کلینت ایستوود گزینه اول برای نقش «جان ویک» بود

تهیه کننده مجموعه «جان ویک» اعتراف کرد نقش اصلی این فیلم برای یک مرد ۷۵ ساله نوشته شده بود و کلینت ایستوود و هریسون فورد از گزینه‌های اولیه برای بازی در آن بودند.

به گزارش روز چهارشنبه سینما خراسان به نقل از روزنامه ایندیپندنت، بیزل ایوانیک (Basil Iwanyk) در کتاب جدید خود، نباید سگش را می‌کشتند (They Shouldn’t Have Killed His Dog)، تایید کرد نقش جان ویک ابتدا برای یک بازیگر سن‌وسال‌دارتر نوشته شده بود.

وی در این باره توضیح داد: یکی از بهترین دوستان من چارلی فرارو از آژانس استعدادیابی یونایتد تلنت است که فیلمنامه جان ویک نوشته درک کولستاد را برایم فرستاد. نقش اصلی این فیلمنامه یک مرد ۷۵ ساله بود که بیست و پنج سال از بازنشستگی اش می‌گذشت. فکر کردم یکی دو نفری هستند که می‌توان این نقش را به آنها سپرد: کلینت ایستوود و هریسون فورد.

این تهیه کننده ۵۲ ساله در ادامه درباره این که چطور پای کیانو ریوز به این فیلم باز شد، گفت: دوست صمیمی دیگرم جیمی دارمودی است که آن زمان نماینده کیانو ریوز بود. او از من پرسید که آیا فیلم اکشنی برای کیانو دارم یا نه؟ من هم با خودم فکر کردم کیانو یکی از بزرگترین ستارگان سینمای اکشن در ۲۵ ساله گذشته بوده است. چه اتفاقی برای او افتاده و مشغول چه کاری است؟ وی آن زمان مشغول کارگردانی فیلم مرد تای چی بود و در فیلم ۴۷ رونین بازی می‌کرد. فیلمنامه کار را به او دادیم و گفتیم مشکل اینجاست که تو ۷۵ ساله نیستی. اما این بازیگر کانادایی گفت بلافاصله فهمیده است که جان ویک همکاری فوق العاده ای خواهد شد. بنابراین همگی روی پتانسیل این پروژه توافق کردیم.

براساس آنچه در کتاب نباید سگش را می‌کشتند آمده است، ریوز کسی بود که چنگال هایش را در فیلمنامه فروبرد و نقش را مال خود کرد.

تهیه کننده جان ویک در کتاب خود این طور عنوان کرده است که ریوز یک روز جمعه طی ۹۰ دقیقه فیلمنامه فیلم را خواند و گفت می‌خواهد انجامش دهد. بنابراین نقش اصلی این فیلم از یک کاراکتر ۷۵ ساله به یک مرد ۳۵ ساله تبدیل شد که برای انتقام جان سگش به دنیای آدمکشان حرفه‌ای باز می‌گردد.

سه فیلم جان ویک تاکنون در مجموع بیش از ۳۰۰ میلیون دلار در گیشه جهانی فروش کرده‌اند. قسمت چهارم این مجموعه در دست ساخت است و قرار است مارس سال ۲۰۲۳ اکران شود.