«گُجرخان» وارد تماشاخانه سنگلج می‌شود/ یک کمدی با شکل فانتزی

نمایش «گُجرخان» به کارگردانی مشترک مجید امرایی و احسان ملکی از ۵ اسفند در تماشاخانه سنگلج به صحنه می‌رود. مجید امرایی کارگردان تئاتر درباره جدیدترین فعالیت خود در این زمینه، به سینما خراسان گفت: حدود ۲ سال روی نگارش نمایشنامه ای با عنوان «گُجرخان» زمان گذاشتم که برگرفته از متن معروف «طریقه حکومت زمان خان» […]


نمایش «گُجرخان» به کارگردانی مشترک مجید امرایی و احسان ملکی از ۵ اسفند در تماشاخانه سنگلج به صحنه می‌رود.

مجید امرایی کارگردان تئاتر درباره جدیدترین فعالیت خود در این زمینه، به سینما خراسان گفت: حدود ۲ سال روی نگارش نمایشنامه ای با عنوان «گُجرخان» زمان گذاشتم که برگرفته از متن معروف «طریقه حکومت زمان خان» اثر میرزا آقا تبریزی است. این نمایشنامه یک کمدی کلام و موقعیت است.

وی درباره موضوع نمایشنامه «گُجرخان» افزود: این اثر دارای تاریخ، زمان و مکان مشخصی نیست و ماجرای آن در یک ولایت اتفاق می افتد که حاکم جدیدی در آن سر کار آمده است.

امرایی درباره اجرای این اثر نمایشی توضیح داد: قرار است با کارگردانی مشترک من و احسان ملکی نمایش «گُجرخان» از ۵ اسفند در تماشاخانه سنگلج روی صحنه برود. این نمایش تا پایان سال روی صحنه است و بعد از آن از ۵ فروردین سال ۹۸ به اجرای خود ادامه می دهد.

این کارگردان تئاتر با اشاره به اینکه «گُجرخان» در قالب اجرایی نوروزی به صحنه می رود، اظهار کرد: از ۲ سال پیش پیشنهاد اجرای این نمایش را به مدیریت تماشاخانه سنگلج ارائه داده بودم که عملی شدن این پیشنهاد تا حالا طول کشید.

وی درباره بازیگران نمایش ادامه داد: مجید جعفری، زری اماد، فرامرز قلیچ خانی، میثم یوسفی، شهرام مسعودی و سعید امرایی بازیگران نمایش «گُجرخان» هستند.

امرایی در پایان درباره شیوه مدنظر برای اجرای نمایش «گُجرخان» گفت: این نمایش به شیوه نمایش های کمدی کلاسیک و مدرن اجرا می شود که در کلام و بازی بازیگران به روش و شکلی فانتزی دست پیدا کرده ایم.