گرامیداشت روز جهانی تئاتر در تالار هنر

گرامیداشت روز جهانی تئاتر با حضور هنرمندان تئاتر کودک و نوجوان همراه با اجرای نمایش «ساعت هشت در کشتی» به کارگردانی مریم کاظمی در تالار هنر برگزار شد. به گزارش سینما خراسان، تالار هنر شامگاه چهارشنبه ۷ فروردین میزبان تعدادی از هنرمندان، خبرنگاران و پیشکسوتان تئاتر کودک و نوجوان در مراسم گرامیداشت روز جهانی تئاتر […]


گرامیداشت روز جهانی تئاتر با حضور هنرمندان تئاتر کودک و نوجوان همراه با اجرای نمایش «ساعت هشت در کشتی» به کارگردانی مریم کاظمی در تالار هنر برگزار شد.

به گزارش سینما خراسان، تالار هنر شامگاه چهارشنبه ۷ فروردین میزبان تعدادی از هنرمندان، خبرنگاران و پیشکسوتان تئاتر کودک و نوجوان در مراسم گرامیداشت روز جهانی تئاتر شد.

پیش از آغاز اجرای نمایش «ساعت هشت در کشتی» به کارگردانی مریم کاظمی، پیام معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل هنرهای نمایشی به مناسبت روز جهانی تئاتر توسط سعیده آجربندیان که اجرای مراسم را بر عهده داشت، قرائت شد.

در ادامه این مراسم داوود کیانیان نویسنده و مدرس تئاتر کودک و نوجوان به جانباختگان حادثه سیل استان های گلستان، مازندران و شیراز ادای احترام کرد.

وی با بیان اینکه برای دومین سال پیاپی ثبت روز ملی هنرهای نمایشی در تقویم رسمی کشور را گرامی میداریم از تاثیر تئاتر بر آموزش و حفظ نشاط و سلامت جامعه گفت و در پایان نیز تصریح کرد که این روز آغاز دومین سده تئاتر کودک و نوجوان در ایران است.

منصور خلج نویسنده، کارگردان و پژوهشگر تئاتر نیز در سخنانی به تاریخچه ثبت این روز در جهان اشاره و از پیشینه تئاتر کودک صحبت کرد.

همچنین ایرج محمدی مدرس تئاتر عروسکی نیز که در این مراسم حضور داشت این روز را گرامی داشت و از اهمیت تئاتر و تئاتر عروسکی برای نسل های آینده سخن گفت.

در ادامه علی فروتن بازیگر نمایش «ساعت هشت در کشتی» با اشاره به حوادثی که موجب جان باختن مردم طی سال های گذشته شده اند، گفت: این رویدادها از همه ما انسان های قوی تری ساخته است و هنرمندان ضمن همدردی و همراهی با وقایع تلخ تمام تلاش‌شان را برای بازگشت نشاط و شادابی به خانواده ها انجام می دهند.

حمید گلی دیگر بازیگر دیگر این اثر نمایشی هم در ادامه این مراسم بر ۲ عنصر کتاب و تئاتر تاکید و توجه خانواده ها به حضور این ۲ مهم در پرورش کودکان را درخواست کرد.

اجرای نمایش «ساعت هشت در کشتی» در میان استقبال پرشور تماشاگران پایان بخش این مراسم بود.

نمایش «ساعت هشت در کشتی» همه روزه بجز شنبه ها ساعت ۲۰ در تالار هنر واقع در خیابان مفتح جنوبی، خیابان ورزنده جنب ورزشگاه شیرودی به روی صحنه می رود. همچنین علاقه مندان می توانند از طریق سایت ایران

کنسرت و شماره تلفن های ۰۹۱۹۰۷۷۶۰۹۸ و ۰۹۳۵۷۴۰۸۵۹۷ برای خرید بلیت و رزرو بلیت اقدام کنند.