کوشک کمال الملک کاشان میزبان پاتوق نقالی شد

کوشک میدان کمال الملک این شهرستان میزبان پاتوق نقالی است و کودکان کاشانی می توانند هر شب از ساعت ۱۹:۳۰ مهمان برنامه این پاتوق باشند. به گزارش پایگاه خبری سینما خراسان، در راستای اجرای نوزدهمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی کاشان، کوشک میدان کمال الملک این شهرستان میزبان پاتوق نقالی است و کودکان کاشانی […]


کوشک میدان کمال الملک این شهرستان میزبان پاتوق نقالی است و کودکان کاشانی می توانند هر شب از ساعت ۱۹:۳۰ مهمان برنامه این پاتوق باشند.

به گزارش پایگاه خبری سینما خراسان، در راستای اجرای نوزدهمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی کاشان، کوشک میدان کمال الملک این شهرستان میزبان پاتوق نقالی است و کودکان کاشانی می توانند هر شب از ساعت ۱۹:۳۰ مهمان برنامه این پاتوق باشند و از آداب، رسوم و تمدن ایران زمین مطلع شوند.

اکبر رضوانیان در حاشیه افتتاح پاتوق نقالی در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به جزئیات برنامه های پاتوق نقالی اظهار داشت: در نخستین وهله از برنامه های این پاتوق کودکان کاشانی تحت عنوان «شاهنامه و دانش های زیست محیطی» داستان «سیامک و دیو بچه» را با اجرای مریم بیدمشکی برای کودکان بازگو می کنند و بازی های کودکانه شاهنامه نیز برنامه مکمل محسوب می شود.

وی اجرای دو نقالی و یک خیمه شب بازی در نخستین روز پاتوق نقالی خبر داد و افزود: نقالی «عاشق شدن برزو» با اجرای احسان افچنگی از سبزوار، نقالی «تازیانه بهرام» با اجرای معصومه لشنی از اهواز و خیمه شب بازی «جی جی بی جی و الاغ سوار» با اجرای علیرضا حیدرپور از شیراز نیز از دیگر برنامه های این روز است.

«شاهنامه و خداباوری» عنوان دومین روز پاتوق نقالی کوشک کمال الملک است

دبیر نوزدهمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی در کاشان «شاهنامه و خداباوری» را عنوان دومین روز پاتوق نقالی کوشک کمال الملک دانست و ابراز داشت: در این روز داستان «زال و سیمرغ» بازگو و نمایش خلاق نیز به عنوان برنامه مکمل به روی صحنه می رود و نقالی «رئیس علی دلواری»، نقل شاهنامه با اجرای مرشد مسعود نوری فرد و خیمه شب بازی «اسب سلیم خان» نیز از دیگر برنامه های دومین روز پاتوق نقالی است.

وی با بیان اینکه «شاهنامه و دوستی و همکاری» عنوان سومین روز پاتوق نقالی است، گفت: داستان این روز «رخش قهرمان» و برنامه مکمل آن نقاشی و کلاژ است و نقالی های «زال و سیمرغ»، «کوش نامه» و «رستم و اشکبوس» نیز در نظر گرفته شده است که توسط هنرمندان نمایش های آیینی و سنتی اجرا می شود.

«بیژن و منیژه» داستان آخرین روز پاتوق نقالی است

رضوانیان «شاهنامه و وفاداری» را عنوان آخرین روز پاتوق نقالی کوشک کمال الملک کاشان عنوان کرد و افزود: داستان این روز نیز داستان «بیژن و منیژه» و برنامه مکمل آن قصه گویی کودکان است و سه نقالی «رخش با شیر»، «فرنگیس» و «رزم رستم و اسفندیار» نیز از دیگر برنامه های آخرین روز پاتوق نقالی است.