۳ پیام تسلیت برای درگذشت محمد ابوالحسنی

بنیاد سینمایی فارابی، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و خانه سینما در پیام هایی درگذشت محمد ابوالحسنی تهیه کننده سینمای ایران را تسلیت گفتند. به گزارش سینما خراسان، علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در پیامی درگذشت محمد ابوالحسنی تهیه کننده سینمای ایران و مجموعه «دیرین دیرین» را تسلیت گفت. در متن این پیام […]


بنیاد سینمایی فارابی، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و خانه سینما در پیام هایی درگذشت محمد ابوالحسنی تهیه کننده سینمای ایران را تسلیت گفتند.

به گزارش سینما خراسان، علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در پیامی درگذشت محمد ابوالحسنی تهیه کننده سینمای ایران و مجموعه «دیرین دیرین» را تسلیت گفت.

در متن این پیام آمده است:

«انالله و انا الیه راجعون

امروز سینمای ایران، محمد ابوالحسنی تهیه‌کننده‌ای جسور، خلاق و دوست‌داشتنی را از دست داد.

هنرمندی که در آثارش خیال انگیزی، شادی، شور زندگی و رنگ‌عشق را برای کودکان و خانواده های ایرانی آفرید و تا لحظه آخر عمر خویش، در اندیشه خلق اثری تازه بود.

تولید محتوای بومی، انتشار و بازاریابی محتوا بخصوص برای مخاطبان کودک در فضای مجازی، برای او دغدغه ای جدی بود و از ایده های نوآورانه جوانان در این زمینه استقبال و حمایت می‌کرد.

بنیاد سینمایی فارابی در سال ۱۳۹۷ با هدف «تحول در زیست بوم سینمای ایران و توسعه بازار»، تفاهم نامه سه جانبه تأسیس «مرکز نوآوری و شتابدهی سینمای ایران» را با وی و معاونت عملی فناوری به امضا رساند. اما متأسفانه موانعی از جنس نگاه محافظه کارانه و محتاطانه مجریان در برابر نوآوری، شکل گیری و راه اندازی این مرکز را به تأخیر انداخت که یقینا می توانست یکی از اتفاقات مهم سینما در دهه ۹۰ و در آستانه ورود به قرن جدید باشد.

در نهایت اندوه و تأثر و دلی مملو از بغض و تأسف و بهت، ناچاریم مرگ این تهیه کننده سینما را باور کنیم و برای همه خانواده سینما و دوستدارانش، برای کودکان و نوجوانان که او برایشان وب سری، انیمیشن و فیلم ساخت، آرزوی صبر کنیم.

فقدان این هنرمند عزیز را به پدر فرهیخته و مادر داغدار ایشان، خانواده شادروان ابوالحسنی و همسر و فرزندانش و هنرمندان سینما، تسلیت و تعزیت می‌گویم و برای آن مرحوم از درگاه خداوند متعال، علو درجات را مسئلت دارم‌.»

همچنین پیام تسلیت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی نیز به مناسبت درگذشت محمد ابوالحسنی تهیه‌کننده و فعال حوزه انیمیشن منتشر شد.

در متن این پیام آمده است:

«گمان نمی‌کردیم بهار ۱۴۰۰ را با غم یکی از چهره‌های فعال، خوشنام و خلاق حوزه انیمیشن آغاز کنیم. صد افسوس که ویروس بی‌رحم کرونا، محمد ابوالحسنی گرانقدر را از ما گرفت. در این غم بزرگ به خداوند مهربان پناه می‌بریم که از اوئیم و به سویش باز خواهیم گشت.

مدیرعامل، معاونان و کارکنان مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی این ضایعه تاسف بار را به خانواده داغدار ابوالحسنی، خانواده بزرگ انیمیشن و دوستان این هنرمند تسلیت می‌گویند و از خداوند منان برای او مغفرت و رحمت و برای بازماندگان صبر مسئلت دارند.»

خانه سینما نیز طی پیامی درگذشت تهیه کننده انیمیشن ایران زنده یاد محمد ابوالحسنی را به خانواده محترم ایشان و اعضای محترم جامعه اصناف سینمای ایران تسلیت گفت. متن تسلیت انجمن صنفی انیمیشن ایران و جامعه فیلمسازان انیمیشن به شرح زیر است:

«با کمال تاسف مطلع شدیم، محمد ابوالحسنی، تهیه‌کننده موفق انیمیشن‌های سینمایی «تهران ۱۵۰۰» و مجموعه «دیرین‌دیرین» امروز بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.

او از معدود تهیه‌کنندگان مستقل انیمیشن ایران بود که با نگاهی پیشرو و جسورانه، به کشف بازارهای جدید و حرکت در فضای صنعتی‌سازی انیمیشن پرداخت و با سرمایه‌گذاری و تولید در این مسیر گام‌های موثری برداشت.

بدون شک فقدان ایشان ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر بر بدنه هنر انیمیشن خواهد بود.

هیات مدیره انجمن صنفی انیمیشن ایران و جامعه فیلمسازان انیمیشن این ضایعه بزرگ را به خانواده ایشان و هنرمندان سینما و انیمیشن تسلیت می‌گوید.»