۷ هزار تئاتر در سال گذشته در کل کشور اجرا شد

کاشان – معاون وزیر ارشاد از اجرای نزدیک به هفت هزار عنوان تئاتر در سال گذشته خبر داد و گفت: افزایش کیفیت رویدادها در دستور کار وزارت ارشاد است. محمد مجتبی حسینی در گفت و گو با سینما خراسان، با بیان اینکه صرف درخواست الزام آور برای ثبت رویداد نیست، اظهار داشت: وزارت ارشاد در […]


کاشان – معاون وزیر ارشاد از اجرای نزدیک به هفت هزار عنوان تئاتر در سال گذشته خبر داد و گفت: افزایش کیفیت رویدادها در دستور کار وزارت ارشاد است.

محمد مجتبی حسینی در گفت و گو با سینما خراسان، با بیان اینکه صرف درخواست الزام آور برای ثبت رویداد نیست، اظهار داشت: وزارت ارشاد در منظومه رویدادهای خود بیش از ۲۶۰ رویداد را به ثبت رسانده است که این حجم بسیار زیادی برای یک کشور است و بر همین اساس ما باید به جای افزایش کمی رویدادها سعی در افزایش کیفیت آنها داشته باشیم.

وی با بیان اینکه گاهی اوقات برگزاری رویدادها در یک زمان فرصت استعدادیابی را از افراد می گیرد، افزود: افزایش کمیت رویدادهای هنری ما را در کشف استعدادهای ناب هنری کمک می دهد و بر همین اساس لازم است تا با افزایش کیفیت رویدادهای هنری در کشف استعدادهای ناب نقش بسزایی داشته باشیم.

معاون وزیر ارشاد با بیان اینکه این وزارت خانه نهادی به نام صندوق اعتباری هنر دارد، ابراز داشت: این نهاد بخشی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محسوب شده که موضوع بیمه هنرمندان اعم از بیمه تامین اجتماعی، بیمه تکمیلی، خدمات کمک مستمری و طرح تکریم را دنبال می کند و تمام تلاش خود در ارائه هر چه بیشتر خدمات توسط این نهاد به کار گرفته است.

وی با بیان اینکه گسترش رویدادهای و هنرهای نمایشی برای توسعه هنر انجام می شود، گفت: امروزه بیش از ۱۴۵ تئاتر در تهران هر شب به روی صحنه می رود و در سال گذشته نیز نزدیک به هفت هزار عنوان تئاتر در کشور به روی صحنه رفته است که نشان دهنده حجم بالایی از تئاترهای های به روی صحنه رفته در کشور است.