ساعت ۱۸ روز یکشنبه ۳۰ دی ماه […]


مراسم رونمایی از کتاب «مونو/ شورایی و گفت‌وگو با مردم» روز یکشنبه ۳۰ دی ماه در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر برگزار می‌شود.

به گزارش سینما خراسان به نقل از روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، مراسم رونمایی از کتاب «مونو/ شورایی و گفت‌وگو با مردم» نوشته آریان رضائی ساعت ۱۸ روز یکشنبه ۳۰ دی ماه با حضور تعدادی از هنرمندان از جمله رضا گوران، کیومرث مرادی و حمیدرضا نعیمی در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر برگزار می شود.

کتاب «مونو/ شورایی و گفت‌وگو با مردم» به نویسندگی آریان رضائی که در ۲۲۶ صفحه برای مخاطبان عرضه شده حاصل ۷ سال از تجربیات گروه «مونو/شورایی» در زمینه تئاتر تعاملی و کار و پژوهش روی روش‌های تئاتری آگوستوبوآل کارگردان برزیلی است.

آریان رضائی در مقدمه این کتاب نوشته است:

«تئاتر مونو/ شورایی دریچه‌ای نو و رویکردی نوین برای آنالیز و بازخوانی دوباره‌ تئاتر ستم‌دیدگان در ایران است. جریانی که با تلقی‌های نادرست از روش‌های آگوستو بوآل و ابهامات موجود مبارزه و از هر نوع سکوت و عزلت پرهیز می‌کند تا همه صدای مردم را در تئاتر بشنوند؛ راه را بر انکار تئاتر ستم‌دیدگان می‌بندد و در عین‌حال قابلیت‌ها و کاربردهای بی‌شمار و البته ناگفته و ناشناخته‌ آن‌ را نمایان می‌سازد.

تئاتر ستم‌دیدگان فقط یک تئاتر خیابانی رایج نیست؛ بلکه جادوی آن می‌تواند همه‌ فضاهای موجود از کافه و آپارتمان تا پلاتو و تماشاخانه‌های حرفه‌ای تئاتر را منقلب کرده و هر جایی را به فضای زیبایی‌شناختی و بستری برای توانمند سازی مردم تبدیل کند.»