یک اقدام پسندیده در سازمان سینمایی

مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم در اقدامی پسندیده، به اظهارنظر راجع به آخرین وضعیت نمایش چند فیلم پرداخته که گره‌گشایی خوبی در این زمینه محسوب می‌شود.

به گزارش روز دوشنبه سینما خراسان به نقل از ایرنا، هم‌زمان با شدت گرفتن برخی انتقادها نسبت به اکران هم‌زمان چند فیلم اجتماعی مهم و اینکه احتمال دارد سبد سینمای اجتماعی برای ایام دیگر امسال خالی باشد، روح‌الله سهرابی مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم، صحبت‌هایی راجع به آخرین وضعیت نمایش چند فیلم مهم بر زبان آورده که ضمن امیدبخشی به آینده اکران طی سال جاری، روشن‌گری و شفاف‌سازی خوبی نیز در این زمینه به ثبت رساند.

وی در بخشی از سخنان خود اظهار کرد که مجوز نمایش فیلم‌هایی چون ملاقات خصوصی، جنگ جهانی سوم، تفریق و بی‌رویا صادر شده است و وضعیت بلاتکلیف فیلم‌هایی چون روشن، سه کام حبس، زنبور کارگر و رگ‌های آبی طی یک ماه آینده مشخص می‌شود.

در وهله نخست باید از این رویکرد تمجید کرد و مدیران سینمایی را تشویق نمود که در بازه‌های زمانی کوتاه، نسبت به شفاف‌سازی‌هایی از این دست در حوزه‌های مختلف که رسانه‌ای شده و وسواس بسیاری روی آن وجود دارد، اقدام کنند.

البته که این شفاف‌سازی در ذات خود نیازمند برخی اصلاحاتی است تا خود، زمینه‌ساز شائبه‌های بعدی نشود. به عنوان مثال سهرابی در مصادیق فیلم‌ها، نام چند اثر را آورد و برای مابقی آثار، از عبارت «غیره» استفاده کرد حال آن‌که دغدعه مخاطبان سینما و بسیاری از اهالی رسانه، از این صحبت‌ها، آگاهی از آخرین وضعیت فیلم‌هایی است که سروصدای بسیاری در رسانه‌ها به پا کرده‌اند.

به عنوان مثال ۳ فیلم برادران لیلا، شیشلیک و چپ، راست، آثاری هستند که طی هفته‌ها و ماه‌های اخیر، حساسیت‌های بسیاری حول آنها شکل گرفته و متاسفانه هیچ اطلاعی از وضعیت کنونی آنها در سخن سهرابی به چشم نمی‌خورد.

بنابراین چنین شکل اطلاع‌رسانی با وجود شفاف‌سازی، هم‌چنان شائبه‌هایی را در خود می‌بیند که ضرورت دارد نسبت به رفع آنها اقدام شده و همه چیز در یک اتاق شیشه‌ای، به سمع و نظر مخاطبان سینما، اهالی رسانه و هنرمندان برسد.

با در پیش گرفتن چنین سیاستی، مطمئنا روابط دوسویه با مدیران سینمایی بهتر شده و حس اعتماد که در اثر برخی رفتارها و عملکردها، هم‌اکنون خدشه‌دار شده است، به سمت بهبودی می‌رود.

در حال حاضر و با این اقدام، قدم نخست، به خوبی بنا گذاشته شده است که امید است این اقدام، با تسری میان دیگر مدیران فرهنگی کشور، در حوزه‌های دیگر، زمینه‌های رفع شائبه‌ها را فراهم کرده تا آن فضای امن، برای فرهنگ و هنر این سرزمین به ارمغان آورده شود.

 

نهال