۱۰ چهره انقلابی در تئاتر تجلیل شدند/ ۶۰۰ جشنواره و ۵ میلیون مخاطب

در آیین «چهل سال صحنه» علاوه بر رونمایی از کتاب «چهل سال نمایش» از ۱۰ هنرمند انقلابی عرصه نمایش تجلیل شد. به گزارش سینما خراسان، عصر امروز سه شنبه ۳۰ بهمن ماه آیین «چهل سال صحنه» شامل رونمایی از کتاب «چهل سال نمایش» و تجلیل از ۱۰ هنرمند انقلاب اسلامی عرصه نمایش در تالار مشاهیر […]


در آیین «چهل سال صحنه» علاوه بر رونمایی از کتاب «چهل سال نمایش» از ۱۰ هنرمند انقلابی عرصه نمایش تجلیل شد.

به گزارش سینما خراسان، عصر امروز سه شنبه ۳۰ بهمن ماه آیین «چهل سال صحنه» شامل رونمایی از کتاب «چهل سال نمایش» و تجلیل از ۱۰ هنرمند انقلاب اسلامی عرصه نمایش در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر برگزار شد.

«چهل سال نمایش» حاوی کوشش‌های هنرمندان هنر نمایش در سطح کشور از سال ۵۷ تا ۹۷ است که توسط علی ایزدی و منوچهر اکبرلو گردآوری شده است.

در این مراسم علاوه بر رونمایی از کتاب «چهل سال نمایش» که توسط دفتر طرح و برنامه اداره کل هنرهای نمایشی منتشر شده است، از میان هنرمندان عرصه نمایش، از ۱۰ چهره فعال در حوزه انقلاب اسلامی نیز قدردانی شد.

در این مراسم شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی در سخنانی عنوان کرد: در مدیریت، آنچه می‌تواند مبنا قرار گیرد استفاده از آمار و اطلاعات است. پس از صد و پنجاه سال ظهور تئاتر شهری و اینکه در طول سال ها تئاتر ما دچار افت و خیز بسیار از جمله حذف، تفکر سیاسی، محدودیت سیاسی، یا تجمل صرف شده بود در دوران پس از انقلاب شاهد شکوفایی تئاتر بوده ایم.

وی ادامه داد: پس از انقلاب تئاتر با هدف تغییر تفکر و سیستم حکومتی شکل گرفت و منجر به تغییر فرهنگی جامعه شد که توامان بر هنر نیز تاثیر گذاشت و ما می‌توانیم با افتخار از دوران هنر انقلاب یاد کنیم.

کرمی درباره کتاب «چهل سال نمایش» گفت: کتاب آقای اکبرلو محصول چهل سال تئاتر کشور است و اثری است در باب سیر تحولی تئاتر کشور. اگر کتاب را ورق بزنید، متوجه می‌شوید چه سرمایه خوبی داریم و چندان بدان توجه نکردیم. این اطلاعات به ما کمک می‌کند با چشم‌انداز روشن به آینده نگاه کنیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه ما بیش از ششصد جشنواره تئاتر در کشور داریم اما تنها ۵ میلیون نفر مخاطب این جشنواره ها هستند، یادآور شد: در مقابل کشور آلمان ۴۰ جشنواره دارد در حالی که ۳۵ میلیون نفر مخاطب این فستیوال ها هستند. معتقدم این مساله ناشی از نگاه رویدادمحوری است که در ایران نسبت به تئاتر وجود دارد که در همین راستا برگزاری تورهای هنری راهی مناسب برای افزایش مخاطب تئاتر هستند.

در این مراسم از اکبر کریمی مبارکه، اعظم بروجردی، ندا ثابتی، سعید اسماعیلی، مرتضی شاه‌کرم، امیرحسین شفیعی، حسین عالم‌بخش، محمود فرهنگ، نصرالله قادری، مریم معترف تجلیل شد.