«افرا»؛ سریال جدید شبکه یک سیما

سریال «افرا» به کارگردانی بهرنگ توفیقی و تهیه‌کنندگی مشترک مجید مولایی و محمدکامبیز دارابی از امروز (جمعه ۵ شهریور) روی آنتن شبکه یک می‌رود.

به گزارش روز جمعه سینما خراسان به نقل از ایرنا، سریال افرا به کارگردانی بهرنگ توفیقی و تهیه‌کنندگی مشترک مجیدمولایی و محمدکامبیزدارابی هفته‌ای شش شب ساعت ۲۲:۱۵ و پنج‌شنبه شب‌ها نیز خلاصه هفتگی آن پخش خواهد شد.

به این ترتیب این سریال ۴۰ قسمتی از نیمه دوم ماه محرم تا پایان ماه صفر روی آنتن خواهد بود.

مهدی سلطانی، پژمان بازغی، روزبه حصاری، مینا وحید، فریبا متخصص، اسماعیل محرابی، پیام دهکردی، علیرضا آرا، نسرین بابایی، محمد صادقی، هامون سیدی، سارا باقری، مهرداد بخشی، داریوش سلیمی، آریا دلفانی، فهیمه مؤمنی، بهمن صادق حسنی و… گروه بازیگران سریال «افرا» را تشکیل می‌دهند.

این مجموعه تلویزیونی که قصه آن در فضای معاصر می‌گذرد، محصول گروه فیلم و سریال شبکه اول سیماست.

سازندگان به جای خلاصه داستان این متن را ارائه داده اند: «در پگاه مه‌آلود یک روز پاییزی، در زیر شاخه‌های پرشکوه افرا، فرزندی زاده می‌شود؛ حاصلِ وصلتِ شومِ اخلاق و منفعت. چشمانِ پیرِ افرا، یگانه شاهدِ این راز در اعماق جنگل است. شاهدی که آموخت در نگاه عاشقانه به زندگی، فقط صاحب تنهایی خویشی. هیچکس نبودن، اولین و آخرین قانون کتاب عشق است…».

دیگر عوامل اصلی سریال «افرا» عبارتند از: طراحان فیلم‌نامه پدرام پورامیری، حسین دوماری، نویسنده: فرزاد فرزانه، مدیر فیلمبرداری: مجید گل سفیدی، صدابردار: بابک نیازی، طراح صحنه: محمد صادقی، آهنگساز: بابک زرین.

یک بازیگر و یک مدال‌آور المپیک مهمان «دست در دست»

کوروش سلیمانی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر و جواد فروغی تیرانداز قهرمان المپیک امروز مهمان برنامه شبانه «دست در دست» می شوند. این دو مهمان امشب با حضور در این برنامه با سیاوش عقدایی مجری برنامه پیرامون نشر خوبی در جامعه، فعالیت های شان و … گفتگویی شنیدنی را رقم می زند.

«دست در دست» یک شب‌نشینی و دورهمی از جنس مردم است. مهمانانی از اقشار مختلف شامل هنرمندان، ورزشکاران و چهره‌های شناخته شده، نخبگان جوان و نیروهای جهادی دور یک میز کنار هم قرار می‌گیرند و درباره یک موضوع واحد از مباحث روز گرفته تا موضوعات و دغدغه‌های اصلی مردم، کرونا و … با هم گفتگویی صمیمانه را پیش می‌برند.
این برنامه کاریست از گروه معارف شبکه دو و مرکز رسانه سازمان تبلیغات اسلامی به تهیه‌کنندگی هادی خدّادی و اجرای سیاوش عقدایی که جمعه ساعت ۲۳:۰۰ و شنبه و یکشنبه ساعت ۲۳:۳۰ روانه آنتن می شود.

چیزهایی هست که درباره ژانر نمی دانی

برنامه پرانتز باز رادیو نمایش برای جالی خالی ژانر پرونده باز می‌کند. این برنامه رادیویی در هر قسمت به یک موضوع می‌پردازد و برای ادای احترام به سینمای ایران موضوع هر هفته را با نام یک فیلم سینمایی پیوند می‌زند.

بر این اساس امشب نام فیلم چیزهایی هست که نمی‌دانی (فردین صاحب‌الزمانی، ۱۳۸۹) برای بررسی پرونده جای خالی ژانر انتخاب شده است.

اجرای برنامه این جمعه را امیرعلی نبویان عهده‌دار است و علیرضا بهرامی، مریم نراقی، نغمه دانش و فرانک آرتا در مقام کارشناس در این برنامه حضور دارند.

«پرانتز باز» به تهیه‌کنندگی و سردبیری مارال دوستی در گروه برنامه‌های مستند و ترکیبی نمایشی رادیو نمایش تولید می‌شود و با نظر اهالی سینما، منتقدان، روزنامه‌نگاران و مخاطبان رادیو نمایش از موزه سینما به روی آنتن رادیو نمایش می‌رود. علاقه مندان می‌توانند از ساعت ٢١ شنونده این برنامه از شبکه رادیویی نمایش باشند.

«شب نشینی» میزبان محسن کاوه

برنامه گفتگومحور شب نشینی به مناسبت روز کشتی میزبان محسن کاوه کشتی گیر ایرانی خواهد بود. او سرمربی تیم ملی کشتی جوانان است و از پیشکسوتان این ورزش در کشور محسوب می‌شود.

مریم مهاجری مدیر شرکت دارویی دانش بنیان در زمینه نانو و های‌تک نیز مهمان دیگری است که امشب در شب نشینی با میزبان برنامه به گفت‌وگو می‌نشیند.

برنامه شب نشینی از دوشنبه تا جمعه هر هفته ساعت ۲۳:۳۰ به وقت تهران و ۲۱ به وقت وین روی آنتن شبکه جهانی جام جم می‌رود.

محمد سلوکی و عبدالرضا احمدی مجریان شب نشینی و تهیه کنندگان این برنامه نیز کاوه امیری جاوید و یوسف بچاری هستند. این برنامه در روزهای شنبه و یکشنبه نیز از مراکز استان‌های کشور با اجرای مسعود روشن پژوه و به تهیه کنندگی علی اصغر کاکاوند تهیه و پخش می‌شود.

نهال